Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten tukea lapsen itsetuntoa isäänsä kohtaan?

Vierailija
12.06.2011 |

Lasta tuli kaveri hakemaan uimaan ja sanoin että pitää kysyä isältä saako lähteä. Isä oli näyttänyt lapsella vaan ovea vihaisena ja lapsi tuli itkien pois isän luota ja itki ihan vuolaasti ja sanoi ettei pääse. Kysyin että kysyitkö ja hän sanoi että ei uskaltanut ja itki. Itki kaverin nähden koko ajan ja kaverikin yritti lohduttaa ja sanoa että kysytään yhdessä.

Poika sitten sanoo että pelkää isiä kun isi huutaa kovasti. On siis todellisia pelkoja. Yritin sitten lohduttaa että kaikki ihmiset huutaa joskus ja että pitää uskaltaa kysyä ja muuten ei tiedä. Sitten lapsi meni kysymään ja isä oli lukinnut oven ettei pääse. Aika lapsellista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettisin miten se isä opetetaan käyttäytymään niinkuin isän kuuluu käyttäytyä. Ongelmahan ei ole lapsessa vaan isässä.

Vierailija
2/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisin kirveellä siitä oven läpi, jos ukko tekisi noin lapselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenhan olisit antanut luvan.

Ongelma ei ole lapsessa vaan perheessä, jossa nainen ei uskalla antaa lapselle lupaa mennä uimaan vaan pelkää miestään niin paljon, että laittaa lapsen kysymään.

Vierailija
4/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä annat isän kohdella lasta noin, koska...? Ongelmien syy ei ole lapsessa vaan isässä, joka kohtelee lasta noin! Varmasti tosin lapsellakin tulee olemaan ongelmia, kun ihminen (ihmiset) johon hänen tulisi voida luottaa ja turvautua varauksettomasti kohtelee häntä noin. Isä kohtelee törkeästi ja äiti sallii sen - lapsi parka.

Vierailija
5/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ala-arvoista, mutta mikset sinä voinut antaa/olla antamatta lupaa?

Oliko isällä työt kesken ja hän oli pyytänyt, ettei häntä häirittäisi (tämäkään ei tietenkään oikeuta täysin ko käytöstä)?

Vierailija
6/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksilön sisäinen asia. Sinun tehtäväsi on vahvistaa lapsen itsetuntoa, esim opettaa hänelle, että hänellä on oikeus kysyä asioita, sanoa mielipiteensä, tulla nähdyksi. Jos hänet torjutaan, hyvä itsetunto estää häntä hajoamasta. Hän tajuaa, että isä toimii julmasti omista syistään, ei lapsen tähden.

Miehesi ei vaikuta minusta lapselliselta vaan häiriintyneeltä - ainakin noilla kuvauksilla joita annat. Hän ei pysty vahvistamaan lapsensa itsetuntoa. Tietysti hänellä voi olla aggressiivinen kurkkutulehdus, jonka takia hän ei voi puhua ja kova kuume, jonka takia hän haluaa levätä lukkojen takana. Muita järkeenkäypiä selityksiä en moiselle käytökselle keksi.

Vierailija
7/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma onkin isässä. Mutta minkäs sille voin että olin ääliö ja tein lapset isälle. Kun menin juttelemaan isälle niin hän sanoi että minä tein hirveän haloon asiasta. SAnoin takaisin että olisit kuullut mitä lapsi sanoi. Niin siihen hän sanoi että hän vain osoitti sormella ovea kun oli itse vielä kalsareissa.

(itse annoin lapselle luvan mennä kaverin kanssa uimaan) ärsyttää vaan kun joudun olemaan kaikesta vastuussa ja mies sitten mököttää minulle kun annan luvan. Niin ja sairastan masennusta.

Vierailija
8/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PITÄÄ PERHETTÄÄN PELON VALLASSA.

saatana,jos tapaisin tuon mulkun,ottaisin mulkusta kiinni ja vääntäisin niin perkeleesti.

mikä oikeus tuolla "vanhemmalla" on PELOTELLA lasta?pitää pelon vallassa?

on se kumma,että omaa isää pitää pelätä.

mutta niin pelkää näemmä perheen äitikin.

Vierailija
9/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma onkin isässä. Mutta minkäs sille voin että olin ääliö ja tein lapset isälle. Kun menin juttelemaan isälle niin hän sanoi että minä tein hirveän haloon asiasta. SAnoin takaisin että olisit kuullut mitä lapsi sanoi. Niin siihen hän sanoi että hän vain osoitti sormella ovea kun oli itse vielä kalsareissa.

(itse annoin lapselle luvan mennä kaverin kanssa uimaan) ärsyttää vaan kun joudun olemaan kaikesta vastuussa ja mies sitten mököttää minulle kun annan luvan. Niin ja sairastan masennusta.

äiti on joku masennushörhö,ja isä häiriintynyt sadisti.

ei tule tervepäisiä lapsia noista. huostaanotto olisi paikallaan.kamala kesä tulossa,jos ei lapsenne pääse edes kouluun turvaan,mikäli ovat siis koululaisia.

Vierailija
10/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista kyllä huolehditaan ihan hyvin. Syyttelyhän auttaakin aina todella hyvin!!! Perheitä on erilaisia ja ihmisiä, ja ei kyllä todellakaan olla huonommasta päästä. Kyllä niitä huostaanottoja voisi ihan muualla tehdä. Jännä että ensimmäisenä av mammat kiljuu huostaanottoa, kuvaa hyvin yhteiskuntaa mihin ollaan menossa.

ap

Vierailija
11/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista kyllä huolehditaan ihan hyvin. Syyttelyhän auttaakin aina todella hyvin!!! Perheitä on erilaisia ja ihmisiä, ja ei kyllä todellakaan olla huonommasta päästä. Kyllä niitä huostaanottoja voisi ihan muualla tehdä. Jännä että ensimmäisenä av mammat kiljuu huostaanottoa, kuvaa hyvin yhteiskuntaa mihin ollaan menossa.

ap

miten asiat teillä on. Lue aloituksesi, vaikka ihan ääneen. Mieti.

Vierailija
12/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuuko heikosta itsetunnosta tai masennusdiagnoosistasi, mutta aloit heti syyttämään itseäsi. Olet ääliö kun teit miehen kanssa lapsia jne.

Eihän nyt kyse ole siitä. Sinä olet äiti ja sinä olet vastuussa lapsistasi, jotka olet maailmaan saattanut. Olet myös vastuussa omasta elämästäsi. Nyt et ota siitä vastuuta, vaan pakenet marttyyriksi ja alistut tilanteeseen.

Mies toimii täysin väärin ja sinä sallit äitinä sen. Jos asiat eivät miehen kanssa muutu, niin olet silti vastuussa lasten hyvinvoinnista.

Kyse ei ole siitä, että lasta pitäisi kasvattaa jotenkin toimimaan isänsä kanssa, vaan siitä että sinun pitäisi järjestää elämä niin, että lapsi ei joudu kohtaamaan tuollaista käytöstä.

Vierailija
13/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista kyllä huolehditaan ihan hyvin. Syyttelyhän auttaakin aina todella hyvin!!! Perheitä on erilaisia ja ihmisiä, ja ei kyllä todellakaan olla huonommasta päästä. Kyllä niitä huostaanottoja voisi ihan muualla tehdä. Jännä että ensimmäisenä av mammat kiljuu huostaanottoa, kuvaa hyvin yhteiskuntaa mihin ollaan menossa. ap

miten asiat teillä on. Lue aloituksesi, vaikka ihan ääneen. Mieti.

Jos kerran itse olit jo luvan antanut? Itsekin kyykytät teidän lastanne ja silti samalla kyselet neuvoa, miten kohottaa itsetuntoa lapselle... ei sviddu, ette onnistu mitenkään, ellette sovi elävänne vallan toisin ja toimivan toisin.

Vierailija
14/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut kiinnostava tietää missä vaiheessa terapiasi on, onko lääkityksesi kohdallaan jne. En mitenkään vähättele tilaasi, mutta kun niin monet tääällä selittävät tilaansa masennuksella, olen vähän alkanut epäillä.

Masennus on erittäin vakava sairaus, joka vaatii usein vuosia kestävän hoidon. Apeus, mielipaha tai pettymyksen tunteet eivät vielä masennusta tee, vaan kuuluvat elämään. Myöskään mikään netin kyselylomakkeella saatu "masennusdiagnoosi" ei ole kovinkaan uskottava. Masennus ei ole vippaskonsti tehdä itsensä näkyväksi tai tärkeäksi, vaan kauhea asia. Tiedän, koska olen itse sairastanut sen.

Lapset pitää silti hoitaa, olivat vanhemmat millaiset tahansa. Lapset eivät ole pyytäneet syntyä maailmaan eivätkä niille vanhemmille, joille ovat syntyneet.

Vierailija
15/15 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nykypäivän hoito on sitä että kuunnellaan ja kysellään että miten voit ja mitään konkreettista apua ei saa kuitenkaan. Mitään sellaista miten itsetuntoa parantaisi ettei aina olisi alakynnessä joka asiassa. Tai näkisi asiat oikein ja osaisi reagoida niihin oikein. Sellaista apua tarvitsisin. Kun kaikki vittuilee aina päin ja ottaa minusta aina henkisen yliotteen. En tietenkään halua liiankaan vahvaksi vaan sellaiseksi joka selviytyy ja antaa lapsilleenkin oikean esimerkin. Jotenkin harmittaa sekin että tänne laitoin viestiä kun sitten saa sitä kuraa niskaan ja se ei paranna oloa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi