Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerroin esimiehelleni olevani raskaana :(

Vierailija
08.06.2011 |

... ja hän vastasi voi Paska! Ei onnitellut, ei sanonut mitään positiivista. Tuntui inhottavalta! Ihan kuin olisin tehnyt suurenkin rikoksen. Jännitin niin kertomista.

Kerroin, että olemme mieheni kanssa yrittäneet kuusi vuotta tuloksetta saada lasta, ja nyt on tämä iloinen asia totta! Ja että olen 14 raskausviikolla, ja laskettuaikani on joulukuussa.

Ainoa asia mitä hän kysyi, oli, että milloin sitten jään äitiyslomalle. Kuinka kauan aion olla poissa. Ja aionko sitten jäädä saikulle loppuaikana. Ja meinaanko tehdä lyhyttä päivää kun palaan. Ja että, hän kyllä tiesi ottavansa riskin, kun palkkasi minut, kun olen tämän ikäinen, mutta olin paras hakija tehtävään. Tuntui kuin olisin ollut jossakin kuulustelussa.

Ja siis työpaikallani ovat kaikki työntekijät naisia,(paitsi esimieheni) keski-ikä on + 50 v. Osastollamme ei ole n. 25 vuoteen kukaan jäännyt äitiyslomalle/hoitovapaalle. Ja tämä siis ensimmäinen lapseni!!! Olen isossa, suomalaisessa pörssiyhtiössä töissä, eikä kyse siis ole mistäkään pienyrittäjästä tmv. joka tekee konkurssin kun yksi henkilö jää äitiyslomalle. Ja olen siis työskennellyt vakituisena tässä yrityksessä viisivuotta! Voi itku. Jäi niiiin ikävä tunne koko ilmoituksesta!! Ja tämä ei ole provo!!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa että vaikka ensireaktio olikin shokki voi se kelkka siitä kääntyä. Et voi tietää jos hänellä oli vaikka jotain urasuunnitelmia sinun varallesi?

Onnea kuitenkin :)

Vierailija
2/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai työsuojelupiiriin. Tuo on täysin asiatonta toimintaa esimieheltäsi ja siihen on syytä puuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voit tuntea olosi tärkeäksi työntekijäksi ;-)

Vierailija
4/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki osaa olla iloisia toisen puolesta, eivätkä onnitella, eihän vauva ole edes syntynyt vielä. Vaikka raskaus on sinulle iso asia, ei se ole sitä kaikille muille. Joten älä lannistu! Minä voin onnitella iloisen uutisen johdosta! :)

Vierailija
5/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajattele positiivisesti: ainakin työpanostasi arvostetaan, jos esimies noin tuntee harmiaa äitiyslomalle jäämisestä. Työnjohtajalle vaan aiheutuu valtavasti lisätyötä raskaudesta.

Vierailija
6/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kuukautta ennen äitiyslomaa. Ja muuten nyt ei kannata sanoa jatkosta mitään. Eikä ennenkaikkea takasintulosta. Toivottavasti hän ei nyt tuotannollisista syistä siirrä sua johonkin huonompaan hommaan.

Vierailija
7/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta epäilen niin kuin aikaisemmatkin, että tuo spontaani ensireaktio muuttuu kyllä toisenlaiseksi. Onnea odotukseen!

Vierailija
8/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tökeröä käytöstä. Minua pomo vain onnitteli ja oli mukava mutta asiallinen, kun itse kerroin jääväni äitiyslomalle, vaikka tiedän, että ilmoitukseni tuli todella huonoon saumaan.

Niin sen kuuluisi mennä!

Onko pomosi on muutenkin varomaton sanoissaan, eikä tiedä mikä on sallittua käytöstä esimielehtä ja mikä ei?

Vierailija
9/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on vaan jotenkin herkkä, tämä raskaus on minulle iso asia, koska on niin hartaasti odotettu. Itsekin yritin tsempata itseäni loppupäivän, ajattelemalla, että ehkä sitten olen niin tärkeä työntekijä, ja siksi esimies koki asian niin negatiivisesti. Ei vain osannut onnitella, kun tulostavoitteet painavat niskaan. Ja tiedän, että olen tehokas ja osaava työntekijä osastollamme.

Vierailija
10/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiähän tässä kaikki ollaan ja pomo myös: Hänellä olii selvästi jotakin ihan muita suunnitelmia sinun työurallesi kuin raskaus. Ja nyt uutinen pisti pomon kortit uuteen jakoon. Ja pomon tehtävä on miettiä pelikortit uuteen järjestykseen, ei ehkä ensimmäisenä tule mieleen olla onnellinen jonkun vauvauutisesta, joka aiheuttaa PALJON lisätyötä hänelle.

