Noloa!! Lapsen koululomakkeessa kysytään vanhempien ammatteja mutta minulla ei ole!!!
En ole myöskään työtön vaan lorvin vain kotona lasten kanssa!!!! Paitsi tuon esikoisen joka on koulussa. Ja nyt sieltä tuli lappu mihin pitää kirjoittaa vanhempien ammatit!!!! Miehelläni on kyllä ammatti mutta minulla ei!!!! Mitä kirjoitan siihen???? APUA!!!!!
Kommentit (18)
Mä olen aina vetänyt siihen viivan vaikka ihan ammatikin löytyy. Ei koululle kuulu minun ammattini.
En ole koskaan tajunnut tuota ammatiin kyselyä. Sen ei pitäisi vaikuttaa lapseni hoitoon/koulutukseen mitenkään. Omaan ns arvostetun ammatin mutta periaatteesta en kirjoita siihen mitään koskaan.
Niin, ihmettelen itsekin miksi sitä kysytään. Mitä koulu tekee sellaisella tiedolla? Olisi kiva tietää.
Ammatti on poistunut mm. auton rekisteriotteesta, mikä on sinänsä harmi kun on ostamassa käytettyä autoa. Olisi ihan kiva tietää, onko ostamassa konsulentin vai seminologin autoa. Merkityksetön se on nykyaikana siitäkin syystä, että ihmiset voivat vaihtaa ammattia hyvinkin nopeasti työpaikan mukaan, jopa monta kertaa vuodessa.
Asiallisen vastauksen ammattitietojen kysymiseen sain sairaalassa. Siellä sitä tarvitaan työkykyisyyden arviointiin. Koulussa sillä ei ole mitään merkitystä ja opettajana voin paljastaa, että ei sitä edes yleensä katsota. Minäkään en ole periaatteesta kirjoittanut mitään. En silloinkaan, kun olin "rehtori".
Minä olen laittanut siihen koulutukseni. En ole minäkään töissä.
Olin joskus opiskeluaikana iltatöissä siivoajana, ja laitoin veroilmoitukseen huvikseni ammatiksi siivoaja vaikka olinkin oikeastaan opiskelija. No se tietohan jäi sinne järjestelmiin kait jumiin. Valmistuin ajat sitten, ja vielä vuosia valmistumisen jälkeen veroilmoituksessa luki ammatin kohdalla valmiiksi täytettynä siivoaja. No samapa tuo minulle oli, joten se sai jäädä. Liekö se tieto siellä vieläkin :)
Sama kait se on mitä tuollaiseen kirjoittaa, kun et ole työtä noilta hakemassa. Sitten jos joskus olet, niin voit korjata virheellisen tiedon.
Älä kirjoita mitään. Älä myöskään miehesi ammattia. Mitä se kenelläkään kuuluu.
Mä laitan noihin aina sen työn mitä teen, en ammattia. Olen suorittanut ammattitutkinnon ihan eri alalta kuin millä teen töitä ja mielestäni on tolloa merkitä ammatti-kohtaan suorittamansa tutkinto (mulla siis yo-pohjainen ammattitutkinto, AMK-tutkinto ja oppisopimustutkinto ja koulutukset ovat ihan eri aloilta kuin nykyinen työni). Eli jos AP on vaikka kotiäiti niin laittaa sen ammatikseen.
Ei oo tosiaan vakavaa mitä noihin rustaa. Lukiossa, kun vuosittain piti tuollanen rustata, niin omasta toimesta sinne kirjoitettiin, mitä haluttiin. Monet laitto sen, mitä vanhempi teki työkseen. Minäkin laitoin äitini hienon työnimikkeen, vaikka merkonomi äiti onkin ammatiltaan. :)
Itse kirjoittaisin kyllä "edustusrouva". ;) Ihan piruuttani.
Edustusrouva kuulostaa hauskalta mutta en uskalla, jos ne alkaa vaikka ahdistella lasta että mitä se sun äiti oikein hommailee :D
Mä kirjoitan kotiäiti! :)
t. ap
Mikset ole ammattia itsellesi hankkinut?
no ei kai niihin pakko ole mitään kirjoittaa? Itse en koskaan laita ammattia tuollaisiin lomakkeisiin, ihan periaatteesta. Vaikka omassa ammatissani ei mitään hävettävää olekaan, vaan on itse asiassa ihan arvostettu ammatti. Tosin luulen lasteni opettajien kyllä tietävän ammattini, koska olen sen verran "esillä" sen puitteissa. Mutta pointtini on, että ei ole pakko laittaa mitään.
mun koulutus on lähihoitaja,ja silti laitan monesti ammatikseni kotiäiti. mitä noloa tuossa muka on?
mitä se niille kuuluu? Opettaako ne jotenkin eri tavalla mun lasta riippuen ammatista?
luulin et jo monta vuotta sitten kouluja kiellettiin kyselemästä vanhempien ammatteja
Haen koulutukseen syksyllä. Olen vaihtamassa ammattia kokonaan.
xD