Rannalla nähtyä (lestadiolaisäiti 7:n lapsen kans)
Eli mukana 2 alle 2-vuotiasta, sitten 4 noin 4-7-vuotiasta, ja yksi vanhempi tyttö, noin 11-12-vuotias.
Äiti puhui puhelimessa melkeinpä koko ajan, ei seurannut yhtään lapsiaan, vahtina toimi tämä vanhin tyttö. Hyvin kyllä vahtimisen suoritti, mutta silti olisi voinut vahinko käydä.
Miten IHMEESSÄ joku voi olla noin välinpitämätön, ja luottaa siihen että kyllä taivaanisä suojelee!?
Kommentit (32)
eiköhän se selity juur sillä uskonnolla. Taivaan isä antaa, taivaan isä ottaa. Ja siihen ollaan tyytyväisiä.
oi miten väärässä oletkaan.
näin sanoi minulle lestadiolaisperheen isä, kun lapsi oli onnettomuudessa ja kuoli sairaalassa. Että olet ehkä itse väärässä.
eiköhän se selity juur sillä uskonnolla. Taivaan isä antaa, taivaan isä ottaa. Ja siihen ollaan tyytyväisiä.
näin sanoi minulle lestadiolaisperheen isä, kun lapsi oli onnettomuudessa ja kuoli sairaalassa. Että olet ehkä itse väärässä.
ja jos yksi on kusipää,on kaikki sitten vai?
mä inhoon tälläsiä aloituksia,täynnä vihaa ja sen lietsontaa. tuleeko hyvä mieli tälläsestä?
vai päättelitkö vain lapsimäärästä?
ja jos yksi on kusipää,on kaikki sitten vai?
mä inhoon tälläsiä aloituksia,täynnä vihaa ja sen lietsontaa. tuleeko hyvä mieli tälläsestä?
Etkö ymmärrä, että heidän uskontonsa tosiaan on tuollainen? Oot kyllä outo... Kyllä sen lapsen vanhemmat surivat menetystään, mutta ideana oli se, että he hyväksyivät sen taivaan isän tahtona.
taivaan isä antaa, taivaan isä ottaa. En oo uskovainen, mutta mun mielestä toi on vaan surullisen ihmisen toteamus.
ja jos yksi on kusipää,on kaikki sitten vai? mä inhoon tälläsiä aloituksia,täynnä vihaa ja sen lietsontaa. tuleeko hyvä mieli tälläsestä?
Etkö ymmärrä, että heidän uskontonsa tosiaan on tuollainen? Oot kyllä outo... Kyllä sen lapsen vanhemmat surivat menetystään, mutta ideana oli se, että he hyväksyivät sen taivaan isän tahtona.
ja ongelmani on pahaa tahtoa levittävät ihmiset. on pikku hiljaa ruvennut tympimään tämän paikan uskontoviha. löytyy niitä tyhmiä ja huolimattomia ihmisiä muualtakin kuin uskovaisista. vai mitä?
taivaan isä antaa, taivaan isä ottaa. En oo uskovainen, mutta mun mielestä toi on vaan surullisen ihmisen toteamus.
tarkotin lähinnä huolettomuutta lasten vahtimista kohtaan.
olen sellaisessa työssä, että aika usein joutuu kohtaamaan kuolevien ihmisten omaisia ja kyllä aika moni heistä toteaa jotain uskonnollista kuoleman hetkellä, vaikka eivät mitään varsinaisia uskovaisia olekaan.
vai päättelitkö vain lapsimäärästä?
Minun kahdella ystävällä on suurperhe (toisella 5 ja toisella 6 lasta) ja he itse ja heidän suvussaan ei ole lestadiolaisia. Se että on iso perhe, ei tarkoita, että on lestadiolainen perhe. Eihän kaikki ison uus perheetkään ole automaattisesti lestoja.
Ja vaikka olisikin lesta, niin miksi mainitsin uskonnon ketjussa. Täysin epäolennainen asia.
tarpeeksi, niin silloinhan ei tarvi enää vahtia. Varmaan tällämäidillä oli myö masuasukki =)