Nyt alkaa mun alkoholiton elämäni
Ei enää krapula-aamuja, ei muistikatkoja eikä monen päivän morkkista ja pahaa oloa. Säästyneillä rahoilla saan ostaa jotain itselleni.
Kirjoitin tämän nyt tänne, koska näin tämä on "virallista" ja mun on pidettävä kiinni päätöksestäni.
Onko muilla koskaan ollut oloa, että ei enää yhtään alkoholia?
Kommentit (23)
Mulla alkoholitonta elämää takana kohta kaksi vuotta. Elämäni paras päätös.
mutta toivottavasti en. En minä ongelmakäyttäjä ole, mutta nyt tuli olo, että se harvoin juominenkin saa riittää.
Itse mokasin 5v sitten melkein pahasti pikkujouluissa, ja sen jälkeen tajusin että ei sitä alkoa tarvita vaan se aiheuttaa vain pahaa oloa ja vahinkoa. Lisäksi kun meikäläiselle on tuntematon konsepti tuo "tarpeeksi"...
Ilman olen siis ollut siitä lähtien, eikä ikävä ole tullut paitsi joskus kesäterassilla, jolloin olen sitten tilannut hoolitonta olutta.
myös tsemppaamisista! Alkoholiton elämä kuulostaa suht ihanalta! :) Siihen pyrin.
ja ajattelin, että nyt riitti. En oikeasti pysty kohtuuteen enää. En edes tiedä voinko olla kokonaan ilman, mutta vähennän rajusti ainakin.
Itse olen ollut ( mies myöskin) 6 vkoa raskauden vuoksi selvinpäin, ja just eilen miehen kanssa puhuttiin, kuinka ihanaa elämä on näin.
Oikein ihmettelen, miksi sitä aikasemmin veti jurpat joka vkl!
Eilenkin käytiin pyöralenkillä ja syötiin jätskit luonnon helmassa, mitä ei oltaisi ennen tehty.
Alkoholin tilalle tulee paljon enemmän!
mukavaa huomata, että tällä palstalla saa tsemppaustakin eikä aina vaan vittuilua. Kiitos!
AP
Mietin itsekin alkoholittomuuteen siirtymistä. Toki nyt siis olen ollut alkoholittomalla linjalla, kun odotan nyt ensimmäistä lasta kuudennella kuulla. Näin ollen en ainakaan kuukausiin alkoholia juokaan, kun tulee imetysaikakin.
Raskauden aikana olen tajunnut, että en oikeastaan edes tarvitse alkoholia mihinkään. Ainoa asia, jota on ollut ikävä, on ollut maku. Tämän toiveen saa kätevästi hoidettua alkoholittomillakin tuotteilla. Ruokaankin on jäänyt enemmän rahaa, kun ei osta kalliita alkoholijuomia.
Opiskelijana olen kyllä käynyt bileissä, eivätkä ihmiset ole huomanneet mitään eroa, vaikka olen ollut selvinpäin! Jotkut ovat ihmetelleet: "No miks sä oot noin biletuulella, jos et oo kerran juonut?" :D Tottumuksesta sitä aina vaan aiemmin otti alkoholia, vaikka se ei varmaan edes oikeasti vaikuttanut mielialaan. Olen yleensä muutenkin hyvin vapautunut persoona, joten vapautumiseen en ainakaan alkoholia tarvitse.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 13:43"]
Mietin itsekin alkoholittomuuteen siirtymistä. Toki nyt siis olen ollut alkoholittomalla linjalla, kun odotan nyt ensimmäistä lasta kuudennella kuulla. Näin ollen en ainakaan kuukausiin alkoholia juokaan, kun tulee imetysaikakin.
Raskauden aikana olen tajunnut, että en oikeastaan edes tarvitse alkoholia mihinkään. Ainoa asia, jota on ollut ikävä, on ollut maku. Tämän toiveen saa kätevästi hoidettua alkoholittomillakin tuotteilla. Ruokaankin on jäänyt enemmän rahaa, kun ei osta kalliita alkoholijuomia.
Opiskelijana olen kyllä käynyt bileissä, eivätkä ihmiset ole huomanneet mitään eroa, vaikka olen ollut selvinpäin! Jotkut ovat ihmetelleet: "No miks sä oot noin biletuulella, jos et oo kerran juonut?" :D Tottumuksesta sitä aina vaan aiemmin otti alkoholia, vaikka se ei varmaan edes oikeasti vaikuttanut mielialaan. Olen yleensä muutenkin hyvin vapautunut persoona, joten vapautumiseen en ainakaan alkoholia tarvitse.
[/quote]
Mitä alkoholittomia tuotteita käytät? Mielestäni ne on aika "laimeita" maultaan. Liian maikeita ja sokerisia litkuja kaikki. Itsekin siis raskaana, ja vain muutama alkoholiton tuote on ollut juomisen arvoinen, siis maultaan tietenkin.
