Milloin sairaalavuorokausi vaihtuu? (laskuasiaa)
Olen vähän heikoissa varoissa ja toinen lapsi alkaa olla synnyttämistä vaille valmiina. Kysynpä huvikseni, milloin HUSin synnäreillä vaihtuu laskutusvuorokausi. Etten sitten mene vahingossa juuri ennen sen vaihtumista ja maksa näin tyhjästä koko vuorokauden hintaa.
Kommentit (29)
Mutta tän on kyllä pakko olla provo!
En sitten ainakaan aamupäivästä yritä ehdoin tahdoin sisään ellei ihan pakko ole.
ap
Eli sen takia sairaalassa pidetään aina lounaan yli. Sitten vasta kotiutetaan.
ei pidä paikkaansa.
joskus olen lapsen kanssa lähtenyt sairaalasta klo 9 aamulla ja maksanut senkin päivän maksun.
Mutta tän on kyllä pakko olla provo!
Sulla ei ilmeimsesti ole koskaan ollut oikeasti tiukkaa. Kokeile vaikka tulla jätetyksi kotihoidontuella ja niin että olet raskaana. Siinä alkaa sairaalavuorokauden hintakin hipoa sietorajaa.
ap
eli jos tulet 11.55. illalla ja lähdet 9.00 aamulla, maksat kahdesta vuorokaudesta. Tässähän voi olla sairaalakohtaisia eroja.
eli maksat siitä päivästä kun menet heti ekan maksun seuraavasta toisen ja lähtöpäivästäkin maksat vaikka lähtisi aamulla klo 8 pois!!!
itse en ole raskaana, mut syöpäsairaana vuosia mannut useita jaksoja.....
mut ihan klo 23 jos menet, niin maksat tunnista, eli jos ei pakko, niin mene vasta puolen yön jälkeen
nyt myös taitaa olla se, et klo 20 alkaa se maksu, eli voi olla et pkl maksu tulee jos illla menet , mut eipä se paljoo eroo hoitpäivämaksusta se hinta....
kaksi vuorokautta niin maksat kolmesta ;))))))
eli jos tulet synnärille yhdeltätoista illalla, joudut maksamaan tunnista yhden vuorokauden hinnan. Tosin riippuu kätilöstä, miten kirjaavat sisään. Tuurilla pääsee halvemmalla.
On muakin kyllä risonut, kun on joka lapsen kohdalla pidetty synnärillä väkisin kolme vuorokautta, vaikkei äidissä tai lapsissa ole koskaan ollut mitään syytä erityistarkkailuun.
Mulle se vuorokausimaksu on oikeasti iso raha.
vaihtuu vuorokausi.
Oikeasti tiedän yhden äidin odotelleen ulkopuolella vuorokauden vaihtumista. Itselleni ei olisi moinen tullut mieleenkään.
Eli jos menet sinne 23.55, maksat koko vuorokaudesta. Itse odottelin autossa parkkipaikalla 15 min ennen kuin menin äitipolille klo 00.12 , ihan säästösyistä :-).
eli jos tulet 11.55. illalla ja lähdet 9.00 aamulla, maksat kahdesta vuorokaudesta. Tässähän voi olla sairaalakohtaisia eroja.
Mutta tuossa tapauksessa maksat 2x puolikkaan sairaalavuorokauden. Eli käytännössä yhden vuorokauden hinnan.
Näin ainakin meidän sairaalassa.
Sekä tulo- että lähtöpäivä. Puoliltaöin vuorokausi vaihtuu. Itse menin sisään vähän ennen puoltayötä, kun en vaan tullut ajatelleeksi. Äitini muuten aikanaan odotteli pihalla vuorokauden vaihtumista!
Ja päivällinen kannattaa syödä jos vaan voi jäädä kuhnimaan paikalle.
Kiinnostaa meinaan itseänikin.
Ja menin sitten vasta klo 24 jälkeen synnärille. Ei tosin tehnyt kovin tiukkaa odotella sinne asti. Mutta siis klo 24 vaihtuu laskutusvuorokausi.
Kyllä se on aika iso raha joillekin!
ei kenelläkään VOI olla rahat noin lopussa. Eihän sitä ole ollut kuin 9 kk aikaa säästää muutaman sairaalapäivän hintaa...
jos ei ole tiennyt,että olisi pitänyt säästää..
Itsekin mietin, josko kotona olisin pärjännyt yli sen, mutta onneksi ei ole rahasta puutetta ja menin klo 23 jälkeen. Kyllä olin jo sen verran puudutteen tarpeessa.. mutta toki, jos haluaa vapaaehtoisesti kivut kärsiä, niin onneksi olkoon vaan.
Menin sisään klo 23 ja kyllä koko vuorokaudesta meni maksu.
Ja myös lähtöpäivästä kun aamulla pois lähdin.
eli jos tulet synnärille yhdeltätoista illalla, joudut maksamaan tunnista yhden vuorokauden hinnan. Tosin riippuu kätilöstä, miten kirjaavat sisään. Tuurilla pääsee halvemmalla.
On muakin kyllä risonut, kun on joka lapsen kohdalla pidetty synnärillä väkisin kolme vuorokautta, vaikkei äidissä tai lapsissa ole koskaan ollut mitään syytä erityistarkkailuun.
Mulle se vuorokausimaksu on oikeasti iso raha.
ei kukaa kätilö tai lääkäri pidä asiakkaita sairaalassa heidän mitättömät maksut mielessään. Asiakkaan maksama lasku kattaa murto-osan kuluista. Jso lastenlääkräi on antanut lapselle kotiluvat, niin perhe voi lähteä kotiin milloin vain. Lääkärit eivät voi pakottaa äitiä jäämään sairaalaan, jos hän on kunnossa.
laskutetaan ainakin Pirkanmaalla riippumatta tulo-/lähtöajasta.
Eli sen takia sairaalassa pidetään aina lounaan yli. Sitten vasta kotiutetaan.