Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on pakkomielle repiä ihoa sormien kynsien ympäriltä, miten eroon tästä tavasta?

Vierailija
11.06.2011 |

Monesti huomaamattani revin ihoa kynsien vierestä. Jos on pienikin nypylä ihossa, rupeen repimään sitä, ja sit siinä repiessä revin vahingossa verille asti. Yleensä huomaan vasta liian myöhään tekeväni tätä. Tietoisesti yritän kyllä olla repimättä.

Miten tämmöisestä pääsee eroon? Sormet on ihan törkeen näköset kun oon repiny niitä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ihan ratkaisukeskeisen terapian avulla: sovit itsellesi tavoitteet ja sitten pienin askelin harjoittelua kunnes saavutat päämäärän ja saat sovitun palkinnon.

Harjoittelua se on. Eka katsot sormenpäitä minuutin ilman laastaria, sitten viisi jne. Lopulta pääset eroon koko tavasta.

Vierailija
2/5 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tolle pakkomielteelle on olemassa ihan joku lääketieteellinen diagnoosikin! Mun mies nyppii jalkapohjan ihoa ja toisinaan myös juuri sormenkynsien ympäriltä ja se on järjettömän ärsyttävää. Olen aina ihan raivona kun näen sen, tai oikeastaan jo tunnistan sen nyppimisäänen toisesta huoneesta. En ymmärrä, miten sen saisi loppumaan, aina lupaa ja sitten kohta taas on kantapää ja päkiät verillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitata kynnet oikein näteiksi, niin ei tee mieli nyhtää nahkaakaan. Mulla auttoi.

Vierailija
4/5 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitata kynnet oikein näteiksi, niin ei tee mieli nyhtää nahkaakaan. Mulla auttoi.

ammatti sellainen ettei saa olla edes lakkaa kynsissä.

ap

Vierailija
5/5 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samanlainen ammatti, ettei voi laittaa rakennekynsiä tms. Ärsyttävää todellakin ja kynnetkin menee epätasaiseksi, kun kynsinauhat kärsiin. Kai se vaan pitäis päättää ja olla kovana, ettei sitä tee.

Tuli muuten mieleen, että silloin sormet on olleet parhaimmillaan, kun olen neulonut tai virkannut jotain. Eli jotain muuta tekemistä sormille :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä