Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Anopin kummalliset touhut/kommentit, listataas!

Vierailija
10.06.2011 |

Mun anoppia harmitti eräs asia kun hänen ensimmäinen lapsenlapsensa (minun lapseni) syntyi. Synnytyksessä tarvittiin imukuppia ja lapsella oli siitä pyöreä punainen jälki päässänsä. Anoppi tuli katsomaan sairaalaan vastasyntynyttä. Tuo läntti päässä häiritsi anoppia. Hän olisi halunnut pukea myssyn lapsen päähän (kesähelteellä), jottei läntti näy. Mun silmiin mun vauva oli täydellinen, läntteineen päivineen. *huokaus*

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on IHANA anoppi!

terveisiä vain teille narisijamuijille...

Hei. Kerron sinulle yhden av-ohjenuoran: Älä avaa sellaisia ketjuja, jotka alkavat sinua ärsyttää. Tässäkin kuten monissa muissakin ketjuissa kysytään tiettyä asiaa, johon muut sitten vastaavat. Jos sinulla ei ole omaa kokemusta asiaan, älä kommentoi tai avaa koko ketjua.

Itse henk. koht. en avaa selkeästi rasistisia ketjuja tai homokeskusteluja koska en halua pahoittaa mieltäni ilkeistä kommenteista/suuttua tuntemattomille.

Sitäpaitsi, vaikka tänne kirjoittaisi noita möläyttelyjä niin se ei välttämättä tarkoita että inhoaa anoppiaan.

Minunkin anoppini on muutoin erittäin mukava, mutta joskus vain todella ajattelematon sanomisissaan ja sanomisten takia saatan pahoittaa mieleni tai kummastella sanomista pitkään sen jälkeen. Ja tosissani luulen että anoppini kummastelee minua monille muille, ja tiedänkin tämän faktana.

Olinkohan 6 (se jonka puutarhurin sekä kokkaustaitoja epäiltiin)

Vierailija
2/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla mitoilla (1,5 v iässä) on paino reippaasti kaikkien käyrien yläpuolella. Että sinänsä anopin kommentti ei nyt ihan pöyrityttävän älytön ole.

Ja samasta lapsesta että on olevinaan liian lihava, painoa on 16 kg ja pituutta 87cm... Eikä todellakaan ole lihava, ei minun eikä terkkarin/lääkärinkään mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuolloin äitiyslomalla esikoisen kanssa, vakituisesta työpaikastani.

Hiukan ihmetytti, etenkin kun emme ole koskaan killinkiäkään anopilta pyytäneet/saaneet.

Vierailija
4/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla mitoilla (1,5 v iässä) on paino reippaasti kaikkien käyrien yläpuolella. Että sinänsä anopin kommentti ei nyt ihan pöyrityttävän älytön ole.

Ja samasta lapsesta että on olevinaan liian lihava, painoa on 16 kg ja pituutta 87cm... Eikä todellakaan ole lihava, ei minun eikä terkkarin/lääkärinkään mielestä.

Ja vaikka sinua kauhistuttaisi tuo, niin lapsi on siltikin normaalin näköinen. Pituuskasvukäyräkin on kulkenut aina suhteessa painon kanssa ja kummatkin olikohan +2 käyrillä. EIkä ole mikään pullaposki/pömppömaha. On kävellyt 9kk iästä asti ja lääkärikin sanoi että lapsella on enemmän lihasta kuin läskiä.

Vierailija
5/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkeinpä möläyttelijä, vaikka siis todella mukavakin osaa olla. Hän sanoo ja tekee asioita, joista todella pahoitan mieleni, mutta onneksi ei välit ole vielä kertaakaan menneet poikki, kun hammasta purren kestän. Ajattelen asian niin, että vanhempana ihmisenä hänellä on oikeus olla suorapuheisempi, mutta nyt kun itsellenikin on tullut ikää enemmän, olen sanonut aika pahasti takaisinkin. Onneksi ei ole siitä suuttunut!

Esimerkkejä:

- En pidä silittämisestä ja syksyllä tuli valtava määrä silittämistä, kun otin kuopukselle uuden vaatekoon vaatteita etukäteen pesuun, talvivaatteet piti pestä ja meillä vielä löytyi muuttolaatikollinen vaatteita, jotka pesin. Kodinhoitohuoneessa oli siis iso kasa silitettävää silityslaudalla. Anoppi jostain syystä kurkkasi sinne ja alkoi sitten miehelleni motkottaa, miten aikuiset ihmiset eivät saa tätäkään hommaa tehtyä. Olin itse ylhäällä hoitamassa vauvaa, mutta kun tulin alas, oli anoppi silittänyt koko pinon ja ilmoitti, että minun on parasta pitää huolen silittämisestä tästä eteenpäin, koska hän ei aio toiste tulla näitä silittämään... No, tästä opin sen verran, että nykyään laitan silittämättömät vaatteet piiloon kaappiin.

- kun järjestin esikoisen ristiäisiä, kysyin anoppia apuun, jotta vahtisi vauvaa, kun minä imuroisin ja pesisin lattiat. Anoppi marssikin suoraan parvekkeelle ja pesi parvekkeen, vaikka sanoin, että se ei ole tärkeä ja että voisiko hän hoitaa vauvaa. Lopulta otti vauvan, ja heti kun aloin imuroida, laittoi tämän sänkyynsä. Vauva alkoi huutaa heti ja hetken päästä lopetin imuroinnin ja otin vauvan syliini. Anoppi kommentoi parvekkeelta, että olen opettanut vauvani sellaiseksi, että se itkee heti, jos ei ole sylissä... Niin, anoppi sitten lähti parvekkeen pestyään, kun oli niin auttanut minua.

Anoppi yleensäkin arvostelee lastenhoitoani, kodinhoitoani, ruoanlaittoani, koska hänellä itsellään on selkeä kuva, miten nämä pitäisi hoitaa ja koska hänen tyttärensä tapa on ainoa oikea.

Vierailija
6/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta painokäyrä on aina suhteessa pituuteen ja jos paino on + 2-käyrällä, se tarkoittaa aikas skrodea ja isoa lasta. Mutta ylipainoinen on vasta + 2,5 -käyrällä ja silloin neuvola puuttuu. se ei tosin ole kaukana... meillä laiheliini poika, 5-vuotisneuvolan mitat 109 senttiä ja tasan 16 kiloa eikä ollut kuin -1,4 käyrällä painonsa kanssa, pituus menee siinä ihan nollakäyrän tuntumassa :)

Vierailija
7/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi ei aina muista, miten mun etunimi kirjoitetaan. Eihän tässä olekaan vasta kuin 15 vuotta tunnettu... :) Ja mun nimi on niinkin tavallinen kuin Miia, anoppi ei vaan aina muista onko se Mia vai Miia.

Itse en koskaan oppinut hyvän kaverini sukunimeä. Suomen kielinen sukunimi ja juuri tuollainen "yksi vai kaksi vokaalia" -ongelma. Oli pakko tallentaa koko nimi puhelimeen, josta sain sen tarvittaessa tarkistettua. Olen yleensä hyvä nimissä, mutta tuota en jostain syystä koskaan oppinut.

Ongelma ratkesi kun kaveri meni naimisiin ja vaihtoi sukunimensä sellaiseen, jonka minäkin opin. ;)

Ollaan tunnettu kohta 20 vuotta enkä muista vieläkään miten se tyttönimi meni...

Vierailija
8/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi väänsi itkua, kun ennen laskettua aikaa ohimennen totesin, että en mahdollisesti halua sairaalaan vieraita, jos olen tosi väsynyt. Synnytys sujui kuitenkin suht. helposti ja pyysin vierailemaan. Ei tullut, vaikka kamalan numeron oli tehnyt sitä ennen.. oli tärkeitä harrastuksia ja toiset lapsenlapset hoidossa.. eikä heidän kanssaan halunnut tulla sairaalaan, kun ovat niin villejä.

Anoppi pesee suomalaiset mansikat vedessä ennen tarjoilua, myös mökillä, jossa kaivovesi on niin kummallisen makuista, etten enää itse sitä juuri viitsi edes juoda.. ei syö viinirypäileitä tms. koska niissä on niin paljon myrkkyjä. Tiskaa omenat tiskiaineella ennen kuorimista. Ostaa vain broilerimakkaroita, jotka ovat "kevyitä" ja niitä sitten syödäänkin oikein urakalla lähes joka päivä mökillä..

ei päästäisi alle kouluikäisiä lapsia uimaan järviveteen, koska se on likaista ja he saattavat saada sitä vahingossa kasvoille ja/tai suuhun.

Haluaa aina tehdä vierailuilla ja mökillä itse ruuat kaikille, mutta ne on niin karmaisevia, että on ollut pakko ruveta lasten saamisen jälkeen tehdä itse ruokia, vaikka anoppia vähän taitaa harmittaa. Kaikki elintarvikkeet ovat kevyt-jotain. Aivan kaikki. Ja on tavallista grillata ne "terveelliset" broilerimakkarat aamutuimaan ja sitten lämmitellä niitä mikrossa kaikille päivän aterioille. lisäksi vähän keittää perunoita..

Tulimme juuri mökiltä.. :D Olipas taas reissu..

Vierailija
9/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi auttaa ja siivoilee meillä. Lopputuloksena en löydä keittiöstä mitään, koska tavarat ovat vaihtaneet paikkaa. Välillä ihmettelen miksei jotain tavaraa löydy, niin anoppi toteaa heittäneensä sen roskiin "koska eihän kukaan sellaista käytä/tarvitse/se on ruma".

Heh, meinasin tulla laittamaan täysin samasta asiasta tähän ketjuun viestiä :D Ei siis oikeasti kyllä naurata pätkääkään mutta "hyvä" että on kohtalotovereita.

Meillä anoppi kutsui itsensä järjestämään esikoisen ristiäisiä, ja itse olin silloin niin poikki ja vauvan lumoissa että en oikein ehtinyt ja jaksanut kiinnittää huomiota mitä hän oikein keittiössä puuhasteli, no sittenhän se selvisi kun oli lähtenyt ja aloin etsiä esim ulkomailta tilattuja 70-95% suklaita.. Ei niitä enää löytynyt mistään, anopilta kysyttäessä vastaus oli että hän heitti ne pois koska eihän kukaan noin paljon syö suklaata ja sitä paitsi ne maistuivatkin pahalta.. Samoin kävi noin 50 % kuivakaapin sisällöstä ja astioitakin hävisi vaikka kuinka paljon. Miksi kukaan heittäisi toisen Arabian astioita pois vain sen takia että ne eivät (hänen mielestään) sovi pöydän väriin??? Ikean lasit nyt ehkä just ja just voin sulattaa mutta noita muita en.

Eipä ole anoppia sen jälkeen kutsuttu meille vieraaksi, ei.

Tiedän todellakin tunteen! Eniten ihmettelen millä oikeudella anoppi heittää roskiin meidän tavaroitamme. Ei KELLÄÄN ole oikeutta mennä ronkkimaan toisten kaappeja saati heittämään jotain pois sielta! Todellakin tekisi mieli anopin pyhä astiat heittää pois. Voisi ilme venähtää...

Vierailija
10/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimme juuri mökiltä.. :D Olipas taas reissu..

Anoppini on ihan ok, mutta jos vietämme enemmän aikaa yhdessä, esim. mökillä, niin kyllä riepoo..

Kotona tai heillä kylässä ollessaan voin antaa mennä jutut toisesta korvasta ulos, mutta mökillä anoppi olettaa, että laitan hänen neuvonsa käytäntöön heti.. Ja sitten pitää puuttua hänen toimiinsa, koska (luonnollisesti) mökkiympäristössä kaikki aikuiset lapsia voivat tarvittaessa komentaa.

Anoppi nappasi ruuan pois vauvalta (8kk), kun vauva päristeli ruokaa ympäriinsä. Sanoi, että nälkä kasvattaa.. Samoin olisi antanut vain yhdelle lapsista jäätelön jälkiruuaksi, koska muut eivät syöneet (anopin laittamaa) lautastaan tyhjäksi.

Samoin anoppi rajoittaisi sitä kuinka monta kertaa voi mennä saunasta uimaan ja takaisin saunaan.. minusta aivan järjetöntä. Hän on myös järkyttynyt kun annoimme normaalipainoisille lapsillemme kevytmaitoa juotavaksi, olisi pitänyt olla anopin mukaan rasvatonta. Onneksi viemme mökille aina omat ruuat mukaan, muuten tulisi laiha matka kaikille.

Vierailija
11/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi taas hän on vahvasti sitä mieltä, että kuumeinen lapsi pitäisi viedä saunaan!

että ennen vanhaan uskottiin, että kuumeista pitää hikoiluttaa.

Ehkä sun pitää tulostaa sille anopille joku juttu, jos lapset ovat esim. hoidossa, ettei sitetn mene omien käsitystensä mukaan hoitamaan.

"Kuumeisen lapsen hoidossa oleellista on mahdollisimman kevyt vaatetus, ympäristön viilentäminen esimerkiksi avaamalla ikkuna ja tarvittaessa pyyhkimällä ihoa haaleassa vedessä kostutetuilla pyyhkeillä. Viilentämisellä kuume laskee noin puoli astetta. Kuumeista lasta ei tule hikoiluttaa vällyjen alla. Kuume lisää nestetarvetta, ja lapselle on hyvä tarjota kylmää juotavaa. Energiantarvetta on syytä tyydyttää sokeripitoisella juomalla. Kuumeisen lapsen ei tarvitse maata sängyssä, vaan hän saa liikkua ja leikkiä vapaasti. Reilua rasittamista ja urheilua tulee kuitenkin kuumevaiheessa välttää. Kuumeisen lapsen ei tule myöskään kylmettää itseään ulkona, mutta päiväunien nukkuminen parvekkeella tai kauppareissu rattaissa on sallittua, kunhan vaatetus on sopiva."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00…

"Kylmettymisen ja flunssaan sairastumisen yhteydestä on kiistelty jo pitkään. Terve järki sanoo, että vilustumisesta seuraa nuha, mutta tieteelliset tutkimukset eivät ole onnistuneet osoittamaan riittävää yhteyttä.

Pelkkä kylmettyminen ei kuitenkaan aiheuta flunssaa.

-Ihmisellä täytyy olla jo virus kehossaan, jotta sairastuu, toteaa infektiolääkäri Olli Ruuskanen.

Ja aika monella lapsella on, varsinkin flunssakaudella.

-Olemme oppineet, että alle 2-vuotiaista, oireettomista lapsista jopa 20-40 prosenttia kantaa rinovirusta. Virusta ei kuitenkaan kanneta tutkimustemme mukaan kuin pari viikkoa.

Kysymykseen siitä, sairastuuko viruksen kantaja kylmettymisen ansiosta helpommin, Ruuskanen vastaa diplomaattisesti:

-Sitä ei tiedetä. Se on mahdollista, mutta sitä ei ole voitu osoittaa."

http://www2.aamulehti.fi/teema/terveys/pelkka-vilustuminen-ei-aiheuta-f…

Vierailija
12/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritti varmaan selittää että paino on epätavallisen suuri ja siksi anopin kommentti on ymmärrettävämpi (esim. verrattuna tilanteeseen jossa lapsesi painaisi vaikka 11 kg).

Pituus lapsellasi oli sillä laskurilla +2, paino jossain sen yläpuolella (ehkä +3 tai +4, hankala arvioida tuosta)

Ja vaikka sinua kauhistuttaisi tuo, niin lapsi on siltikin normaalin näköinen. Pituuskasvukäyräkin on kulkenut aina suhteessa painon kanssa ja kummatkin olikohan +2 käyrillä. EIkä ole mikään pullaposki/pömppömaha. On kävellyt 9kk iästä asti ja lääkärikin sanoi että lapsella on enemmän lihasta kuin läskiä.

Vierailija
13/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini sanoi lastamme varten ostetut (käytetyt)vaunut nähdessään "Onpas ruman väriset, mä voin ostaa teille uudet.. ei lasta voi pitää käytetyissä vaunuissa, tulee korvatulehdus.... voin pienet pyörätkin, eihän noita saa edes liikuteltua, mitä te oikein ootte ajatelleet??" "ethän vain sitten aio käyttää vauvalla housuvaippoja??" (en oo kyllä ikinä kuullu vastasyntyneillä käytettävän housuvaippoja?) Ilmoitti myös muuttavansa meille muutamaksi kuukaudeksi kun lapsi syntyy, hoitamaan lastani, arvatkaa vain tuleeko anopille äkkilähtö jos kuvittelee tulevansa meille joksikin pirun nannyksi??????

Vierailija
14/111 |
11.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi, mutta hänen äitinsä on kauhistus.

Olimme juuri yhtäaikaa anoppini luona, minun perheeni ja isoanoppi. Sain kuulla joka hetki kuinka lapsia pitää niin tai näin hoitaa. On liikaa/liian vähän vaatetta. Pitää viedä saunaan 1-vuotias ja kun selitin etten vie, kun ei lapsi ole kiinnostunut, niin kilahtaa. Lapsi kun ei opi saunomaan, jos ei saunoteta.

Kutsuu minua pikkurouvaksi (tämä vituttaa eniten, jos makaisin miehen rahoilla kotona ja oplisi sisäkköä yms. niin voisin vitsinä ottaa, mutta kun en). ei ikinä vahingossakaan sano minua omalla nimelläni. Puhuu minusta esim. tyttären miniänä, myös ihmisille jotka tuntevat minut ihan hyvin.

Jäkättää etten vahdi lapsiani riittävän hyvin.Että hukkuvat johonkin yms. Vastatessani, että olisi niiltä jo henki mennyt jos en vahtisi, niin hymähtelee, että noinkohan.

Yhteenvetona: Jatkuvaa mitätöintiä ja väheksymistä.

Vierailija
15/111 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että muuten tulee kuulemma korvatulehdus. Silloinkin oli kesähelle, samanlainen kuin nyt...

Vierailija
16/111 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän taaperon pitäisi olla kokoajan ilman vaippaa, koska ei muuten opi _ikinä_ kuivaksi. Lapsella ikää 1,5vuotta, ei osaa puhua eikä anna merkkejä ennen pissaa/kakkaa.

Minusta taas on antanut sellaista kommenttia että olen "Ihmeen sievistelevä" kun pidän helteelläkin pitkähihaisia (ohuita kylläkin) paitoja, pahan aurinkoallergian takia. Eikä ollut edes viitsinyt minulta kysyä tuosta, oli miehelleni valittanut asiasta. Samoin siitä oli valittanut että en seuraa muotia.. Huooooooh....

Vierailija
17/111 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. juhliin (joihin on siis kutsuttu vieraaksi eikä ole pyydetty minkäänlaista apua, vaikka varmasti mielellään auttaisikin) niin tuo aina omat tarjottavat mukanaan. Sieltä kuule tulee ihan koko kylän syömisiksi pullaa, kaakkua ja piiraita. Muuten siinä ei tietenkään ole mitään vikaa, että tahtoo auttaa, mutta kun olen itse tehnyt tietysti tarjottavia kaikille vieraille, niin sitten niitä jää aina niiiiin kamalasti yli ja ne jää tietysti meille "iltapalaksi!" Niitä söisi sitten viikon, jos vaan tahtoisi, mutta kun kukaan ei tahdo.

Vierailija
18/111 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta anoppimme on meillä yötä 1-4 kertaa kuussa (käy työpalavereissa kotikaupungissamme). Hänellä on aina hirveä huoli lakanoista. Siis että olemmehan varmasti säästäneet ne lakanat, joita hän viimeksi käytti ja eihän niitä nyt missään nimessä kannata joka kerta pestä jne. Pelkää tietysti olevansa vaivaksi meille. Paras oli, kun soitti mieheni siskolle, kun tiesi tämän olevan meillä kylässä, että ette sitten laita niitä lakanoita pesuun joilla tämä sisko nukkui, koska hän voi aivan hyvin nukkua niillä seuraavan kerran.

Meillä käy paljon yövieraita ja minusta se on mukavaa, nyt kun meillä on erillinen vierashuonekin. Jos anopin vierailujen välille tulee kuukausikin, en vaan millään jaksaisi alkaa säilytellä niitä puoliksi käytettyjä lakanoita jossain tietyssä paikassa. Samassa sängyssä saattaa kuitenkin sillä välin nukkua joku muu. Myös isäni käy meillä usein vastaavasta syystä kuin anoppi ja sitten pitäisikin jo muistaa useammista lakanoista, mitkä on kenenkin... Paljon helpompi heittää pyykkiin ja ottaa uudet joka kerta.

Vierailija
19/111 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi auttaa ja siivoilee meillä. Lopputuloksena en löydä keittiöstä mitään, koska tavarat ovat vaihtaneet paikkaa. Välillä ihmettelen miksei jotain tavaraa löydy, niin anoppi toteaa heittäneensä sen roskiin "koska eihän kukaan sellaista käytä/tarvitse/se on ruma".

Vierailija
20/111 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakanoista vouhkaava anoppi on vähän outo, miksi hän ei tuo omia lakanoita, jos pelkää olevansa vaivaksi? En haluaisi itsekään säilytellä käytettyjä lakanoita, ei ole ylimääräistä säilytystilaakaan.

Meillä anoppi tuo yllättäen omia "eväitä". Milloin mistäkin myyjäisistä ostettuja tai itse leipomiaan. Itse leivotut on ihan ok, mutta näistä myyjäisleivonnaisista en ole oikein innostunut. Ei voi tietää miten niitä on säilytetty ja miten pitkään ovat olleet lämpimässä myyntipaikassa ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi