Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies syötti vauvalle mehujäätä.itkeäkö vai nauraakko?

Vierailija
11.06.2011 |

Olin tänään aika pitkään pois kotoa ja mies hoiti 5kk vauvaa sen aikaa. oli syöny mehujäätä ja hoksannu antaa vauvanki maistaa. kuulemma vähä viilennystä. ja vauva oli innostunu. jos oli ottanu jäätelön sillai kauemmas että vauva ei yllä nuolemaan nii vauva oli aina hermostunu.rauhottunu sitte ku laittanu mehujään lähemmäs että vauva saa siitä aina nuolla..nyt en tiiä että pitäskö tuolle olla vihanen vai ohittaa asia olankohautuksella. jäätelönä pirkka raketti..

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun täysimetyshän ois menny IHAN PILALLE jos vauva olisi saanut lipoa puoli teelusikallista mehujäätä :-/

kuinka teidän miehet kestää teitä?

Vierailija
22/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi vauvalle ei saa antaa muuta kuin joko rinta-tai korvikemaitoa sillä imeväisen suoliston limakalvon läpäisevyys on suuri, ja hänen immuunijärjestelmänsä joutuu kosketuksiin esim. erilaisten sokeriyhdisteiden takia.

Muuten tsemppiä.

ja mehujäätelö nyt harvemmin aiheuttaa mitään mutta miksi sitä piti antaa? Vaatikö vauva oikein sitä ? eikö vaikka kylmä vesi olisi ollut parempi? Mä olisin raivona jos mies menis tollaista tekemään.

Ja sinäkö tosiaan yksin päätät kaiken mikä liittyy vauvaan?

Kyllä! Miehillä harvemmin järkeä löytyy, tämäkin sen taas osoitti!

tuota noin..olin yksin kotona sen vauvan kans klo 10-18. ja hyvinhän tuota pärjättiin. vauva ei osaa juoda pullosta kunnolla nii kovikkeiden yms syöttö on vähä vaikeeta. mutta syötiin soseita. lihaa, kalaa, hedelmää. välillä juotiin mukista vettä ku on tämmöne hellepäivä. sitte siinä ku välillä istuskeltiin ja rauhotuttiin nii annoin pikkusen maistaa sitä jäätelöä. nii tämän takia miehiltä ei löydy järkeä lasten kans? vai mite se oli..? jotenki en vaan hyväksy tuota väitettä.ugh.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositus on 4-6 kk täysimetystä. Eikä 'se suositeltu 6 kk'.

Vierailija
24/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kk ikäiselle ei saa antaa mitään muuta? Pitäisköhän sun soittaa vaikka Sosiaali- ja terveysministeriöön ja kertoa asiasta? Kun ei oo yleisesti tiedossa.

siksi vauvalle ei saa antaa muuta kuin joko rinta-tai korvikemaitoa sillä imeväisen suoliston limakalvon läpäisevyys on suuri, ja hänen immuunijärjestelmänsä joutuu kosketuksiin esim. erilaisten sokeriyhdisteiden takia. Muuten tsemppiä.

Vierailija
25/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis niitä soseita. ku sen äiti oli esikoisen kans sairaalassa koko päivän. ei siinä paljo suositukset paina. ku kerta on olemassa soseita noin pienille.ap

Vierailija
26/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis kaikilla, mutta niillä joilla herkkyys.

Vierailija
27/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ollut minulle tärkeää ja olisin ollut vihainen jos mies olisi sen halunnut "pilata". En tarkoita tuomita niitä jotka tekevät toisin. Enkä todellakaan ole määrännyt kaikesta vauvan hoidosta. T. se neljän äiti

Miten sairaita te olette? Ihan todellako täällä ollaan sitä mieltä, että lisäaineet tappavat eikä saa antaa kuin äidinmaitoa. Hulluja olette.

Suositus on siis tällä hetkellä 6kk täysimetys, jos ei jotakin estettä ilmaannu. Ei me mitään hulluja olla,vaan näin nykyisin ajatellaan olevan vauvalle hyväksi. Ja sitten en tarkoita tuomita, jos antaa pullosta tms.mutta vain vastaus edelliseen

jos vauva syö ehkä teelusikallisen mehujäätä niin täysimetys on pilalla? En enää ihmettele miksi naiset saa kaikenmaailman masennukset ym. kun kaikkea pitää noudattaa millilleen ja sentilleeen ja jos ei niin maailma kaatuu. Mistä kumpuaa tuo pätemisen ja täydellisyyden tavoittelu? Mä olen omasta mielestäni täysimettänyt kolme lasta, joista jokainen on varmaan maistellut jotain "kiellettyä" ennen 6kk ikää. Joo, ehkä mä en sitten täysimettänyt ihan virallisesti noista yhtäkään, mutta se on mulle loppujen lopuksi ihan se ja sama. Tiedän, että ne kaikki eli ensimmäiset kuukaudet täysin äidinmaidolla eikä yksi tai kaksi teelusikallista muuta sitä mihinkään. Relatkaa nyt ihmeessä ihmiset, antakaa isänkin hoitaa osuutensa ja hoitaa vauvaa. Jos se alkaa tyrkyttää sille vauvalle jotain ihan oikeesti vaarallista niin puuttukaa sitten, älkää muuten vaan kontrolloiko kaikkea.

Vierailija
28/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 kk ikäiselle ei saa antaa mitään muuta? Pitäisköhän sun soittaa vaikka Sosiaali- ja terveysministeriöön ja kertoa asiasta? Kun ei oo yleisesti tiedossa.

siksi vauvalle ei saa antaa muuta kuin joko rinta-tai korvikemaitoa sillä imeväisen suoliston limakalvon läpäisevyys on suuri, ja hänen immuunijärjestelmänsä joutuu kosketuksiin esim. erilaisten sokeriyhdisteiden takia. Muuten tsemppiä.

Vierailija
29/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mitä enempi saa pienestä pitäen kaikkia eri ruokia!

Vierailija
30/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nimittäin kyllä se lasten isä on ollut ihan samoilla linjoilla eli yhdessä ollaan sovittu että suositusten mukaan ollaan haluttu mennä ja siitä on pidetty kiinni. Hyvin on saanut isä olla kaikkien neljän vauvan kanssa (olen jättänyt maitoa pumpattuna pulloon) eikä ole ollut masennusta. Ja kuten sanoin, en tuomitse niitä jotka tekevät toisin, mutta me on haluttu tehdä näin. Ihmettelen vain jos se tekee meistä hullujs? T: neljän äiti

jos vauva syö ehkä teelusikallisen mehujäätä niin täysimetys on pilalla? En enää ihmettele miksi naiset saa kaikenmaailman masennukset ym. kun kaikkea pitää noudattaa millilleen ja sentilleeen ja jos ei niin maailma kaatuu. Mistä kumpuaa tuo pätemisen ja täydellisyyden tavoittelu? Mä olen omasta mielestäni täysimettänyt kolme lasta, joista jokainen on varmaan maistellut jotain "kiellettyä" ennen 6kk ikää. Joo, ehkä mä en sitten täysimettänyt ihan virallisesti noista yhtäkään, mutta se on mulle loppujen lopuksi ihan se ja sama. Tiedän, että ne kaikki eli ensimmäiset kuukaudet täysin äidinmaidolla eikä yksi tai kaksi teelusikallista muuta sitä mihinkään. Relatkaa nyt ihmeessä ihmiset, antakaa isänkin hoitaa osuutensa ja hoitaa vauvaa. Jos se alkaa tyrkyttää sille vauvalle jotain ihan oikeesti vaarallista niin puuttukaa sitten, älkää muuten vaan kontrolloiko kaikkea.

Vierailija
31/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otappa tietoa allergioista pikkasen enemmän.

Ei niitä allergioita tehdä, ne SYNTYY ihan ilman mitään syytä.

Vierailija
32/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

otappa tietoa allergioista pikkasen enemmän.

Ei niitä allergioita tehdä, ne SYNTYY ihan ilman mitään syytä.

turhaan jysäyttelet

Vierailija
33/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni kunhan vaan niitä antaa ja totuttaa niin kyllä josku se tukehtuminen helpottaa ( et jos ne ei joku päivä hengitystiet meniskään tukkoon )

Vierailija
34/34 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nimittäin kyllä se lasten isä on ollut ihan samoilla linjoilla eli yhdessä ollaan sovittu että suositusten mukaan ollaan haluttu mennä ja siitä on pidetty kiinni. Hyvin on saanut isä olla kaikkien neljän vauvan kanssa (olen jättänyt maitoa pumpattuna pulloon) eikä ole ollut masennusta. Ja kuten sanoin, en tuomitse niitä jotka tekevät toisin, mutta me on haluttu tehdä näin. Ihmettelen vain jos se tekee meistä hullujs? T: neljän äiti

sairastuu niin usein masennukseen, synnytyksen jälkeiseen masennukseen ym. Johtunee osittain siitä että itselle asetetaan liian korkeat tavoitteet. Päätetään että kaikkia suosituksia on aivan pakko noudattaa ja että niin tekemällä ollaan sitten niitä parhaita vanhempia. Jos vauva saa teelusikallisen jotain "väärää" ruokaa niin koko vauvan lapsuus on pilalla ja koko täysimetys on pilalla. Ihan kuin se täysimetys olis se tärkein, minusta tärkein on se, että vauva kasvaa je kehittyy normaalisti ja hyvin. Minä olen edelleen sitä mieltä että olen täysimettänyt nuo lapseni, imetyksen "sääntöjen" tekijät saa siihen sanoa ihan mitä tahansa haluavat.

Mä olen sitä mieltä että niihin lastenhoidon sääntöihin ja suosituksiin pitäis lisätä yksi sääntö. Se että suosituksia ei tarvi noudattaa millintarkasti. Ei teelusikallinen mehujäätä ole mikään raivoamisen tai itkun paikka, eikä se maailmaa kaada. Eikä hyvän itsetunnon omaavan mamman täysimetyskään siitä kaadu. Sen voi ihan vaan unohtaa, tosin minä olen lapsilleni kertonut kuinka muikea oli heidän ilmeensä kun saivat eka kertaa maistaa jäätelöä, lapsista on hauska sitä kuunnella ja miettiä että miltä se mahtoikaan tuntua :)