Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin juuri ultrasta. Sikiöllä kampurajalka

Vierailija
10.06.2011 |

Onko muilla kokemuksia kampurajalan hoidosta ja sen onnistumisesta? Kuulemani mukaan helposti korjattavissa muihin poikkeavuuksiin verrattuna.

Olo on vähän surullinen ja haikea, mut eiköhän me tästä selvitä kunhan pikku poika syntyy ja päästään jalkaa hoitamaan.

Ei kiitos ivallisia kommentteja. Muutenkin surettaa.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla kanssa joku käsi koukkujuttu ja ehdottivat aborttia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lopulta syntyi aivan terve lapsi! Ultra näytti tämän vian!

Vierailija
42/55 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hae vertaistukifoorumeita, vältyt sääliltä ja ivalta. Kampurajalat liittyvät moneen syndroomaan. Vaadi tutkimuksia ja perinnöllisyyslääkärin vastaanotolle pääsyä. Kyllä sinä, vauva ja perheenne pärjäätte!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
10.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt ei huomaa mitään - eli jos silloin osattiin hoitaa niin eiköhän vielä nyt paljon paremmin. :-) Mummoni vaan muistli matkoja, kun piti kaukaa Savosta tulla välillä Helsinkiin hoitoihin - mikä ei siihen aikaan ollut mikään pikkureissu.

Vierailija
44/55 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ap

Vierailija
45/55 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ja iloa, jaksamista syksyysi. Haluan vaan kertoa että kampurajalkojen kanssa voi elää iloisen ihanan ja onnellisen elämän, kun valitsee sellaisia opintoja ja harrastuksia, joissa ei tarvitse paljon kävellä.

Ja elämässä sopeuttaa tekemiset sen mukaisiksi, mihin itse kykenee. Aina löytyy vaihtoehtoisia tekemisiä, usein lapsena kipsaushoidolla korjatut jalat alkavat kääntyä uudestaan virheasentoon aikuisiällä, mutta itselläni on jo 2 kertaa leikkauksella korjattu jalkojen asentoa, olen nyt 47v. Kannattaa valita isona jokin toimistollinen työ tms.

Kampurajalkaisen päässä ei ole vikaa, päinvastoin tsemppaaminen elämässä eteenpäin jaloista huolimatta antaa voimia mennä vaikka läpi harmaan kiven.

Jaksamista ja onnea Teille.

Vierailija
46/55 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidetaan nämä jutut heti alkuunsa. Mulla oli lapsena hyvin pahat pihtikintut, eikä niitä kukaan hoitanut. Sellaiset ne on vieläkin, ikää on yli 40. Kun seison jalat suorina, polvet ovat toisissaan kiinni ja nilkat kaukana toisistaan :(

Voi kun joku olisi lapsena huomannut. Olisin päässyt leikkaukseen tms, mutta ei ketään kiinnostanut.

Kivut ovat joskus kovat, koska polvet ovat taittuneet taaksepäin, eli paino on niiden päällä, eikä voi seisoa pitkään jaloilla. Haitta ei ole pelkästään kosmeettinen. Kipuja on usein.

Tänä päivänä aivan varmasti korjattaisiin, jos lapsella olisi yhtä pahat pihtipolvet kuin minulla. Ennen ei asiaa otettu missään edes puheeksi, minä en itse sitä lapsena tajunnut. Äitiä taas ei kiinnostanut. Hän on muutenkin aina mitätöinyt minua, niin sai taas yhden syyn lisää haukkumiseen, "sulla on sitten kamalan rumat sääret, oikein pihtikintut" ja sitten naurua päälle. Vieläkin saan kuulla.

Vierailija
48/55 |
12.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot saanut paljon hyviä vastauksia, mutta kerronpa minäkin nyt miten täällä kävi. Eli mulle myös rakenneultrassa sanottiin, että vauvalla luultavasti on toinen jalka kampura. Surin aikani ja otin kaiken mahdollisen asiasta selvää, ja lopulta opin elämään uutisen kanssa. Synnytyksen jälkeen kuitenkin huomattiin, että kyseessä ei ollutkaan kampura, vaan vauvan jalka oli vain kohdussa vääntynyt väärään asentoon, kun oli ollut liian vähän tilaa. Sain fysioterapeutilta jumppa- ja venyttelyohjeet, ja näillä vauvan jalka suoristui normaaliksi 2.5 kuukaudessa. Että näinkin voi käydä. Mutta sikäli mikäli teillä tosiaan kampurasta on kyse, niin luota lääketieteeseen. Tänä päivänä kampura on hyvin hoidettavissa, kuten edellisistä viesteistä ootkin varmaan jo huomannut. Ja vauva on aina yhtä rakas, jalasta riippumatta. Paljon onnea tulevaan!

Vierailija
49/55 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on korjattavissa oleva vika, joka voi parantua täydellisesti. Ei välttämättä liity mitään muuta ongelmaa, mutta onhan tutkittu, ettei vauvassa ole muuta pahempaa vikaa? Voi liittyä johonkin muuhun syndroomaan lisänä tai sitten vain ihan korjattavissa oleva itsenäinen juttu.

Aina kampuraa ei näe rakenneultrassa vaan huomataan synnytyksen jälkeen.

Kampurajalkalapset, joilla ei siis muuta syndroomaa, ovat normaaleja ja terveitä lapsia, ei niitä kampuran takia abortoida! Kampura eli jalkojen virheasento korjataan hyvin Suomessa. Joillakin suvussa kampuraa ja joillakin vain ahdas tila ollut kohdussa ja joillakin myös muu syndrooma, johon kampurajalkaisuus kuuluu.

Tsemppiä

Vierailija
50/55 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon 16v tyttö ja mull on kampurajalat, pahemman laatuset semmoset. ja hyvin oon pärjänny vaiks jalkoihi välil sattuuki :)ja mulla on vasenjalka melkein pilattu vauvana kun lääkäri ei ottanut röntgenkuvia ennen leikkausta mut tosiaa selvitty o tähä päivää asti :D

Vierailija
51/55 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2011 klo 16:35"]

pojalla kanssa joku käsi koukkujuttu ja ehdottivat aborttia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lopulta syntyi aivan terve lapsi! Ultra näytti tämän vian!

[/quote]

Mitä olivat siis ultrassa sanoneet?

Vierailija
52/55 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka!

Myös omalle pojalle todettiin toispuoleinen kampurajalka. Mieli maassa mutta eiköhän me selvitä molemmat ja saadaan poikien jalat kuntoon😊

Vierailija
53/55 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko muita soft markereita? Mitkä on riskiluvut veriseulasta?

Vierailija
54/55 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä todettiin myös rakenneultrassa molemminpuoliset kampurajalat. Muita rakennepoikkeavuuksia ei olla löydetty, riskiluvut myös todella alhaisia veriseulassa.

Netistä löysin useita englanninkielisiä tutkimuksia, missä SSRI-lääkkeet on yhdistetty kampurajalkoihin. Ennen raskautta aloitin Cipralexin (10mg) käytön, koska kärsin paniikkihäiriöstä ja raskaaksi tultuani konsultoin psykiatria ja neuvolaa, jossa todettiin lääkkeen olevan turvallinen ja sitä käytetään yleisesti raskauden aikana. Tarkoitus oli purkaa lääkitys puolen vuoden aikana.

Nyt on vaan jäänyt se fiilis, että meidän tapauksessa lääke on nostanut riskiä kampurajalkojen muodostumiseen ja tämä olisi voinut olla vältettävissä

Vierailija
55/55 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä päädyin aborttiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän