Miten saan lapsen vaatteista tomaatti-, voikukka-, nurmikko- jne. tahrat pois?
Vai saanko millään?
Lapsi just täyttänyt 1v., syö (tai ainakin yrittää) itse ja tykkää ulkona möyriä. Vaatteet siis TODELLA likaisia, eikä esim. nuo otsikossa mainitut tahrat lähde pesussa. Nyt olen pessyt Omolla ja Vanishia pesupallossa mukaan. Sillä olen muuten saanut puhdasta.
Kommentit (10)
likoamaan joksikin aikaa vanish veteen. auttaa joissakin tapauksissa.
täytyy kokeilla!
ap
voikukka muakin kiinnostaa. Lapset kantaa päivittäin äidille 'ampparikukkia'. Ja vaatteet on sitten sen näköisiä.
kuuma pesuohjelma, nestemäinen pesuaine, tahranpoistoaine, auringossa kuivatus, pesu heti likaantumisen jälkeen jne.
Tämän toisen lapsen kanssa oli jo järki päässä ja hommasin erikseen ulkoiluhousut jne. kesäksi. Ovat stten kestorönttöisiä, mutta mitä väliä. :) Siistit housut sitten erikseen sisäkäyttöön jne., hoitolaukkuun mahtuu ihan hyvin vahitohousut mukaan
mutta ei siitä mitään tullut...tai siis koin jotenkin hankalaksi.
Aamulla, kun lähdetään useimmiten omalle pihalle, niin en mitään parhaimpia laita lapselle päälle. Mutta jos lähdetään puistoon, kauppaan tms., niin en halua lasta tahraisiin vaatteisiin pukea. Useimmiten sitten näiltä "reissuilta" päädytään poikkeamaan mummilla tai jossain, enkä halua, että lapsi on ihan resuinen.
Vaihtovaatteet on meilläkin kyllä mukana, mutta siis en jaksa sellaista, että vaihdan eri vaatteet aina kun lapsi menee ulos. Syksymmällä varmaan onnistuu juurikin housujen suhteen, mutta nyt kun tyttö vielä ryömii/konttaa tuolla maassa, niin on kaikki vaatteet likaisena. Ja ulkona käydään nyt monta kertaa päivässä.
Mutta siis kukin toki tyylillään, meillä ei vain sopinut. :)
ap
että ei se nyt yhtään sen kummempaa ole kuin silloin. :) Syksyllä vetäistään sisähousujen päälle ulkohousut ja talvella sitä vaatetta vasta pakataankin. Kesällä jos on pilvinen päivä, niin voi laittaa ihan ohuet housut alle ja toiset ohuet, kestävämmät ulkohousut päälle. Ne on nopea nykäistä veks mummolaan tai kauppaan mennessä. Minusta ei ole mitään järkeä täräyttää mummolaan sisälle niissä paskaisissa ulkovarusteissa, kun on tosiaan kaikkea mahdollista pihkasta auringonkukkaan ja jäätelöön, plus taskuissa hiekkaa ja kiviä. Niin että kukin tyylillään, mutta minusta on sata kertaa kätevämpää vaihtaa ainakin ne housut pari kertaa päivässä, kuin juosta perässä siivoamassa sotkuja.
anna kuivua auringossa kauan se haalistaa loput tahrat! Kokeiltu on ja tepsii.
sillä lähtee oikeesti kaikki ja on halpaa.
Mä saan tahrat pois kun ensin kastelen sen tahran ja hankaan vähän fairyä. Sit koneeseen suoraan ja bio luvililla (se valkaiseva) normisti pesen, niin hyvin lähtee puhtaaksi.
on helppo ja tehokas,mutta voikukkatahraan en ole kokeillut. Suklaan ainakin otti pois. Sappisaippuaa kannattaa myös kokeilla tai oliivisaippuaa.
likoamaan joksikin aikaa vanish veteen. auttaa joissakin tapauksissa.