Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miten sitä osaisi olla itseensä tyytyväinen??
09.06.2011 |
Ärsyttää kun menee niin paljon aikaa ja energiaa itsensä moittimiseen hölmöistä asioista. Juu ei olla missin mitoissa eikä ihmiset käänny katsomaan kadulle, so what? Miten sitä osaisi olla onnellinen siihen, että parista ylimääräisestä kilosta huolimatta on terve ja hyvännäköinen ihminen?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Itse olen lievästi ylipainoinen ja aina moitin itseäni ja surkuttelin kuinka olen läski jne. Aloitin aina laihiksen ja sorruin. Sortumisesta taas huono omatunto ja taas uusi laihis. Kyttäsin aina tarkkaan kaloreita ja laitoin itselleni kieltoja että en saa syödä sitä tätä tai tuota. Huhtikuun lopussa päätin lopettaa laihduttamisen. Päätin, että en enää kyttää jokaista suupalaa tai ota kaikesta huonoa omaatuntoa. En ole nyt tuon päätöksen jälkeen käynyt kertaakaan vaa`alla. Olen pyrkinyt syömään terveellisesti, mutta en ota stressiä jos vaikka välillä syönkin jäätelöä tai kylässä kakkua.
Mulla on kyllä ihan oikeasti ollut nyt parempi olo, eikä elämä pyöri vain kilojen ympärillä. En myöskään ole sortunut samalla tavalla mässäilemään kuin ennen, koska en kiellä itseltäni mitään. Väillä tietysti meinaa ne itseinhoiset ajatukset painosta ja omasta ulkonäöstä nousta pintaan, mutta sitten vaan järjestelmällisesti torjun ne ajatukset. Olen tällainen kuin olen, muillekin kelpaan tällaisena, niin miksi en sitten itselleni. En enää surkuttele miehelle tai ystäville ääneen että voi voi, katso nyt kun olen läski jne. Uskoisin, että kyllä mulla ainakin pykälän verran parempi itsetunto on nyt kuin ennen.