Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies toivoo avioliitoltamme eriytymistä:

Vierailija
11.06.2011 |

siis sellaista, että tekisimme enemmän itsenäisesti asioita, esim. matkoja erikseen. Hän haluaa olla kanssani elämänsä loppuun asti, mutta haluaa myös oman itsenäisen elämän.

Aikuisten oikeesti, miten suomentaisit tuon miehen toivomuksen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaa Thaikkuihin panemaan huoria

Itse vastaan, että miehellä on ehkä joku etsikkoaika elämässään, jonkinlainen kriisi ja kaipaa omaa tilaa. Oletteko olleet pitkään yhdessä?

Vierailija
2/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perheitä, joissa mies ei pääse edes kauppaan yksin. Oletteko yksi niistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisiä ollaan molemmat. ap

että haluaa Thaikkuihin panemaan huoria

Itse vastaan, että miehellä on ehkä joku etsikkoaika elämässään, jonkinlainen kriisi ja kaipaa omaa tilaa. Oletteko olleet pitkään yhdessä?

Vierailija
4/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokit hänet ja huolehdit hänen lapsistaan, jolloin hän haluaa äidin, ei vaimoa. Voisiko olla niin?

Vierailija
5/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan sillon, kun lapset olivat pieniä, asetin miehelle toivomuksen, ettei mielellään mitään pidempiä reissuja. Silloin tuntui olevan aika nyreissään asiasta. ap

On perheitä, joissa mies ei pääse edes kauppaan yksin. Oletteko yksi niistä?

Vierailija
6/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kauheaa, jos minusta on tullut hänen silmissään pelkästään äiti. Olen kuitenkin vielä niin nuori ihminen, että minulla olisi enemmän annettavaa, kuin pelkkä äitinä oleminen. Ulkoisestikin olen pyrkinyt pysymään puoleensavetävänä, mutta ehkä en sitten tarpeeksi mieheni näkökulmasta... ap

ruokit hänet ja huolehdit hänen lapsistaan, jolloin hän haluaa äidin, ei vaimoa. Voisiko olla niin?

Vierailija
7/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lakannut itse käymästä ruokakaupassa viikonloppua varten kun en kestä sitä myötähäpeää kun naiset käskyttää miehiänsä samaan tapaan kuin lapsiaan.Karmee nalkutus ja mies työntää naama punaisena kärryjä kun nainen määrää mitä ostetaan jne.Pahimmat jopa kysyy kassajonossa onko miehellä asiaa vessaan kun se ois tossa lähellä.

Vierailija
8/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että asia on ihan kunnossa, kunhan mies matkustelee sitten lasten kanssa, ja sinä matkustat erikseen.

Vierailija
9/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen petetty ja jätetty, joten tämän kokemuksen valossa minä ajattelen näin: hänellä on toinen nainen. Juuri vapautta minunkin eksäni halusi. Ei ikinä myöntänyt toista naista, sanoi vain haluavansa vapautta. Ja tämä repliikki on "kaikilla" pettäjillä sama...

Vierailija
10/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkki siitä, että kaipaa jotain muuta elämäänsä. Mutta kaikki kaipaavat joskus omaa aikaa. En silti lähtis reissuun mielummin yksin kuin mieheni kanssa! Ja luulen, että mieskin lähtisi mielummin aina yhdessä. Jotkin omat harrastukset esim. tosi tervettä suhteenki kannalta, mutta olen sitä mieltä, että reissut ja iltamenot aina mieluiten yhdessä!

Vierailija
11/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselleni on ollut tärkeää saada enemmän itsellisyyttä avioliitossani kuin ensimmäisinä vuosina, pelkään että saattaisin jopa olla eroamassa ellei se olisi onnistunut.

Olen aika tiukilla ihan tässä arjen paineessa kun on pienet lapset, vaativa ura ja laiska mies. Jos mua paheksuttaisiin siitä että aika paljon vetäydyn omiin oloihini silloin kun lasten kanssa olemisen, työn ja kotitöiden puolesta kykenen, en varmaan jaksaisi tässä avioliitossa. Olen nytkin miestäni "paossa" yläkerrassa laitettuani lapset nukkumaan (lapset pelaavat luonnostaan mun pussiini, niistä on ihanaa kun aikuinen jää yläkertaan vielä iltasatujen jälkeenkin) ja paljon onnellisempi kuin vielä vuosi sitten, kun tunsin velvollisuutta viettää vapaa-aikani suurimmaksi osaksi mieheni kanssa.

Vierailija
12/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkinlaista kriisiä. Aika nuorina olette menneet yhteen, joten häneltä on tainnut jäädä se itsenäistymisvaihe elämättä ja kaipaa ehkä nyt palaa siitä.

Toimisiko tuo oikeasti tasapuolisesti mitä hän ehdottaa? Että myös sinä saisit käydä omilla reissuilla sillä aikaa kun hän olisi kotona lasten kanssa?

Vierailija
13/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalina ja OK:na, että tehdään reissuja erikseen, omat harrastukset jne. jopa erityisesti silloin kun lapset pieniä voi tehdä (lyhyitä!) reissuja erikseen, koska silloin molemmat saavat hengähtää arjesta. Tämän täytyy tietysti olla tasapuolista. Meillä on molemmilla ollut aina paljon "omaa elämää" (esim. minulla tärkeä harrastus, jossa kuluu pari iltaa/vko + reissuja, miehellä urheilu ja musiikin harrastus) ilman mitään "pyyntöjä", mutta toisaalta meillä on myös todella paljon yhteistä (esm. käytännössä joka ilta lasten nukkumaanmentyä pelaamme yhdessä, on meillä yhteinenkin harrastus, tykkäämme samoista tv-sarjoista ja kirjoista, odotamme lasten kasvamista innolla että pääsemme taas kahdestaan matkoille jne.).

