mua ei haittaisi vaikka olisi näin kuumaa 2kk
siis oikeesti, ei haittaisi yhtään...Ihanaa..Nautin niin tästä. Muita?
Kommentit (24)
Kyllä Suomessa ehtii sitten taas palella ja olla kylmää ihan tarpeeksi.
Te jotka nautitte näistä helteistä paljon niin hikoiletteko te helteillä erityisemmin? Tai häiritseekö teitä se kun koko ajan pukkaa hikeä? Vai onko teillä helteillä vaan just sopivan lämmin että ette hikoile kuin possut? Mua itseä ärsyttää se kun koko ajan jos vähänkin jotain puuhailee niin kroppa on hiestä nihkeä ja hiki valuu otsalta. Se tuntuu vaan niin inhottavalta.
mutta silti kärsinyt hikoilusta. Tai siis se on aina inhottanut. Aina mietin, et miten nuo etelän ihmiset oikein kestää sitä hikisyyttä. Käytiin sitten Gardajärvellä Italiassa. Siellä oli paikallisten mukaan ihan mukava kesäkeli, kun oli vaan 29 astetta. Edellisen viikon oli ollut 37. Kaikilla siellä oli hiki yhtälailla. Vaikka istui paikallaan, niin paita oli märkä selästä ja kainaloista ja hiki valui tissien välistä. Pizzeriassa tarjoilijoilla oli kauluspaita litimärkänä ja vesi valui tukasta, hyvä jos ei ihan lautaselle asti. Jotenkin siihen kuumuuteen tai paremminkin hikisyyteen tottui. Itse ainakin huomasin, että ei se kuumuus muuten niin haittaiskaan, mutta ihmisiä inhottaa se hien valuminen.
ja ylikin, jos on pieni tuulenvire, joka on raikas.
Mutta nyt en nauti, kun lämpötila on yli +30 eikä tuulesta tai raikkaudesta tietoakaan.
Syyt tähän ovat:
1) Hikoilu. Naama punoittaa ja nopeasti on nihkeä ja hikinen olo - jopa varjossa
2) Saan aurinkoihottumaa eli olen ihan laikukas. Heilteillä saan ihottumaa jopa varjossakin.
3) Puutarhani ja kukat kärsivät. Niitä saa olla koko ajan kastelemassa. Tulee extrahommia, ja kun olen vielä huonomuistinen, niin aina jotkut kasvit ehtivät kuolla. :(
4) Ötökät. Paarmat rantautuvat ihan kohta kuivallekin maalle ja tekevät täsmäiskujaan.
5) Saan kiskoa 1-vuotiastani koko ajan varjoon, joten ulkonaolokaan ei ole nautintoa.
Sopivat kesäkelit on mielestäni puolipilvistä ja lämpötila korkeintaan 22-23 astetta. Tämä on liikaa.