Onko puolisosi aina poissa, miten selviät?
Puolisoni tekee pitkää työpäivää (klo 7.30-19.30) ja lisäksi on usein vielä myöhemmät illat pois. Hän halusi lapsia (minä en niinkään) ja etukäteen keskusteluissa (kummankin lapsen kohdalla) lupasi osallistua hoitoon yhtä paljon. Näin ei käynyt. Tahti vaan kovenee koko ajan. Illanvietot ovat mielestäni "turhia" näyttäytymistapahtumia, usein sanoo itsekin, että "olipa turha meno". Minä käyn töissä (josta saa jopa enemmän palkkaa), hoidan kodin, laskut, lapset, sukujen juhlat yms. Nyt alkaa hieman kyllästyttää. Keskusteltu on, auttaa 2 päiväksi, sitten taas entinen meno jatkuu.
Miten pärjäätte vastaavan kanssa? Tunnen oloni hyväksikäytetyksi.
Kommentit (4)
Mutta itse nautin kun mies on pois. Eli yksi huolehdittava vähemmän. Otamme rennommin lasten kanssa. Saatamme syödä eineksiä ja herkkuja, saatan katsoa aikuisten tv ohjelmaa lasten valveilla ollessa. Ei tarvitse siivota, pukeutua, laittaa illallista. Saan nukutuksen jälkeen hetken ihan omaa aikaa ilman että täytyy pohtia mitä yhdessä tehdään (voin katsoa "naisten" ohjelmia). On toki mahtavaa kun on kumppani mukana jakamassa elinkustannukset, turvaamassa seksielämän, kaverina tarvittaessa ja hän mahdollistaa taas vuorostaan minulle vapaa-ajan. Mutta jos minulla olisi tunne, että tulisin yhtään hyväksikäytetyksi niin sitä en varmaan sietäisi.
miten niin monet äidit pitävät lapsiaan taakkana. Mulle lapset ovat ilo, ja olen onnellinen, mitä enemmän saan heidän kanssaan viettää aikaa.
Ehkäpä sä vaan ap puunaat liikaa kotiasi, jos koet sen raskaaksi. Jätä puolet kotitöistä tekemättä, niin huomaat, että eipä ne niin välttämättömiä ollutkaan. Ja laskujen maksuun nyt ei kauaa mene, että siitä oikein rasittumaan pääsisi. Ja sukujuhlathan ovat kiva juttu, jätä menemättä jos noin raskasta on. Se on katsos paljon siitä kiinni, millaiseksi sen elämänsä tekee, ja miten siihen asennoituu.
Kiitos hyvistä neuvoista! Sen verran nyt meni metsään, että nurisen vaimostani, joka toimii nk. malli/promobisneksessä; lähti töihin, kun kuopus oli 3kk. Tuntuu, että motivaatio lasten teolle oli "kun kavereillakin on".
Mutta taidanpa jättää tosiaan nuo laskut maksamatta, niin enköhän tule itsekin tyytyväiseksi.
paljon. Lasten koulussa ja harrastuksissa moni meitä tuntematon varmasti luulee, että olen yh. Onneksi tienaa sen verran, että olen kotona. Hommassta ei tulisi mitään, jos olisin minäkin 8 h/pv poissa. Teen 100% kaikista kotitöistä, kuskaan lapset, hoidan suurimman osan kaikista sukulaisvierailuista, käyn aina kuapassa jne. Mutta asia on ok kun ei ole sitä ansiotyötä riippana. Mitä eläketurvaani tulee, minulla on sijoituksia.
miten niin monet äidit pitävät lapsiaan taakkana. Mulle lapset ovat ilo, ja olen onnellinen, mitä enemmän saan heidän kanssaan viettää aikaa.
Ehkäpä sä vaan ap puunaat liikaa kotiasi, jos koet sen raskaaksi. Jätä puolet kotitöistä tekemättä, niin huomaat, että eipä ne niin välttämättömiä ollutkaan. Ja laskujen maksuun nyt ei kauaa mene, että siitä oikein rasittumaan pääsisi. Ja sukujuhlathan ovat kiva juttu, jätä menemättä jos noin raskasta on. Se on katsos paljon siitä kiinni, millaiseksi sen elämänsä tekee, ja miten siihen asennoituu.