Jos on noin kuin kuvasin, niin en näe (tietenkään :) mitään ongelmaa. Toisaalta sitten joillekin ei sovi tuonkaan vertainen "erillisyys"; jos sinulle ei, niin sinun täytyy tehdä asia selväksi miehellesi ja yrittää löytää joku kompromissi.

Mutta en tiedä, ettei vain miehesi toivo että HÄN saa mahdollisimman paljon vapaata perhe-elämän rasituksista, joita sinä sitten hoidat enemmän? Jos näin on niin älä päästä tilannetta kehittymään liikaa tuohon suuntaan.

Vierailija
14/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosi sitten samanlainen ketju täällä. Sain siihen toista sataa vastausta. Pari sanoi veikkaavansa toista naista, loput 98 sanoi hänen vain haluavansa omaa aikaa.

Av on yleensä aina oikeassa. Tällä kertaa se ei ollut. Miehelläni oli toinen nainen.

Vierailija
15/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurustella, ottaisin heti puheeksi tuon asian, että molemmilla olis hyvä olla omaa aikaa ja tekemisiä. Jos mies olis eri mieltä, tuskin tulis mitään koko suhteesta. En paljoa vaadi mutta tuo erillisyys olis mulle elinehto. En jaksa hetkeäkään symbioosia.

Vierailija
16/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin veikkaan AP minäkin tässä tapauksessa..

Jos toinen muuttuu yhtäkkiä, vaatii omaa aikaa ja matkoja niin kurjaa kuin se onkin, ON TOINEN IHMINEN LÖYTYNYT. Se toinen ihminen saa kaikki muutokset aikaan, miehen näkemään avioliitossa / vaimossa vain ne huonot puolet..ja ne rupeaa ärsyttämään TODELLA paljon silloin pettäjäosapuolta.

Tsemppiä ap, että saisit asiat selviksi!!! Miehet ei vaa tunnusta, ei vaikka jäis housut kintussa kiinni.

vuosi sitten samanlainen ketju täällä. Sain siihen toista sataa vastausta. Pari sanoi veikkaavansa toista naista, loput 98 sanoi hänen vain haluavansa omaa aikaa. Av on yleensä aina oikeassa. Tällä kertaa se ei ollut. Miehelläni oli toinen nainen.

Vierailija
17/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se muutos on the juttu. Sinänsä asia ei ole mitenkään ihmeellinen, jos ihmiset haluavat omaa aikaa. Mutta jos se vaatimus tulee out of the blue, niin sitä sietää aina pelätä.

ja niin veikkaan AP minäkin tässä tapauksessa.. Jos toinen muuttuu yhtäkkiä, vaatii omaa aikaa ja matkoja niin kurjaa kuin se onkin, ON TOINEN IHMINEN LÖYTYNYT. Se toinen ihminen saa kaikki muutokset aikaan, miehen näkemään avioliitossa / vaimossa vain ne huonot puolet..ja ne rupeaa ärsyttämään TODELLA paljon silloin pettäjäosapuolta. Tsemppiä ap, että saisit asiat selviksi!!! Miehet ei vaa tunnusta, ei vaikka jäis housut kintussa kiinni.

vuosi sitten samanlainen ketju täällä. Sain siihen toista sataa vastausta. Pari sanoi veikkaavansa toista naista, loput 98 sanoi hänen vain haluavansa omaa aikaa. Av on yleensä aina oikeassa. Tällä kertaa se ei ollut. Miehelläni oli toinen nainen.

Vierailija
18/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyi täältäkin.... Tosin jäin siihen käsitykseen että kun tämän enemmän erikseen kulkeminen alkoi ei nainen vielä silloin ollut kuvioissa vaan lötyi sitten siinä matkan varrella. Meillä kyllä oli alusta asti muutenkin omia menoja, jossain vaiheessa vaan miehen tarve näille reissuille lisääntyi

Vierailija
19/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tutkittuja juttuja parisuhteen kehitysvaiheista, niin siihen kuuluu, usein joskus siinä 5 ja 10 yhdessäolovuoden aikana se, että pitää erillistyä, löytää oma itsensä yksilönä eikä vaan olla me. Se on tervettä ja se on tärkeetä parisuhteen jatkumisen kannalta. Aina jompi kumpi osapuolista on se, joka saapuu siihen pisteeseen ensin, ja se voi olla toiselle pienoinen shokki, mutta niin sen siis kuuluu mennä. Ainoa asia, mikä auttaa, on siis keskustelu, että molemmat ymmärtää mitä toinen tarkoittaa, mikä on sopiva määrä omia juttuja kummallekin jne. Ja sen toki täytyy olla tasapuolista, vaikka toinen ei vielä sitä erillistymistä kaipaakaan.

Vierailija
20/22 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mitään suhdetta (vielä?) mutta on kiinnostunut jostain toisesta ja sitä kautta herännyt siihen että haluaisi kokea muutakin kuin sitä oman vaimon kanssa olemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä