Jos uusperheessä on yhteisiä lapsia ja miehen lapsia, niin
Onko se niin, että vierailevien tähtien käydessä nainen hoitaa yhteiset ja mies tekee kivoja juttuja isompien kanssa? Eli ikäänkuin biologisten linjojen mukaan mennään.
Saako yhteisiä sanoa siskoiksi ja veljiksi, vai sisko- ja velipuoliksi?
Kommentit (7)
Pienempiä hoidetaan yhdessä kuten aina. Ei siitä mitään tulisi, että joka toinen vkl mulla olisi yksin vastuulla kaksi vaippaikäistä. Ei missään muussakaan perheessä voida elää niin, ettei kumpikin vanhempi joudu hoitamaan myös pieniä.
Veljeksi sanotaan. Velihän tuo onkin. Yhdessä ollaan perheenä ja tehdään kaikkea. Joskus minäkin teen asioita miehen lapsen kanssa ja ei poika sitä mitenkään pahana koe. Viimeksi pyysin avuksi kauppareissulle, kun oli palautuspulloja puoli autotallillista. Raahattiin yhdessä markettiin ja käytiin sanailua, paljonko saa palautusrahoista. Sitten kierreltiin marketissa tai katseltiin tietokonepelejä jne. Minusta poika tykkää ihan näistäkin hetkistä. Tykkää usein kertoa mulle sellaisia asioita, joita ei vanhemmilleen kerro. On murkkuiässä siis jo.
vaikka lätkämatsissa kaksin, muttei se niin mene, että koko viikonloppu on 100% omistettu heille kahdelle vaan joustavasti mennään. Illalla on yleensä parhaat hetket, kun pienet menee kasilta sänkyyn ja herkutellaan aina pojan ollessa meillä. Kasataan kolmestaan jotain hyvää olkkarin pöytä täyteen ja katsellaan leffaa tai jutellaan. Isänsä ei tykkää pelata tietokoneella, mutta mä olen siinä haka. Usein pyytää mua pelaamaan kanssaan ja pelataan pitkiä aikoja kaksinpelejä.
Poika on tuntenut mut koko elinikänsä, joten suhde on kotoisa.
t:3
Riippuu mm. lasten iästä, lasten isän suhteesta ex-vaimoonsa ja ex-vaimon asenteista sekä ennen kaikkea lasten isän kypsyydestä ja asennemaailmasta.
jotta äiti(puoli) saa omaa aikaa. Eihän se isompi lapsi sinne isän takia tule vaan hoitamaan osuutensa perheen velvollisuuksista! Lapsiparalla niitä perheitä on kaksi, joten raatamista riittää.
eli olemaan isän kanssa. Minusta se on OK, sillä jos joskus eroamme, tiedän, että lapsillani olisi edelleen isä (kuten miehen lapsilla on) eikä heitä sysättäisi sivuun uudessa perheessä. Neljä päivää kuukaudessa on kamalan vähän aikaa tankata isää, ei sitä aikaa pidä käyttää isän perheen kodin siivoamiseen tai nököttämiseen yksin, kun äitipuoli ja vauva omivat isän kokonaan.
...aika monta uusioperhettä tunnen ja yhdessäkään se ei noin mene.
Ja nro 7, 4 päivää/kk on lyhyt aika, mutta siinä täytyy myös koittaa olla perheenäkin. Miten luulet että ne hyvät suhteet sisko- tai velipuoliin voi syntyä, jos ei aikaa vietetä yhdessä? Jää siinä oman vanhemman uusipuolisokin aika oudoksi jos noin mennään.
niin minusta tuo on ihan ok. Jos on kyse jostain viikko-viikko jutusta niin ei. Siskoksi ja veljeksi kutsuisin.