Kuulostaa ihan hyvältä päätökseltä. Jos koet että viina on ongelma, niin kannattaa jättää se kokonaan.
Itse olen ollut nyt 4 kk juomatta pisaraakaan, takana yli 12 vuoden alkoholin suurkulutus ja viimeiset 1,5 vuotta ennen lopetuspäätöstä totaalista dokaamista eli puhdasta alkoholismia.
Viimeistään silloin kun huomaa olevansa alkoholisti kannattaa asialle tehdä jotain. Päätös ei vaadi mitään muuta kuin tahdonlujuutta, valitettavasti vain 15 % alkoholisteista pystyy raitistumaan pysyvästi, vaikka tosissaan yrittäisi.
Tahdonvoimaa päätökseesi.
Onnea päätöksellesi!
Mulla on ennen lähes jokailtainen tissuttelu jäänyt, kun aloin treenaamaan juoksua, tavoitteena puolimaraton. Vaikka joskus on mieli tehnyt, viinit on jääneet ostamatta kun tiedän ettei seuraavana päivänä jaksaisi kunnolla lenkkeillä. Viikko sitten seminaaripäivällisillä join neljä lasia viiniä, ja vaikka huppeli oli kiva, huomasin myös paremmin ne negatiiviset vaikutukset. Yön nukuin huonosti ja seuraavana päivänä oli kaikinpuolin paska fiilis. Kokonaan en tunne tarvetta lopettaa, mutta kyllä mullakin on aikomus jättää alkoholin käyttö korkeintaan 1-2 kertaan kuussa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 13:43"]
[/quote]
Sama juttu. Olen päässyt raskauden avulla irti alkoholista. Aion myös imettää pitkään ja jatkaa samalla alkoholittomalla linjalla.
Alkoholi vie multakin yöunet-eikä ihme kun on tutkittu että alko vie aivoista serotoniinit!Ihminen tarvitsee seroa hyvinvointiin ja nukkumiseen.Masentuneetki yleensäkärsivät seron vajeesta.Krapulat kestivät pahimmillaan monta päivää ja masennustakin oli niinä päivinä:(
Eilen olin kateellinen naapurille bileistä,tänään olen onnellinen että en ollut bileissä mukana kun ei ole krapulaa:D :D
[quote author="Vierailija" time="12.06.2011 klo 11:41"]
[/quote] Mulla sama, pidän välillä taukoja ilman erityistä päätöstä. Nyt olen ollut kuusi viikkoa ilman. Juhannuksena juon varmaan seuraavan kerran muutaman annoksen ruoan kanssa.
täällä yksi suurkuluttaja.... tissuttelen joka ilta, pullo viiniä ja muutama siideri lisäksi....nyt on huoli omasta terveydestä ym. joten yritän lopettaa juomisen, viime viikolla olin 5 päivää kokonaan ilman alkoa, minulle tämä on saavutus.... tässä viikonloppuna repsahdin mutta viikolla olen taas juomatta, tsemppiä kaikille alko-ongelmaisille !
Jätin alkoholin kokonaan, kun käytän sellaista lääkettä, jonka kanssa tulee ohimenevä, hiukan kelju, joskaan ei vaarallinen reaktio (eikä ole mitään antabusta, vaan iholääke). Joskus siiderihyllyn ohi kaupassa kävellessä tulee sellainen olo, että muistan siiderin maun ja kaipaan sitä. Olen kuitenkin pärjännyt aika hyvin limppareilla ja maustetuilla vichyillä, joita juon ns. saunajuomana.
Terasseilla en käy. Siellä voisi tulla aika ulkopuolinen ja hassu olo, jos joisikin limua tai vettä. Terassille kun se olut tai siideri kuuluu niin oleellisesti.
Minä olin koko raskauden ja vuoden imetyksen ajan ilman alkoa, mutta niin se vain palasi elämään... Nyt tuli minullakin loppu. Ei vaan jaksa enää ja mies jättää jos vielä jatkan eikä se lapsellekaan kiva ole kun äiti luuhaa kännissä vkl:t. Niin kova heridity alkoholismiin molempien vanhempien puolelta, että ei mulla ole vaihtoehtoja. Se on ihan liian kivaa mun mielestä.
Hyvä päätös ap!
Itse noin kuusi vuotta ilma alkoholia, ja tyytyväisyys omaan oloon ja itseen kasvaa vuosi vuodelta. Vaikken koskaan mikään suurkuluttaja ollutkaan. Alkoholi on aivan turhaa, tarpeetonta ja epäterveellistä... en keksi mitään syytä juoda, raikas kylmä virvoitusjuoma ajaa saman asian. Jos nimittäin vaikka saunajuomaa kaipaa.
usein on tuommonen olo.en uskalla edes miettiä missä kunnossa maksani on.