Lapsesi todistuksen keskiarvo? kysymys teille, joiden lapsi sai numerotodistuksen.
Kommentit (24)
Ihan jees. Hän pystyy parempankin, kunhan kasvamiseen liittyvä väsymys hellittää. Meillä panostetaan koulunkäyntiin paljon, mutta ei prepata hengiltä.
7. luokkalaisella 8,7
9. luokkalaisella 8,3
kasiluokkalaisella 8.1 ja seiskalla 8.6. Molemmat tosi laiskoja lukemaan eikä läksyjä kuulemma ole : )
menevät siis kuudennelle ja yhdeksännelle luokalle.
mutta ei keskiarvoa laskettuna. Pitääkin laskea. Lasketaanko käyttäytymisen numero mukaan vaiko ei?
Lapsi ei lue kokeisiin koskaan, kuuntelee tunneilla aina ja muistaa ilmiömäisesti, lapsi ei myöskään ota paineita koulusta. Me vanhemmat olimme myös hyviä koulussa.
Kokonaiskeskiarvoon sitten ne muutkin aineet mukaa. Käyttäytymisen numeroa ei lasketa.
9 tajusi juuri, että siis kerroin meillä lukuaineiden keskiarvon. Liikunta jne mukana ei meillä tuota edes laskettu :)
lukuaineiden ka 9, kaikkien aineiden 8,6
Mulla on ollut koko koulu ajan aina yli 9 Keski arvo. 5luokalla oli 9.4 6luokalla 9.3 ja nyt odotellaan tämän vuoden veikkaisin siitä 9.1-9.5
Älkää miettikö keskiarvoja.
Mulla oli yläasteelta lähtiessä 9,4. Lukiosta lähdinkin sitten 8,1 keskiarvolla.
Sain kotona kovat huudot jo yläasteella, mutta pahemmin lukiossa, kun ei tullutkaan koko ajan ysejä ja kymppejä. Luulisi kummankin vanhempani (kumpikin lukion käyneitä) ymmärtäneen, että ei ole erikoista, että tipahtaa keskiarvo noin. Itse pidän 8,1 ihan hyvänä. Ottaen huomioon, että yläaste meni lukematta läpi ja lukiossa piti sitten alkaa lukea.
kutosluokkalaisella 9,9 (ainoa oli kässä)
nelosluokkalaisella 9,83 (kässä ja uskonto)
Vanhemman keskiarvo 4lk oli 9,7. Eli ylpeitä ollaan molempiin!:)
Nuoremman 9,0 (4lk) kaikki ysiä :)
Vanhemman 6,9 (6lk)
äikkä 7
ruotsi 6
englanti 7
matematiikka 6
ympäristöoppi 7
uskonto 7
yhteiskuntaoppi 7
musiikki 8
kuvataide 7
käsityö 7
liikunta 7
Menee nyt 7F luokalle huoh...
Fiksut muksut kirjoitti:
kutosluokkalaisella 9,9 (ainoa oli kässä)
nelosluokkalaisella 9,83 (kässä ja uskonto)Vanhemman keskiarvo 4lk oli 9,7. Eli ylpeitä ollaan molempiin!:)
Tänne voi tietenkin kirjoittaa mitä vaan nimettömänä. Mutta vaikea uskoa, että lapsillani noin hyvä ka, kun itse kirjoitat noin väärin. Tosin alakoulussa vielä helppoa.
Onpas täällä vain super hyviä lapsia ihmisillä. Omien lasten luokalla suurin osa 7 tai 8 alkavia keskiarvoja. Jokunen 6 ja 9. Omilla oli vähän yli 8 keskiarvot, kaikki aineet mukaan lukien. 5 ja 6 luokalla.
Ei alakoulun numeroilla ole hirveästi väliä, 8 on hyvä. Pärstäkerroin vaikuttaa niin paljon, että opettajat nostaa/laskee tutkitusti numeroita sen mukaan, miten kiva oppilas on. Nykyinen ops antaa opettajalle vallan arvioida oppilaat juuri niin kuin haluaa. On todella älytön systeemi. Tyttö sai 9 kokeesta ja todistukseen 7...
Joka tapauksessa paukut kannattaa säästää sinne 9 luokalle ja lukion 3lle. Muissa ei kannata liikaa stressata. Elämä on pitkä.
Poika ysiluokka 8.6. Menee syksyllä lukioon.
8,4 kuutosluokkalaisella.
Ei olla patistettu lukemaan eikä vaadittu ihmeitä.
Olen miettinyt olisko pitänyt, kun kuulemma aika huonot keskiarvot.
Me ollaan tosin kaikki ihan tyytyväisiä.