Suunnitteilla juhlat! Kuinka paljon salaattia 20 ihmiselle?
Ja paljonko patonkia?
Riittääkö 10 litran kippo täyteen salaattia?
Kommentit (25)
että niitä sormin napsittavia on paljon erilaisia ja kun se on sellaista pientä ja helppoa syötävää, sitä menee vieraiden suihin odottamattoman paljon. Salaattia menee suhteessa vähemmän.
Laita kahta eri salaattia, joista toinen on ruokaisampi (esim. tabbouleh tai varhaisperunoista tehty, googlaa). Muista kauden vihannekset vihreässä salaatissa: parsa, retiisi, nuoret porkkanat ja sipulit.
En tiedä auttaako tämä levitteiden määrissä, mutta tein vähän aikaa sitten tzatzikia n. 40 vieraalle. Käytin 1,5 kg kreikkalaista jugurttia, jota valutin vähän. Pöydässä oli tarjolla paljon erilaisia ruokia.
10 patonkia 20:lle tuntuu aika vähältä, vieras voi syödä puolikkaankin salaattinsa painikkeeksi. Määrä riittää varmaan, jos leikkaat patongit valmiiksi, parin sentin siivuiksi.
riittävästi, leikkaat niitä 2cm paloja niistä.
Tosiaan itse tekisin 12-13 litraa sitä salaattia että riittää ja kun sulla on muutakin tarjottavaa voi salaatin osuus siitä olla pienempikin.
Riippuu myös siitä mihin aikaan juhliin tullaan, onko päiväruoka jo syöty? Tosin tälla ilmalla kaikille maistuu ruoka vasta illalla.
Jos tarjoat salaatin kattilasta jossa on kupera kansi, käännä kansi nurinperin kattilan päälle ja vedä kattilan ja kannen sauma maalarinteipillä kiinni. Pysyy hyvin vaikka matkalla vähän hölskyisikin. Jos sulla on kulho + kelmua, niin laita ne vielä muovikassiin ja tiukka solmu päälle. Ja auton lattialle.
Mä ihan oikeasti halusiain auttaa noissa määrissä, mutta en osaa, vaikka paljon kokkailenkin. Katson isoille vierasmäärille jostakin netistä noin-määriä (niinkuin sinäkin olet tehnyt) ja sitten katson silmämääräisesti, että onko uskottava määrä ruokaa X määrälle vieraita. Ja sitten olen ihan sydän syrjällään, että riittääkö ruoka varmasti. :) Sun juhlat onnistuu, ap. Pitäkää hauskaa!
14
ja mulla se ongelma, että en tee ruokia juhlapaikalla eli kannan ruoat sinne mukanani, jolloin tarvii hyviä astioita, joissa kannet. Eli ne perus vatkauskulhot ei käy :( Mutta eiköhän tästä selvitä. Teen niin paljon kun pystyn. Mutta osaisiko joku laskea mulle tuon 300g / hlö litroissa 2o ihmiselle :D?
Kiitos kaunis kaikista vinkeistä!
Tämä viimeinen kysymys kiinnostaisi minuakin.
Se 300 g voi olla mitä vain 3 dl ja 10 litran väliltä, riippuen salaatista.