Olen raskaana ja tupakoin.
Olen polttanut koko raskauden ajan n.puoli askia päivässä. Nyt viikolla 32 menossa. Nonih, nyt se on tunnustettu.
Muita kohtalotovereita?
Syyllisyys painaa, siitä ei ole epäilystäkään, joten voitte jättää ne moralisoivat viestit ihan vaan omaan päähänne, kiitos.
Kommentit (55)
Tupakoitsijat laittavat taatusti oman osansa. Ei minuakaan miellytä ajatus, että minun verovaroilla hoidetaan tyhmiä ihmisiä, mutta en valita. Äitini poltti 30 vuotta sitten koko raskauden (itseasiassa 5 kertaa) kaikki terveitä, älykkäitä, lisääntymiskykyisiä yksilöitä aikuiseksi asti. Mutta toisille se oma mielipide tupakoinnin tappavuudesta ja haitallisuudesta nyt vaan sattuu olemaan se ainoa ja oikea. Hyvä kiillotella kruunua muiden ahdistuksella kun ei muuta ole...
Siinä mielessä on hyvä kiillotella kruunua, kun olen itse känyt saman läpi ja pystynyt lopettamaan. Tiedän, mitä se nikotiinituska ja riippuvuus myös siitä tavasta on, tiedän miltä tuntuu lopettaa. Kannustan lopettamaan nyt kun vauva ei vielä ole syntynyt, koska kyse ei ole vain raskaudesta vaan myös vauva-ajasta, myöhemmin mallin antamisesta lapselle jne.
t. 8/9
Itse valitsit tilanteesi. Typeryyttä.
Olen polttanut koko raskauden ajan n.puoli askia päivässä. Nyt viikolla 32 menossa. Nonih, nyt se on tunnustettu. Muita kohtalotovereita? Syyllisyys painaa, siitä ei ole epäilystäkään, joten voitte jättää ne moralisoivat viestit ihan vaan omaan päähänne, kiitos.
Sen lapsi oli tosi itkuinen ympäri vuorokauden. Mulla oli vaikeuksia maidon nousemisen kanssa, joten pumppasin ja kuljin yöllä, siellä se tupakkaäidin vauva itki hoitsun sylissä. Hoitsukin sanoi yksi yö että voi pientä raukkaa.
Et ole oikeasti yrittänyt, koska et halua. Myrkytät omaa lastasi ja annat oman lapsesi kärsiä ne vieroitusoireet, joita et itse halua ja viitsi kärsiä. Kun lapsesi kärsii vieroitusoireista synnyttyään niin muista, että sinä ne hänelle aiheutit. Ne on sun syy.
Sun syyllisyyden taakkaa en usko hetkeäkään. Muuten olisit oikeasti lopettanut. Se on pelkkää sanahelinää sun "kaikkeni olen yrittänyt".
Eivät he tiedä miltä sinusta tuntuu.
Itse poltin raskauden aikana jonkin verran. Ehkä 1-3 tupakkaa päivässä. Joka päivä "lopetin"..
No tähän asti on ollut terve lapsi, ilman allergioita ja vauva-aika oli mielestäni aivan keskiverto (esim nukkuminen)
Tunnen 6 äitiä jotka ovat polttaneet raskauden aikana ja yhdellä on ollut kohtukuolema. Syytä ei ole saatu selville.
Mitä jos polttaisit vaikka puoli tupakkaa kerralla.. Vähän niinkuin jämät itsellesi.
Niin minä tein ja sain sillä vähennettyä puoleen. Vaikka kerrat eivät niinkään vähentyneen niin määrät ainakin.
Minä pelkäsin juuri tuota sairaalassa oloa, että miten pärjään. No sielläpä olikin helppoa. Olin yksinkertaisesti niin väsynyt ensin ja sitten olikin jo nyytin kanssa touhuamista. Silloin sitten lopetin tupakoinnin. Tai siis välillä aina repsahdan uudestaan ja poltan pari viikossa, mutta en jää sitä suremaan kun ajattelen sen niin että parempi se 2 kun 50..
Tiedän kokemuksesta. Poltin aika pitkään alkuraskaudesta, erinäisten ongelmien takia (ero, stressi, masentuneisuus) en saanut lopetettua tupakointia ennen raskauden puoliväliä. Toki olin vähentänyt reilusti.
Nyt ollut ilman tupakkaa kohta neljä kuukautta ja olo on mahtava! Vauva on virkeä liikkumaan masussa ja synnytys lähestyy päivä päivältä. Tupakkaa on tehnyt mieli viimeisen kuukauden aikana kahdesti. Mutta muuten ei ole koko tupakointi käynyt edes mielessä. Ja jos joku tupruttelee lähettyvillä, se haisee pahalta! Ja tupakoivat ihmiset haisevat. Ja voin vain kuvitella että vielä puoli vuotta sitten haisin itsekin niin pahalta. yöh..
Tsemppiä lopettamiseen! Olen varma että onnistut lopettamaan, kunhan vain teet lujan päätöksen että nyt loppuu ja sillä selvä. :)
vaikka et ollut vielä onnistunut tupakoinnin lopettamisessa?
kyllä itsekkään ymmärrä tuota raskaana tupakoimista. Itse odotan esikoista viikolla 32 ja ennen raskautta saattoi mennä aski päivässä. Lopetin heti kun sain tietää olevani raskaana. Se on höpö puhetta etteikö pysty lopettamaan!
sillä mantralla etti kukaan ole ns täydellinen äiti.
NO HEI HALOOOOOOO eihän siitä olekaan kysymys vaan siitä, että hyvä äiti laittaa lapsensa oman himonsa edelle!!
Toisekseen, olkoonkin mustavalkoista, miten voi olla hyvä äiti jos myrkyttää jo kohtulastaan???
...mutta lopettaminen ei ole aina helppoa.
Minä poltin ensimmäistä ja toista odottaessa
1. Paino 3030g ei allergioita, ei koliikkia tai muuta itkuisuutta.
2. paino 3130g ei allergioita, ei koliikkia tai muuta itkuisuustta
3 ja 4. aikana en tupakoinut
3. paino 3800g synnytys erittäin vaikea lapsen ison koon vuoksi. Paha maitoallergia
4. paino 3860g, synnytys käynnistettiin ennakkoon lapsen oletetun liian ison koon takia, maitoallergia
Joten: Ei voi yleistää, että kaikki ongelmat johtuis tupakasta. Pieni lapsi on jopa helpompi synnyttää, kuin tuollainen jättiläinen
Tietysti on hyvä, jos äiti ei polta, mutta ei siitä itselleen kannata tappajan mainetta ottaa!
tupakointia kun voi voi se on niin vaikeaa. antaa sen sijaan vastasyntyneen kärsiä ne vieroitusoireet synnyttyään. eipähän äiti joudu kärsimään! voi hitto mitä tyyppejä!
koska olet ihan yhtä ällöttävä kun sellainen odottava äiti joka juo viinaa. Toi sun tupakointisi ei vaan jätä ulkonäköön jälkiä.
Kaikkien tuntemieni adhd-lapsien äidit on polttaneet raskaana ollessaan. Itse olen lopettanut joka kerta.
Joka sanoo ettei pysty lopettamaan, puhuu paskaa eikä ole kelvollinen äidiksi. Toivottavasti saat keuhkosyövän, sinä lapsen myrkyttäjä.
juu, ei äidin kannata lopettaa tupakointia kun voi voi se on niin vaikeaa. antaa sen sijaan vastasyntyneen kärsiä ne vieroitusoireet synnyttyään. eipähän äiti joudu kärsimään! voi hitto mitä tyyppejä!
Täysin samaa mieltä! Ja sitten samat mammat itkee neuvolassa hankalan ja sairaan lapsensa kanssa! Moraalitonta. Piste.
Kaikki kolme raskautta, 0-10 tupakkaa päivässä.
Ei ollut tarkoitus korostaa itseäni ja esittää jotain parempaa. Toivotan tsemppiä kaikille ongelman kanssa painiville! Lapsensa parasta kaikki varmasti ajattelee, eikö?
T:30