Toki onnitella pitäisi, mutta lyön vetoa, että kukaan pomo ei koskaan OIKEASTI KOKO SYDÄMESTÄÄN ole onnellinen jos työntekijä ilmoittaa olevansa raskaana. Se tarkoittaa aina lisää töitä, lisäorganisointeja, perehdytysksiä, sairauslomia jne jne.

Vierailija
11/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyön vetoa, että kukaan pomo ei koskaan OIKEASTI KOKO SYDÄMESTÄÄN ole onnellinen jos työntekijä ilmoittaa olevansa raskaana.

arvomaailmassa, jos sinulla todella on tuollainen käsitys. Minun pomoni suunnilleen hyppäsi kaulaani ja onnitteli kun kerroin. Ja hän on sentään keski-ikäinen mies. Innostui ihan kuin olisi itse vaariksi tulossa...

Vierailija
13/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiehelläni ei ole minulle mitään urapolkua. Olen vain tavallinen rivityöntekijä, vaikkakin hyvä sellainen. Koska olemme iso yhtiö, tällaiset urapolut suunnitellaan hyvissä ajoin kevään kehityskeskusteluissa. Eikä koskaan näiden viiden vuoden aikana ole esimies vihjaissutkaat mistään ylenemismahdollisuuksista tai vastaavista. Kehuja olen kuitenkin saanut työpanoksestani, joustavuudesta ja aktiivisuudesta.

Vierailija
14/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan pomo voinut kääntää selkänsä ja ottaa sinulta työt pois koko loppuvuodeksi. Saisit istua työpisteessäsi ilman yhtäkään työtehtävää. Se olisi epäasiallista käytöstä, mutta jos sanoo paska niin se on pelkkä reaktio.

Enkä ymmärrä, miksi menit jo nyt kertomaan. Itse kerroin IVF-tuplista vasta 3 kk ennen virallista äitiyslomaa, kun olin ollut sairauslomalla 3 kk.

Vierailija
15/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 12 ja minut vakinaistettiin ennen äitiysloman alkua.

Vierailija
16/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on ihan itseni päätettävissä, milloin ja missä kerron raskaudestani. Sinun ratkaisuusi sopii se, että kerrot mahdollisimman myöhään, itselleni se ei sovi. Koska lääkäri sanoi, että tässävaiheessa keskenmenon vaara on enää häviävän pieni. Jaa toisekseen minun olisi hyvin vaikea salata suruani, ja sen syytä, jos nyt tapahtuukin jotakin joka lopettaa raskauden ennenaikaisesti. Joten itselleni on vain helpompaa, että kaikki tietävät missä mennään. Toisekseen ajattelin juuri asimiehen ja työpaikan parasta, että kerron ajoissa, jotta ehtivät reagoida ja saavat aikaa hoitaa nämä minusta aiheutuvat työt pois! Olen jäämässä muutaman viikon kuluttua kesälomalle, ja kun palaan, olen enää kolme kuukautta töissä! joten ei tässä ihan hirveästi ole aikaa, esim alkaa palkata uuutta työntekijää, ja isossa organisaatiossa pitää aina hallinnollisiin asioihin varata aikaa.

Vierailija
17/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

törkeää tekstiä pomon suusta. vaikka olisi kuinka spontaani reaktio niin ei se oikeuta tuollaiseen ihan törkeään puheeseen. kuinka voitte puolustella tuollaista? toi oli niin loukkaavasti sanottu että mä olisin varmaan pillahtanut itkuun. Kyllä tommoset asiat täytyy osta hoitaa asiallisesti. onnitella ja pitää mölyt mahassaan. hommatkoon vaikka nyrkkeilysäkin toimistoonsa.

Vierailija
18/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pomon normaali reaktio on häirintää? Olisihan pomo voinut kääntää selkänsä ja ottaa sinulta työt pois koko loppuvuodeksi. Saisit istua työpisteessäsi ilman yhtäkään työtehtävää. Se olisi epäasiallista käytöstä, mutta jos sanoo paska niin se on pelkkä reaktio. Enkä ymmärrä, miksi menit jo nyt kertomaan. Itse kerroin IVF-tuplista vasta 3 kk ennen virallista äitiyslomaa, kun olin ollut sairauslomalla 3 kk.

Vierailija
19/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekkin yksi tokaisi noin..

pistä ihan omaan arvoonsa tommoiset!

ja ONNEA sinulle!

Vierailija
20/38 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeuttaa päästämään suustaan mitä tahansa sammakkoja, niin enpä haluaisi työskennellä lähellänne. On normaalia, että ihmiset kanssakäymisessään noudattavat jonkinlaisia hyviä käytöstapoja. Jos raskaana oleva äiti ilmoittaa sisällään kasvavasta uudesta elämästä, oikea tapa reagoida ei ole laukoa ulostesanoja suustaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi