Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-vuotiaalla tennispallon kokoisia paukamia hyttysenpuremista, mikä avuksi?

Vierailija
11.06.2011 |

kortisonivoidetta laitoin eilen. Paukamat ovat vain kasvaneet. Uskaltaako tuon ikäiselle antaa setiritsiiniä (zyrtec) ja auttaako se hyttysenpiston aiheuttamiin paukamiin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin setiritsiini auttaa hyttysen paukamiin, mutta ei mulla noin isoja pallukoita tule, suunnilleen sellaisia kämmenen kokoisia, mutta ei todellakaan mitään palloja.

Vierailija
2/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse syön heinixiä varmaan taas koko kesän, kun olen niin herkkis noille hyönteisten pistoille. Kutisee ja kroppa täynnä mielettömiä paukamia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jos sulla on aloe-geeliä, niin sitä runsaasti myös iholle.

Vierailija
4/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi antaa allergialääkettä, itse otan histeciä aina alkukesästä kun hyttyset tai mäkäräiset ovat syöneet vaikka mökkireissulla.

kerran mäkäräisenpuremat tulehtui oikein kunnolla ja jouduin menemään lääkäriin, joka antoi juurikin Histeciä, antibioottivoidetta ja resptin antibioottikuurille, mikäli voide ja allergialääke eivät olisi auttaneet. parani niillä, joten en hakenut antibioottikuuria.

Vierailija
5/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat kunnon voidetta ja tehokkaat allergia lääkkeet!!

ja heti kannattaa aloittaa vaikka histec ym. allergia lääkitys jos ei heti pääse lääkäriin! niitä saa ilman reseptiä

Vierailija
6/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin pulleitakin kuin tennispallot? Mulla ainakin setiritsiini auttaa hyttysen paukamiin, mutta ei mulla noin isoja pallukoita tule, suunnilleen sellaisia kämmenen kokoisia, mutta ei todellakaan mitään palloja.

ap

Vierailija
7/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi 6 ja 9v. 6-vuotias saa lääkärin määräyksestä zyrtekiä tai cetiritsiiniä ja vanhemmalle saa antaa ihan pakkauksen mukaan. Eli anna lapselle se tabletti. Tea tree öljy auttaa myös kutinaan ja kylmä. Meillä on 6-vuotias katsonut tänään piirrettyjä jäinen hernepussi nilkassa. Ihan kamalan näköistä, mutta kun tiedetään mistä johtuu, niin ei mennä lääkäriin. Viimevuonna mentii kun pää turposi muodottomaksi.

Vierailija
8/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa meillä kutinaan parhaiten

Vierailija
9/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi lääkärituttavani itse ottavansa allergisiin oireisiinsa. En tiedä saako sitä muuten kuin lääkärin kautta.

Vierailija
10/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli niille ei tarvitse tehdä mitään, ellei allergiaa ole. Jos lapsi raapii pistokohtia ja ne tulehtuvat, niin ne pitää tietysti hoitaa jollakin antiseptisella aineella.

Näin alkukesästä paukamat voivat olla aika hurjan näköisiä, mutta sieto onneksi kasvaa kesän mittaan.

Vierailija
11/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huomioi, että se voi väsyttää todella tehokkaasti, varsinkin noin pientä. Ainakin aluksi jos pystyt itse valvomaan, että pysyy tolpillaan jne, niin olisi hyvä.

Söin itse lapsena allergialääkkeitä melkein läpi kesän, ja vasta isompana tajusin, että olin pelkässä tokkurassa koko ajan, kun ne väsyttivät niin paljon.

Vierailija
12/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antihistamiinia? Eli ihan normi allergialääkkeitä, kuten Zyrtek tai cetiritsiini.

Vierailija
13/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huomioi, että se voi väsyttää todella tehokkaasti, varsinkin noin pientä. Ainakin aluksi jos pystyt itse valvomaan, että pysyy tolpillaan jne, niin olisi hyvä. Söin itse lapsena allergialääkkeitä melkein läpi kesän, ja vasta isompana tajusin, että olin pelkässä tokkurassa koko ajan, kun ne väsyttivät niin paljon.

eikä myöskään väsymystä ole tullut.

ap

Vierailija
14/14 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma muksu oli ensimmäiset kesänsä tosi herkkä öttiäisten pistoille. Pistokohdat turposivat juuri kuvailemallasi tavalla...pahimmillaan silmät muurautuivat umpeen ja lapsi oli sen näköinen kuin olisi rajusti pahoinpidelty.

Käytin lääkärissä ja allergialääkkeet (muistaakseni sai heinixis tjsp.) sekä kortisonisoivetta. Eihän ne lääkkeet paukamia laske, mutta helpottavat kutinaa.

Lääkärissä käytiin mm. siksi koska pistoja oli kasvojen ja kaulan alueella ja siksi että reseptillä allergialääkkeet olivat huomattavasti halvemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän