Mitä kirjoille hinnaksi kirpparilla??
Eli ollaan muuttamassa ja ajattelin tyhjätä puoli kirjahyllyä kirpparille. Kirjat ovat kuin uusia ja kerran läpi luettuja. On Grishamia, Gerritseniä, Cornwellia, Cookia, Higgins Clarkia, Adleria yms yms. Lähinnäjännityskirjoja ja romanttisia teoksia, myös vanhoja klassikoita jne.
Mitä kirjoille hinnaksi??? Kaikki kunnolta kuin uusia!
Kommentit (48)
siinäkin voi olla liikaa. Kirjat ei oikein tahdo kulkea (ainakaan pääkäupunkiseudulla)
Ei niitä enää kukaan osta. Oli yli 5000 kirjaa myynnissä 8 kk, niistä yli 4000 dekkareita ja suomenkielistä kaunokirjallisuutta.12 kirjaa meni, kaikki myydyt metsästyskirjoja. Hinnat oli eurosta kymppiin
Jännästi vanha ketju nostettu. Mutta tarjotkaa hyvään antikvariaattiin, ja loput kirjaston kirjojenvaihtokärryyn. Tampereelta suosituksena Lukulaari Puutarhakadulla.
Vierailija kirjoitti:
Ties missä vessassa niitä on luettu. Yök!
Ostan kaikki haluamani kirjat uutena.
Sitten kannattaa miettiä myös kirjaston käyttöä...
Mä olen yrittänyt myydä pokkareita 50 sentin hintaan kirpparilla mutta ei tunnu lähtevän. Pokkarit ovat 1-5 vuotta vanhoja ja osa bestsellereitä, mutta ei tällä kirpputorilla mene kaupaksi. Joko asiakkaat eivät ole lukevaa sorttia tai sitten heillä on tarpeeksi omasta takaa, hinta ei ainakaan pitäisi olla este.
Kirjat myyvät huonosti. Seuraa trendejä. Jos hyllyssäsi seisoo Onneli ja Anneli, niin se ostetaan heti.
Joo huonosti myy, ei kukaan oikein lue enää (paitsi me harvat).
Ammattimaisilla divarinpitäjillä on silmää sille, että mitkä kirjat menee eteenpäin ja mitkä jää itselle pyörimään. Divarit maksaa kuitenkin aika vähän peruskirjoista, kokeiltu on. Tietyistä teoksista saa paljonkin, jos on joku harvinaisuus minkä painos on loppu tms.
Itse jätän aina meidän kerrostalon pyörävarastoon laatikon jossa on noita itseltä poistettavia kirjoja. Jos eivät katoa parissa päivässä, revin kannet irti ja heitän paperinkeräykseen.