Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakollinen raskaustesti ennen kuin saa sikiölle vaarallisen lääkehoidon?

Vierailija
10.06.2011 |

Olen jotenkin typertynyt. Onko tämä uusi käytäntö terveydenhuollossa? Ei enää luoteta, vaikka kuinka vakuuttaisi että sukupuolielämää ei ole ollut vuosiin.

Melkoinen menoeräkin jos tämä laajenee kaikkiin mahdollisiisn teratogeenisiin lääkkeisiin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta ainakaan ole kysytty olenko raskaana, kun minulle on potentiaalisesti sikiölle vaarallinen lääke määrätty.

Vierailija
2/5 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta henkilökohtaisesti tuntuu nöyryyttävältä kun raskauden mahdollisuus on 0 %. Ja ärsyttää hakeutua 10 km:n päässä olevaan labraan vain ja ainoastaan yhden täysin turhan testin vuoksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne perusmallithan ei maksa paljon mitään. Minustakin on toki hyvä, että testataan. Ehkä se on sinun kohdalla turha, mutta ymmärrät varmaan, että enemmistölle ei. Ja kysyttäessähän melkein kaikki vastais, että ei ole mahdollista...

Vierailija
4/5 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mahdollisuus on edes promillen. Kuinka moni ottaisi edes pienen riskin että aiheuttaisi mahdolliselle alkiolleen/sikiölle vakavat epämuodostumat? No ehkä joku joka ei muutenkaan välitä mistään, mutta luulen etteivät sellaiset piittaisi omasta teveydestäkään tuon lääkkeen vertaa.

Tuntuu vaan jotenkin erikoiselta jos kaikki hedelmällisessä iässä olevat naiset määrätään jatkossa tuollaisiin, oli sitten ikää 10 v tai 50 v. Vastavia sikiövaarallisia lääkkeitä on kuitenkin paljon.

Vierailija
5/5 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin AINA kysytään, että onko mahdollista, että on raskaana. Huolimatta vastauksesta, passitetaan niihin kokeisiin silti.

Miksi edes pitää kysyä? Ihan kuin haluttaisiin alleviivata, että valehtelet kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi