En ole huono äiti vaikka poltan tupakkaa.
Pidän kyllä huolen siitä, että parvekkeelta tulevat tupakan hajut tuuletetaan aina pois ennenkuin vauvaa tuodaan olkkariin (meillä olkkariin ovi), pesen hampaat, kädet, kasvot.. Vaikka tiedän tupakan olevan haitallista, tiedän myös sen, että olen kaikinpuolin hyvä ja paras äiti lapselleni!
Miten muut tupakoitsijat, syyllisyyttä tupakan poltosta?
Kommentit (35)
Et vaan huomaa, mutta lapsesi kyllä. Eli juttusi on tuota seli seli tasoa.
Miks se tekis kenestäkään huonon äidin, vaikka haisis??
Valitettavasti. Mutta eihän se, että tupakkahöyryjä lapsensa päälle hönkäilee, tee äidistä, vai tekeekö? Tupakoivat, varsinkin vauvojen äidit on tyhmiä ja sillä siisti. Turha tulla armopaloja kerjäämään.
suihkuun pesulle ja hampaat, ihmettelen jos jää haisemaan =)
kaikki tupakoivat ja tupakoimattomat äidit/isät tietävät tupakoinnin olevan haitallista itelleen kuin myös lapsilleen/ympärillä oleville..
"tupakkahöyryjä" mahtaa oikein tulla? Kunnon pesun jälkeen?! Eiköhän jokainen itse päätä tupakoiko vai ei :D
minuutiksi. Siis jokainen tupakka. Sitten kun ne taas saavat tervaista limaa ylöspäin, niin taas tulee hajut ja haitta-aineet. Tupakan hajuaineet ovat niin pieniä, että kulkevat jopa vastatuulessa ja pääsevät kaikkiin keuhkojen sopukoihin tehden siellä tuhojaan. Ellet saa kuurattua juuriharjalla keuhkojasi ja sen jälkeen huuhdeltua niitä, niin haiset tupakalle. Turha änkyttää.
Tais kalikka kalahtaakkin aika lujaa.
tietää että tupakka ei ole terveellistä kenellekään, miksi siis te "haiset silti, plaaplaaplaa" tulette ottamaan asiaan kantaa mielipiteillä, jotka kaikki tietävät ennestään? Ja eikö ap nimenomaan kysynyt muiden tupakoivien äitien mielipiteitä?!
Maailmassa vaan on myös niitä äitejä, jotka tietävät vähän liikaakin tupakoinnin vaaroista ja haitoista, ja osaa pitää lapsensa erossa näistä.. Vaikkakaan ei täysin siihen pystyisikään, on kunnioitettavaa että itse tietää tekevänsä "väärin" ja haluaa suojata lapsensa siltä.
Tupakoitko vaunukävelyllä?
Eikö olisi helpompi lopettaa? Miksi muuten aloitit synnytyksen jälkeen vai poltitko koko raskauden ajan?
Pidän kyllä huolen siitä, että parvekkeelta tulevat tupakan hajut tuuletetaan aina pois ennenkuin vauvaa tuodaan olkkariin (meillä olkkariin ovi), pesen hampaat, kädet, kasvot.. Vaikka tiedän tupakan olevan haitallista, tiedän myös sen, että olen kaikinpuolin hyvä ja paras äiti lapselleni!
Miten muut tupakoitsijat, syyllisyyttä tupakan poltosta?
tietää että tupakka ei ole terveellistä kenellekään, miksi siis te "haiset silti, plaaplaaplaa" tulette ottamaan asiaan kantaa mielipiteillä, jotka kaikki tietävät ennestään? Ja eikö ap nimenomaan kysynyt muiden tupakoivien äitien mielipiteitä?!
Maailmassa vaan on myös niitä äitejä, jotka tietävät vähän liikaakin tupakoinnin vaaroista ja haitoista, ja osaa pitää lapsensa erossa näistä.. Vaikkakaan ei täysin siihen pystyisikään, on kunnioitettavaa että itse tietää tekevänsä "väärin" ja haluaa suojata lapsensa siltä.
vaunulenkeillä tai vauvan ollessa hereillä. Poltan kun vauva nukkuu, jolloin on n. tunnin väli että taas olen lapsen kanssa. =)
Olettepa te arvostelevia!
ap
jotka eivät itse polta/ ole ikinä polttaneet on niin helppo tulla neuvomaan tupakoivia ihmisiä!
keskussairaalan tupakkapaikalla viime viikolla.
Raskaus lopuillaan ja mamma veti norttia posket lommolla, tunkkaisen värinen iho niin kuin monilla tupakoitsijoilla.
Teki mieli sanoa ämmälle suorat sanat mutta jätin väliin. Katsoin toki tosi vittumaisesti.
Uskon että tuokin naispolo väittää olevansa paras mahdollinen äiti lapselleen.
Haisevatko vaatteesi? Tupakansavu tarttuu niin helposti, usein sitä ei tupakoitsija itse huomaa, mutta muut huomaavat. Ja se haju pysyy, ei se tunnissa katoa.
Yritä lopettaa, lapsessa on sinun syysi. Jos terveytesi ei riitä syyksi.
vaunulenkeillä tai vauvan ollessa hereillä. Poltan kun vauva nukkuu, jolloin on n. tunnin väli että taas olen lapsen kanssa. =)
Olettepa te arvostelevia!
ap
että mielestäni ihminen joka polttaa, se on jotenkin kakkosluokan kansalainen niin sanotusti. Siis että vaikka kuinka olisi mukava ja kiva niin jotain vikaa siinä on oltava, on se niin naurettavan typerää.
En vaan voi sille mitään että mielestäni ihminen joka polttaa, se on jotenkin kakkosluokan kansalainen niin sanotusti. Siis että vaikka kuinka olisi mukava ja kiva niin jotain vikaa siinä on oltava, on se niin naurettavan typerää.
Tavallaan tunnen sääliä näitä ihmisiä kohtaan - ovat aika surkeita tapauksia. Ja kieltämättä ajattelen, että heidän ei pitäisi jatkaa sukua ollenkaan.
Ei tupakoitsija ole huono äiti, mutta ei kyllä ole niin hyvä kuin voisi olla. Mielestäni tuo on kuitenkin tärkeä asia, etenkin sen kannalta että tupakoivien lapset herkemmin alkavat itse polttamaan. Se on pahin perintö ja tapa, jonka voi lapselleen antaa.
Mä en kyllä ikinä ymmärrä miksi röökaajien pitää keksiä selityksiä ja perusteluita polttamiselleen. Ei siitä ole kellekään mitään (todellista, pitkäaikaista) iloa tai hyötyä. Ainoa syy miksi he polttavat, on nikotiiniriippuvuus. Kai se on joillekin vaan vaikeaa ja häpeällistä myöntää, että on riippuvainen vaikka ei pitäisi olla mitenkään mystinen tai vieras asia. Asia, johon pitäisi tarttua ja hoitaa itsensä kuntoon, mutta ei pystytä tai uskalleta.
Jos tosiaan poltat noin vähän kuin sanot, eikö lopettamisen pitäisi olla kohtuullisen helppoa? Miksi et vaan luopuisi niistä viimeisistä tupakoista? Varmasti keksit kivempaakin tekemistä niinä harvoina hetkinä kun lapsi ei huomiotasi kaipaa kuin sauhutella ja sen jälkeen peseytyä. Jäisikö elämääsi hirveä aukko jos lopettaisit polttamisen, vai voisiko se sittenkin olla parempaa savuttomana?
hyvä ap, päättänyt lyhentää elinikääsi. Mitähän lapsesi siitä pitää, kun joutuu noin 30 vuoden kuluttua seuraamaan ennenaikaista ja kärsimystä täynnä olevaa kuolemaasi keuhkosyöpään. Entäpä mahdolliset lapsenlapset... Riistät heiltä isoäidin.
Täällä yksi tupakoiva äiti. Poltan satunnaisesti. Näin Kesällä enemmän, talvella en juuri lainkaan. Nyt pahimmillaan aski kuluu kahdessa viikossa.
En koe syyllisyyttä. En koe tarvetta lopettamiseenkaan, vaikka se olisikin helppoa. Luultavimmin en ole niin riippuvainen nikotiinista kuin vakituisemmin polttavat, sillä poltan niin epäsäännöllisesti.
Nautin tupakasta, niin uskomattomalta kun se kuulostaakin. Tiedän toki tupakan vaarat, miltä tupakoitsijan keuhkot näyttävät ym. Mutta pidän siitä silti.
Ei elämästä selviä hengissä kumminkaan.
Kaveri polttaa varmaan 1,5 askia päivässä ja vauva täysimetyksellä. Minusta tuo on aika ellottavaa mutta hänestä vissiin ok... Poltti kyllä raskauden aikanakin samaan tahtiin.
Et vaan huomaa, mutta lapsesi kyllä. Eli juttusi on tuota seli seli tasoa.