Mitä kirjoille hinnaksi kirpparilla??
Eli ollaan muuttamassa ja ajattelin tyhjätä puoli kirjahyllyä kirpparille. Kirjat ovat kuin uusia ja kerran läpi luettuja. On Grishamia, Gerritseniä, Cornwellia, Cookia, Higgins Clarkia, Adleria yms yms. Lähinnäjännityskirjoja ja romanttisia teoksia, myös vanhoja klassikoita jne.
Mitä kirjoille hinnaksi??? Kaikki kunnolta kuin uusia!
Kommentit (48)
meni. Tuskin olisi mennyt, jos olisi enemmän ollut hintaa.
niin luin ennen minäkin, vaan en enää vaihda takaisin. Lukulaite on ylittänyt odotukseni ja on nykyään käytännössä paras ystäväni ;)
että kirjat pitää lukea ihan paperisina kirjoina. Siinä on oma tunnelmansa ja viehätyksensä nukahtaa kirja kainalossa:)
lukulaite sulla on? tämäkin kirjojen ystävä on kääntämässä kelkkaansa just säilytysongelmien vuoksi.
niin luin ennen minäkin, vaan en enää vaihda takaisin. Lukulaite on ylittänyt odotukseni ja on nykyään käytännössä paras ystäväni ;)
Nuorten kirjat, esim Harry Potterit on menneet aina kaupaksi neljälläkin eurolla. Lasten kirjoilla on muutenkin paras menekki. Itsekin maksan lasten ja nuorten romaaneista ihan mielellään muutaman euron ja laitan niitä sitten taas kiertoon muutaman vuoden päästä, kun kukaan ei enää lue.
Cybook Orizon
http://www.bookeen.com/en/cybook/?id=2
Ja lukulaitteessa on oma, ihana tuntunsa. Yksi hyvä puoli on juuri sängyssä lukeminen, ei enää rasittavaa mahdollisesti painavan kirjan kannattelua, sillä lukulaite on kevyt. Eikä ole enää kyljellään hankala lukea joka toista sivua kun kirjaa pitää kääntää hankalaan asentoon, sillä lukulaitteen voi pitää joka sivulla samassa asennossa.
Pitääkö liittyä johonkin kerhoon, josta ne luetaan? Mitä maksaa tuo laite ja jonkun kirjan lukeminen? Toimii ilmeisesti myös ulkomailla.
Kertokaas yhdelle, joka pohtii kirjahyllynsä sisällön myymistä pois.
liittyä mihinkään. Lukulaitteita on muillakin valmistajilla, ja Cybookillakin toinen malli jossa ei niin paljon hienouksia. Laitteet maksavat ehkä noin 129 eurosta 250 euroon yleensä
Toimii ihan missä vaan. Lataat koneelta tai netistä (osassa laitteissa nettiyhteys) kirjoja koneellesi. Englanninkielisiä löytyy tosi paljon, tarpeeksi vanhat kirjat ilmaiseksi. Uudemmat kirjat ja suomalaiset kirjat joutuu ostamaan, eli ostat kirjoja verkkokaupasta ja saat ne omalle tietokoneellesi jolta siirrät ne laitteelle (tai ostat suoraan laitteelle jos siinä on netti).
Joihinkin malleihin saa myös muistikortin, jolloin kirjoja mahtuu todella iso määrä muistiin mutta ilman korttiakin aikamoinen määrä.
Kirjojen hinnat vaihtelevat, ulkomaisia saa alkaen 6 eurosta ylöspäin ulkomaisista verkkokaupoista, suomalaiset kirjat maksavat suurinpiirtein saman verran kuin "oikeatkin" kirjat, valitettavasti. Toivottavasti niissäkin hinta alkaa laskea kun kysyntä nousee.
Esim. tässä minun laitteessani voi muuttaa fonttikokoa (12 eri vaihtoehtoa), fontin lajia yms. Tällä voi lisäksi lukea PDF-tiedostoja mikä on myös kätevä ominaisuus. Kannattaa miettiä mitä omalta laitteeltaan tarvitsee ja sitten etsiä sellainen missä on tarvittavat ominaisuudet. Halvimmissa malleissa ei ole kaikkia hienouksia, kuten kosketusnäyttöä niin kuin omassani.
Kysypä lisää jos kiinnostaa, vastailen mielelläni.
Pitääkö liittyä johonkin kerhoon, josta ne luetaan? Mitä maksaa tuo laite ja jonkun kirjan lukeminen? Toimii ilmeisesti myös ulkomailla.
Kertokaas yhdelle, joka pohtii kirjahyllynsä sisällön myymistä pois.
Miten esim. sivu asettuu kun normaalistihan se teksti asettuu reunasta reunaan mutta tietokirjoissa on karttoja ja kuvia yms niin voiko niitä sitten zoomata vai miten käytännössä?
Meilläpäin lastenkirjoista saa maksaa vähintään 3 egee.
Sen takia en enää viitsikään niitä myydä vaan heitän mielummin roskikseen. En harrasta hyväntekeväisyyttä.
niin huonosti menevät eli ei kannata paljon pyyttää, mutta ei todellakaa roskiinkaan
johon voi jättää omia kirjoja, lehtia jne. Olen vienyt sinne kirjoja, pääsee vaivattomasti eroon.
kirjoja vastaan ja paljonkohan ne mahtaa niistä kirjoista maksaa??
Onko kukaan vienyt/myynyt sellaiseen kirjojaan?
saa usein kaupoista alessa 3 kpl 10 e. Tämä kannattaa mielestäni kirpparikirjojen hinnoittelussa ottaa huomioon. Itse suosin aina aikuisten kirjoissa pokkarimuotoa jos vain pokkarina saatavilla. Toki kovakantinenkin kelpaa mutta en tajua niiden ekstrahintaa. Mä kuljetan lähes aina kirjaa mukana ja kevyt kirja on tähän kätevin. Pokkari myös kestää hyvin mun käytön vaikka suurimman osan kirjoista hankin käytettynä saan ne edelleen hyväkuntoisina kiertoon.
Maksan kirpparilla kirjoista yleensä max 3e. 1 e kirjoja voin ottaa mukaan vaikken uskoisi olevan huippujakaan. Luen ja pistän kiertoon uudestaan pian. Enemmän maksan vain sellaisista, joista uskon tykkääväni. 5 e tai ylikin voisin maksaa esim. jostain tosi hyvästä klassikosta, ja jonka haluaisin hyllyyni mutta en tosiaan mistä vaan. Listaamiesi kirjailijoiden kirjoista maksaisin max 1 e/kpl ja luultavasti suurinta osaa en ottaisi silläkään.
Divarissa voin maksaa kirjoista vähän enemmän kuin kirppareilla koska niitä on mukava tukea ja tykkään niissä asioida.
Itse ainakin vein pinon roskiksesta löytämiäni kirjoja (joukossa lisäksi yksi oma itse ostama pokkari). Sain niistä muistakseni yllättävänkin paljon, varmaan yli 1 e/kpl mutta mukana oli esim. jotain kovakantisia Mars ja venus kirjoja. Itse en moisia arvosta lainkaan mutta voivat olla ihan suosittuja. Divareihin kyllä kannattaa ehdottomasti mieluummin viedä kirjat kuin heittää roskiin mutta eivät nekään kaikkea ota, toiset varmasti ottavat rajatummin vastaan kuin toiset. Olen vienyt myös divarista ostamiani kirjoja takaisin sinne luettuani. Olen aina käyttänyt saamani summan uusiin ostoksiin. Kätevää kun saa uusia kirjoja mutta kirjojen määrä vähenee, meillä kun on jatkuva tilapula.
800km ja jätin kaiken turhan vanhaan kaupunkiin, niin laitoin tavarat kirpparille myyntiin niin halvalla, että ne viikossa sieltä katos. En laittanut tavaraa myyntiin sen takia, että saisin omani pois/voittoa, vaan sen takia, että kannatan kierrättämistä ja olisi ollut tyhmää heittää sellaista tavaraa pois, jota joku muu pystyi arvostamaan. Laskin varmasti meneville tavaroille sellaisen hinnan, että sain vähintään vuokrapaikan maksettua. Ei kirpparit ole mitään voitontavoittelupaikkoja silloin, kun se ei ole välttämättömyys. Kirpparit on paikkoja, joissa tavarat vaihtuu halvalla. Itse laitoin kirjat myyntiin 0,1-2euron hintaan, lähinnä sillä ajatuksella, että pitkistä tarinoista enemmän ja lyhyemmistä vähemmän :) ja kaikki kirjat meni. Ainoat, jotka ei mennyt, oli kengät.
kirjasta korkeintaan 5 e. Silloin sen pitää olla uutta vastaava, hyvä, tunnettu, ja sellainen, että sen tosissani haluan (tai tyttö haluaa..). Muuten hinnat 0,50 e - 3 e kirjasta ovat ihan ok. Ja maksaahan sitä vähän enemmän, jos tietää, että kirjaa ei nykyään saa juuri mistään, se on tärkeä, sellaisen haluaa..
vitosella... Muutaman vuoden vanhat kirjat on kaupassakin ihan ongelmajätettä joten ei niistä käytettynä voi vitosta pyytää. Tai voi, mutta ei kukaan maksa.