Mitä tekee ihminen joka vie lomallaan lapset hoitoon?
Siis jos ei käy töissä, eikä hoida omia lapsiaan, niin mitä silloin sitten yleensä tehdään? Ja ennen kaikkea miksi? Mitä ei lasten kanssa voi tehdä?
Kommentit (5)
niin minä tein viikon joka kesäkuun alku
t. ope/ 2 lasta
Ymmärrän asian jos lapsi tai lapset tai jompikumpi aikuinen on vakavasti sairas, niin on hyvä saada hengähtää ja kerätä voimia itse kullakin. Mutta EI normaaliperheillä, joilla jopa kesäloma pitäisi olla mitään subjektiivista hoito-oikeutta, se on yhteiskunnan rahojen väärinkäyttöä. Jos lapset tehdään niin kyllä niiden kanssa pitää myös olla. Meillä on aina toinen hoitanut lapsia ja toinen ollut töissä. Tosin ovat olleet klo 9-16 kunnallisessa päivähoidossa arkisin. Mutta aina kaikki loma-ajat kotona. Ei käynyt mielessäkään vaatia hoitoa.
ps haluatteko lääkärintodistuksen...
vaan käytän vapaapäivän hyödyksi. Pääsääntöisesti pidän lapset luonani kesälomalla (5vk), mutta ainakin 2-3 päivää viikossa ovat jommassa kummassa mummolassa. Siitä jää vielä 4 päivää per viikko lasten kanssa kesälomalla, eli en tosiaan suostu potemaan huonoa omaatuntoa siitä jos parina päivänä viikossa lapset ovat mummoloissa.
Silloin harvoin, kun miehelläni on arkivapaita, niin kyllä hän silloinkin vie lapsemme 2v hoitoon (jos siis olen silloin töissä), niin voi silloin rempata meidän kotia. Kyllä se vaan niin on, että 2v:n kanssa on aikas haasteellista tehdä jotain hommaa, esim. hioa seiniä, rempata kattoa, tepiseerata jne. Tai sitten hän laittaa meiän autoa. Ei pysty katsomaan lapsen perään millään, jos makaa itse auton alla, eikä noin nuorta voi sinne auton alle mukaansakaan ottaa.