Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB. Mua alkoi yhtäkkiä nyppimään se, että hyvänä ystävänäni pitämä

Vierailija
10.06.2011 |

ihminen ei ikinä kommentoi päivityksiini mitään - yhteisen ystävämme päivityksiin kyllä (kuulumme samaan kaveriporukkaan) saati onnittele syntymäpäivänä, kuten tekee kyllä muille. Tai kommentoi edes silloin jotain, kun ilmoitan saaneeni uuden työpaikan tms. isoa. Tämä yksi on aina hiljaa.

Mitään riitaa meillä ei ole koskaan ollut. Alkaa vain tulla mieleen, onko hänellä jotain hampaankolossa mua vastaan, kun "syrjii" mua näin selkeästi, heh.

Samoin yksi työkaverini jättää aina kommentoimatta, onnittelematta jne. Hänenkään kanssaan ei mitään riitaa koskaan ole ollut ja muistaa jopa vanhoille sijaisille, jotka olleet talossa kaksi vuotta sitten puoli vuotta käydä synttärionnea toivottelemassa.

Juu, pieni asiahan tämä on ja tiedän, ei ole mulla elämää ja peiliinkin voi katsoa jne :D Oikeasti vain kummastuttaa väliin tämmöinen nonchaleeraaminen ilman näkyvää syytä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te näette niin usein, et se ajattelee, et voi kommentoida sun juttuja ja onnitella sua sun synttäreistä ihan reaali maailmassakin :) Eikö se ole paljon kivempaa?

Vierailija
2/15 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan munkin parhaat ystävät vihasia mulle kun en oikein kommentoi niiden juttuja ja kuvia. Me nähdään usein, ja soitellaan usein. Tiedän asiat jo ennen kuin ne on laitettu facebookiin. Oon jutellut asiat jo halki ennen et muut on nähnyt ne, niin miks enää kommentoisin netissä.

Toiselle just synyt lapsi ja se näytti kuvia fb:ssä. Kaikki muut ihasteli niitä ja onnitteli. Mä en, koska olin jo käynyt sairaalassa katsomassa vauvelia ja vienyt lahjan ja onnittelukortin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainaskin onnittelen fb-kaverit fiilispohjalta maanantaiaamuna, kerralla koko viikon saaliin.

Jos on huono aamu, en onnittele ketään, jos on itsellä tsemppi päällä onnittelen kaikki jotka suinkin kehtaan.

Joskus ei yksinkertaisesti kerkiä paneutua koko fB:hen.

Luultavasti ei ole kyse sinusta AP vaan näiden kavereidesi rytmeistä ja tilanteista.

FB:tä ei kannata ottaa ihan täydestä.

Vierailija
4/15 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä myöskään onnittele häntä fb:ssa syntymäpäivänään/nimpparinaan, KOSKA me soitellaan kuitenkin pari kertaa viikossa ja nähdäänkin usein, joten kuulen hänen juttunsa kerrottuna ja kommentoin ihan livenä :)

Synttärionnittelutkin soitan tai vähintään laitan tekstarilla. Fb:ssa onnittelen sitten niitä, joita en livenä sinä päivänä näe/soittele.

Vierailija
5/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinulle kommentoi? Kommetoitko itse sitten hänelle?

Vierailija
6/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinulle kommentoi? Kommetoitko itse sitten hänelle?

Profiilisivulla näkyy vain kommentointeja muille.

Syntymäpäivää olen kyllä käynyt toivottamassa.

Vierailija
7/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB näyttää vain niiden päivitykset välillä, mihin on itse aktiivisesti kommentoinut. Eli kyse voi olla ihan vaan tästäkin..

Tai sitten niinku mulla - jätän kommentoimatta kaveripiiriimme kuuluvan henkilön päivitykset, kun en jaksa jatkuvaa hehkutusta...

Vierailija
8/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelenkin tässä sitä, miksi tämä ihminen kommentoi kaikkien muiden yhteisten kavereidemme päivityksiin muttei mun.

No, kysymällähän tämä selviäisi, meillä kun tietääkseni on ihan hyvät välit. Enkä tosissani ehkä odottanutkaan että tätä ratkaisisitte :)

Vierailija
9/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetuksia en ole muuttanut ja uskon, että virukset ja muut "seulojat" siellä hääräävät. ;) Kummastelen monia asioita ja siksi en luota koko systeemiin täysillä, sama koskee koko internettiä. ;)

Vierailija
10/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelenkin tässä sitä, miksi tämä ihminen kommentoi kaikkien muiden yhteisten kavereidemme päivityksiin muttei mun.

No, kysymällähän tämä selviäisi, meillä kun tietääkseni on ihan hyvät välit. Enkä tosissani ehkä odottanutkaan että tätä ratkaisisitte :)

Otapa joskus puheeksi sama asia vaikka kahvipöytäkeskustelussa ja kato tietääkö mistä puhut.

Itse olen peittänyt hyvinkin monen duunikaverin kirjoitukset ja joskus on tullut "noloja" hetkiä kun en tiedäkään jostain siskonkumminkaimankoiran ristiäisistä...

No, enpä kyllä kamalasti siellä päivystäkään, mutta nuo luulevat että vieläkin vähemmän kuin todellisuudessa.

Vierailija
11/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..eli en lue tyyliin mitä ihmiset on sinne päivän aikana päivittänyt vaan ihan viimeisimmäät ja kommentoin niitä jos on jotain "asiaa". JOs te käytätte eri aikaaan feissaria niin se voi johtua tällaisestakin syystä.

Vierailija
12/15 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siistin kaverilistaani juuri. Taas.

Postin sieltä ihmisen, joka ei koskaan kommentoi yhtään mitään viestiäni, ja jolla ei ole mulle siis mitään asiaa. Olimme kirjeitese tekemisissä, hän lopetti kirjeenvaihdon kun hyväksyin hänet feissarikaveriksi.

Postin ihmisen, johon tutustuin eräässä tilaisuudessa toisen henkilön kautta, mutta en sitten enää ole ollut hänen kanssaan tekemisissä lainkaan. Eikä hän koskaan kommentoinut minun päivityksiä, enkä minä hänen.

Postin muutaman tuttavan, jotka eivät koskaan tule kylään, kun kutsun, eivätkä kutsu luokseen. Keskenään he ovat kavereita ja kyläilevät, käyvät synttäreillä ja treffaavat leikkipuistossa. Asumme lähekkäin, mutta olemme vain hyviä tuttavia. Minua he eivät joukkoonsa kutsu eikä pyydä, eikä kukaan heistä tule meille vaikka olen useasti kutsunut. He kommentoivat ja minä heitä ym. mutta pohdin, että miksi heidän pitäisi tietää elämästäni yhtään enemmän, kun eivät he oikeasti kuitenkaan halua minua mukaan elämäänsä, livenäkään.

Yksi on vielä listoilla, mutta mietin, että poistan hänetkin; olimme hyviä kavereita, mutta sitten hän vaan ei ikinä ollut kotona, kun olin tulossa kylään, eikä hän tullut meille, .. no, ei voi mitään.

Vierailija
13/15 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen piilottanut joitan ihan hyviäkin tuttuja, koska en joko tykkää heidän päivitystyylistään tai koska en omista henk. koht. syistäni halua juuri nyt seurata heidän elämäntilannettaan reaaliajassa (kärsin lapsettomuudesta, joten tuntuu hyvältä ratkaisulta käydä lukemassa vauva-ajan hehkutuksia, kuvia ym. itse valitsemanani ajankohtana, ei niin, että ne ponnahtavat uutisseinälle milloin vain).

Yksi ystävä ryhtyi seinälläni "riitelemään" - esitti vahvoja mielipiteitä asiasta, josta olin eri mieltä. Normaalissa keskustelussa tämä olisi ollut ok (jokaisella saa olla kantansa), mutta tuntui tosi kurjalta, että henkilö näin tavallaan julkisesti nolasi minua omalla seinälläni. En poistanut häntä kavereistani (se olisi herättänyt turhan paljon huomiota, ja olen valmis säilyttämään jonkinlaisen yhteyden), mutta piilotin henkilön, enkä enää kommentoi hänen toimintaansa (statuksia, kuvia tms.).

Summa summarum: ihmisillä on syynsä; jos et itse koe tehneesi mitään "väärää", anna asian olla. Ei minullakaan ole mitään niitä ihmisiä vastaan, jotka ovat onnellisia pienten lasten äitejä. Suojelen toiminnallani ainoastaan itseäni.

Vierailija
14/15 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia poistaa tai piilottaa henkilöitä joiden asiat ei oikeasti kiinnosta. Koko facebook on suurimmaksi osaksi pelkkää "vakoilua", ihmiset tutkivat muitten juttuja, vaikka eivät ole läheisiä.

Kannattaa varmasti itsekin miettiä millaisia asioita haluaa koko omalle kaverilistalle julkaista, eli on siis meitäkin jotka eivät päivitä mitään henkilökohtaista. Miksi päivittäisin?

Ja ap:lle, kaverisi ehkä yrittää tahallaan osoittaa että olet jotenkin "huonompi ystävä", en tiedä. Ihmiset ovat kummallisia...

Vierailija
15/15 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ihmettelemään, kun yksi ystäväni lakkasi kirjoittamasta fb:n. No fb oli jotenkin piilottanut hänet. Tämän voi korjata menemällä etusivulla ihan alalaitaan ja valitsemalla sieltä muokkaa asetuksia. Mutta korjaus pitää tehdä siis sen sivulla joka ei enää näe tekstejäsi.

En tiedä johtuuko tästä että osa kavereista ei enää kommentoi mutta ajatuksena lohduttavampi, eikö.