Onko Luhta nykyään ihan halpis ja hyljeksitty merkki?
Mun nuoruudessa sitä pidettiin tosi hienona ja kalliskin se oli. Nyt Luhdan takkeja saa viidelläkympillä ja puseroita alle kahdellakympillä.
Kommentit (54)
eli eivät ne mitään halpiksia vieläkään ole. ei mikään statusmerkki enää, mutta ihan laatumerkki kuitenkin.
Nuoruudessa Luhta tosiaan oli joku juppimerkki. Nykyään ne trikoovaatteet ainakin ovat ihan lumppuja. Luhdan pyyhkeitä olen ostanut, ne ovat OK.
ja ne on tosi hyviä. Ei sillä väliä onko halpa ja hyljeksitty vaan itselleni on pääasia vaatteen mukavuus ja se ettei se kutistu tai veny pesussa.
Ihan kestäviä ja kivannäköisiäkin, eivät toki mitää laskettelurinteiden brassailuvaatteita enää.
just Icepeakin (Luhdan merkki) talvitakin 159€:lla, ei siis ihan halppis. Hyvälaatuiselta tuntuu ainakin.
hyljeksitty Luhtaparka itkee kiusattuna nurkassa :DD
Meillä Luhdan lakanoita ja pyyhkeitä ja hyviä ovat. Halpoina en ole niitä koskaan pitänyt. Se hienosteleva Luhta Home-nimi tietty vähän naurattaa suomalaista.
Mitä väliä on sillä, jos joku TUOTEMERKKI on hyljeksitty? Eikö nykyään saa ystäviä, menestystä ja vaikutusvaltaa jos kotoa löytyy Luhdan tuotteita? Valaiskaa mua, te viisaammat!
on ihan riepuja, menee vinoksi ja kaula-aukko huonoksi.
Äitin oli aikoinaan Luhdalla töissä ja muistan kuinka ne vaatteet olivat silloin vielä "jotain". Itsekin niitä jonkin verran käytettiin, kun halvemmalla saatiin.
Tilasin joulun alla paripeiton pussilakanan Hobby Hallista ja maksoin kahdesta tyynyliinasta ja kyseisestä lakanasta yli 50 euroa. Ensimmäisen pesun jälkeen jouduin purkamaan ja ompelemaan uudelleen, koska se oli niin vinoon ommeltu. ettei se suostunut taitoksilleen mankeloitavaksi menemään ei sitten millään. Purin alareunan ja toisen sivun ja asettelin uudelleen, jouduin toiselta puolelta tasamaan kymmenisen senttiä ja nyt sen saa kuositeltua joten kuten. Kohdalleni on liinavaatteitten kanssa ollut ongelmia aiemminkin.
olen ollut havaitsevinani brändin vajoamista.
Luhta ei enää kuulosta miltään.
Onko tuotanto kotimaista?
Minä ostin Luhdan ihanan vihreän riippumaton. Parissa viikossa haalistui auringossa ihan haalean laikukkaaksi. Siis kyllähän nyt riippumaton värien pitäisi auringonvaloa kestää. Kertaakaan en pessytkään, joten ihan auringossa tosiaan haalistui.
Lisäksi Luhdan untuvatakkini kitistyi ekassa pesussa ihan littananlättänäksi, ei pöyhimällä pöyhistynyt. Lisäksi kangas myös menetti heti väriään ja kului.
Löysin viime talvena kivan Luhdan pitkän toppiksen, jossa en näytä Michelin ukolta. Kivannäköinen ja lämmin:-)
Eikö olisi ollut helpompaa palauttaa viallinen tuote ilmaisena asiakaspalautuksena ja vaihtaa toiseen? En olisi ikinä moiseen ryhtynyt. -Ja olen palauttanut vinoon ommellun lakanan pesun jälkeen ja saanut tilalle uuden.
on käsittääkseni esim. talvitakeissa ns. markettimallisto ja sitten erittäin laadukas ja kalliimpi mallisto, jota ilmeisesti viedään enempi esim. itä-naapuriin...
Näitä kalliimpia Luhdan takkeja voi ostaa satunnaisesti esim. Intersporteista, eli sellaisia sporttisia, mutta joissa on fleecen tilalla turkista, ja paljon pieniä yksityiskohtia, esim. taskun vetoketjun ympärillä tyylikkäästi laittettuna mustaa pientä paljettia ja muutama "timantti" tavallisten niittien tms. sijaan.
Materiaalit ovat hengittäviä ja vettä hylkiviä, ja pinta sellainen kaunis, kihtaava. Esim. mustalta näyttävä takki hohtaa tietystä kulmasta katsottuna vaikkapa pronssia.
Ja hintaa näillä takeilla on noin 250€.
Eikö olisi ollut helpompaa palauttaa viallinen tuote ilmaisena asiakaspalautuksena ja vaihtaa toiseen? En olisi ikinä moiseen ryhtynyt. -Ja olen palauttanut vinoon ommellun lakanan pesun jälkeen ja saanut tilalle uuden.
Kyllähän minä sitäkin vaihtoehtoa ajattelin, mutten viitsinyt rueta pakkaamaan. Olisin varmaan saanut uuden, mutta halusin vain osallistua antamaan mielipiteeni, ettei hinta-laatu suhde ole enää kaikissa luhdankaan tuotteissa kohdallaan.
Kyllähän minä sitäkin vaihtoehtoa ajattelin, mutten viitsinyt rueta pakkaamaan. Olisin varmaan saanut uuden, mutta halusin vain osallistua antamaan mielipiteeni, ettei hinta-laatu suhde ole enää kaikissa luhdankaan tuotteissa kohdallaan.
10cm kutistettuun pussilakanaan?
Eihän sitä olisikaan saanut mahtumaan muuten, mutta sattui olemaan sen verran isokokoinen jo tilatessani, joten se siitä.
Täytyy sanoa että tyhmyys ja tietämättömyys puhuu. merkki on edellenkin hyvä ja laadukas!
Ostin vasta myös Luhdan toppatakin (129 €), kun pitkän etsimisen jälkeen löysin mieleiseni toppatakin.
Olen vasta "löytänyt" Luhdan ja ollut tyytyväinen ostoksiini.
Minulle vaatteissa on tärkeää ulkonäkö, istuvuus ja että tuntuvat kivoilta pitää päällä. Merkistä ei niin väliä.
Ostaisin kyllä mielelläni takin halvemmallakin, mutta yhtään 50 euron Luhdan takkia ei ole tullut vastaan.
Ja satiinilakanat myös, parempia kuin Finlaysonin.
Luhdan vaatteista en tiedä. Mulla on yksi Luhdan jokasääntakki. Ihan arkitakkina pidän, ei ole ihmeellinen, mutta hyvä käytössä. Maksoi kai 100 euroa...
Ei Luhta vaatemerkkinä kai ole enää sellanen juppimerkki kuin joskus 80-luvulla.