Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksei bentsoja anneta enempi masentuneille?

Vierailija
08.06.2011 |

Koska niillä vähempi huonoja haittavaikutuksia. Saisi nukuttua ja ei lihoisi ja auttaisi sosiaalisiin pelkoihin. Miksi masennuslääkkeitä pakkosyötetään?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kuoli ja johan alkoi joka suunnalta tulemaan ohjeita että syö pilleri, syö pilleri.

Työntäkää ne perseeseenne!

Kyllä ihminen saa kokea erilaisia tunteita.

En ole syönyt pillereitä vaikka varmaan olisi ollut hyvä, ainakin niiltä jos kysyy jotka pillereitä napsii.

En ole masentunut vaan tajuttoman surullinen. Kai se on jotenkin kiellettyä.

Vierailija
2/29 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen psykiatrinen sairaanhoitaja ja näen työni puolesta paljon ihmisiä, jotka ovat koukussa bentsodiatsepiineihin. Masentuneen hoito on masennuslääke, bentsodiatsepiinit ovat rauhoittavia lääkkeitä, joihin kehittyy riippuvuus. Paljon käytettynä myös vaikutus heikkenee ja tarvitaan yhä suurempia annoksia. Bentsodiatsepiinit ovat pahimman vaiheen oireenmukaista hoitoa, niitä ei tulisi määrätä kenellekään kotiin. Pilleristit lisäksi välittävät usein bentsot katukauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen. Psyykenlääkkeet eivät myöskään poista masennuksen perimmäistä syytä vaan muuttavat ainoastaan aivojen välittäjäainetoimintaa ja vaikuttavat täten siihen, miten ihminen asiaan suhtautuu ja sitä pystyy käsittelemään. Masennuksen hoito on niiden traumojen, pelkojen ja vaikeiden asioiden käsittely, jotka ovat ko. tilan aiheuttaneet. Bentsodiatsepiinit voivat myös estää vaikeiden tunteiden käsittelyn.

Vierailija
4/29 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja paniikkihäiriö johtuva aivojen serotoniinin puutteesta. Siis ihan biologisista syistä. Tätä puutetta pystytään lääkityksellä korjaamaan. Vaikeat asiat elämässä voivat olla laukaisevana tekijän aivomuutoksille, joten myös psykiatrinen apu on tarpeen.

Vierailija
5/29 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2011 klo 19:11"]

Lisään vielä edelliseen. Psyykenlääkkeet eivät myöskään poista masennuksen perimmäistä syytä vaan muuttavat ainoastaan aivojen välittäjäainetoimintaa ja vaikuttavat täten siihen, miten ihminen asiaan suhtautuu ja sitä pystyy käsittelemään. Masennuksen hoito on niiden traumojen, pelkojen ja vaikeiden asioiden käsittely, jotka ovat ko. tilan aiheuttaneet. Bentsodiatsepiinit voivat myös estää vaikeiden tunteiden käsittelyn.

[/quote] Ai ...ttu! Mitähän apua mahtaa olla tarjolla niiden traumojen, pelkojen ja vaikeiden asioiden käsittelyyn, jotka ovat syntyneet jo kehityksen varhaisvaiheissa, kenties jo sikiöaikana? Ei ihan se keskusteluterapia tavoita ei-kielellisen alueen torjuttuja tuntoja :D

Vierailija
6/29 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
7/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin kehittyy riippuvuus. Masennuslääkkeitä ei pakkosyötetä. Masennuslääkkeet ovat pitkäaikaisessakin käytössä turvallisempia kuin bentsot, koska niihin ei kehity riippuvuutta.

Vierailija
8/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot ovat pääasiassa lyhytvaikutteisia ja auttavat ahdistuneisuuteen, eivät varsinaisesti suoraan masennukseen. Jokainen päättää viime kädessä itse, laittaako lääkkeen suuhunsa vai ei.

Vierailija
9/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei auta puolillakaan potilaista vaan lisäävät jatkuvassa käytössä masennusta kun lihoo ja muuttuu fyysisesti. Aiheuttavat väsymystä ja päättämättömyyttä jne.

Vierailija
10/29 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeitä on monenlaisia ja lähes jokaiselle löytyy lääke, joka tehoaa. Useimmat lääkkeet eivät vaikuta lihomiseen mitenkään eivätkä myöskään väsytä tai vaikuta persoonallisuuteen.

Vierailija
11/29 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ensin rivatril pienenä annoksena, vaihdettiin opamoxiin. Olen käyttänut usean vuoden ajan tarvittaessa (en päivittäin). En koe olevani riippuvainen, käytän harvoin, silloin kun tarvitsee. Masennuslääkkeistä ei merkittävää apua, toisin kuin noista; pystyn toimimaan ilman lamauttavaa jännitystä esim. töissä. En ole kuitenkaan huomannut mitään haittoja.

Vierailija
12/29 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja molemmista on ollut hyötyä. Diapamista ei ole tullut mitään haittavaikutuksia, mutta sitä ei voi ottaa säännöllisesti. Kyseinen lääke auttaa pääasiassa unen saamiseen ja ahdistusoireisiin. Cipralexin haittavaikutuksena on ollut merkittävä painon nousu, jota on lähes mahdoton hallita. Muuten se on mielestäni erittäin hyvä masennuslääke. Sosiaalisista peloista en osaa sanoa, koska minulla ei ollut sellaista oiretta.

Vierailija
13/29 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella iso osa "masentuneista" on bipolaarihäiriöstä kärsiviä, joilla masennuksen fysiologia on ihan erilainen ja tarvitsevat erilaisen lääkityksen. Oikea diagnoosi voi olla moni muukin.

Vaatikaa tarkempaa diagnosointia!! On niin helppoa lyödä masennuslaariin, silloin ei tarvitse tutkia. :(

Vierailija
14/29 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikään ei ole lihottanut, tehnyt tunteettomaksi, aiheuttanut kummempia sivuoireita, muttei myöskään ole auttanut. Taidan kuulua siihen onnettomaan vähemmistöön, joille lääkkeet eivät auta :(

Vierailija
15/29 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista bentsoista: ne ei ole kuin tilapäinen ratkaisu. Ensinnäkin niihin tulee riippuvuus, toiseksi toleranssi. Eli ajan kanssa annokset vaan nousee saman vaikutuksen saamiseksi. Irtipääseminen pitkäaikaiskäytön jälkeen myös tosi vaikeaa. Masennuslääkkeisiin ei tule samanlaista riippuvuutta/toleranssia.

Vierailija
16/29 |
09.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottiin, ne eivät auta masennukseen ja piste. Niitä käytetään pääasiassa ahdistustiloihin, paniikkihäiriöön ja voimakkaiden alkoholin vieroitusoireiden lievittämiseen (deliriumin estämiseen ja hoitoon).

Vierailija
17/29 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ja asiallinen keskustelu.. Itse joudun syömään 400mg 50 mg Opamoxia ja 3-4 milliin Xanoria päivittäin. Elämäntilanteet muuttuu ja jos tulee ongelmia, niin joudun nostamaan lääkitystä tuostakin määrästä, mutta koskaanen ole ollut sekaisin pillereistä vaan poistan ahdistuksen ja kohtaukset. Nyt kävin Tampereen Mentoriassa ja psykiatriei kirjoittanut lääkkeitä, eikä edes sairaslomaa,- Hintaa tämä nainen pyysi 120 euroa johon tuumasin, etten maksa koska en saa hoitoa. Onko teillä tietoa,mistä kannattaa Tampereelta etsiä hyvä lääkäri joka määrää lääkkeita ?? Elämää pitää kunnioittaa jaminä tarvitsen nuo lääkkeet, että pystyn hoitamaan asioita arjessa, vai pitäisikö minun vapista ja täristä kotona. MMinun mielestäni ei, eikä kenenkään muunkaan. Kiitos , jos joku osaa sanoa lääkärin Tampereelta jolla on ymmärrystä. Ps.Minulla tämä tauti on ollut 20 vuotta

Vierailija
18/29 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2014 klo 01:19"]hyvä ja asiallinen keskustelu.. Itse joudun syömään 400mg 50 mg Opamoxia ja 3-4 milliin Xanoria päivittäin. Elämäntilanteet muuttuu ja jos tulee ongelmia, niin joudun nostamaan lääkitystä tuostakin määrästä, mutta koskaanen ole ollut sekaisin pillereistä vaan poistan ahdistuksen ja kohtaukset. Nyt kävin Tampereen Mentoriassa ja psykiatriei kirjoittanut lääkkeitä, eikä edes sairaslomaa,- Hintaa tämä nainen pyysi 120 euroa johon tuumasin, etten maksa koska en saa hoitoa. Onko teillä tietoa,mistä kannattaa Tampereelta etsiä hyvä lääkäri joka määrää lääkkeita ?? Elämää pitää kunnioittaa jaminä tarvitsen nuo lääkkeet, että pystyn hoitamaan asioita arjessa, vai pitäisikö minun vapista ja täristä kotona. MMinun mielestäni ei, eikä kenenkään muunkaan. Kiitos , jos joku osaa sanoa lääkärin Tampereelta jolla on ymmärrystä. Ps.Minulla tämä tauti on ollut 20 vuotta
[/quote]

Mikä tauti? Ainakin korkeat annokset bentzoja on ollut. Ne on tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön, ei jatkuvaan.

Ei se ettet saanut reseptiä bentzoille ole hoitamatta jättämistä.

Millainen peruslääkityksesi on ja mihin sairauteen?

Vierailija
19/29 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin bentzot aiheuttaa masennusta. Tilapäiseen ahdistukseen toimii. Nyt saamassa vihdoin oikeanlaista lääkitystä. Bentzoihin en enää koske, kun äärimmäisessä ahdistuksessa/paniikissa, joka on niin kova, etten muuten selviäisi.
Itsellä ei siis tosiaankaan auta masennukseen, päinvastoin.

Vierailija
20/29 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin vittuun ihmiset noita oikein tarvitsevat??   kohta puoli kansaa syö erilaisia masennuslääkkeitä jne...   

100v taaksepäin koko ihmiskunnassa kukaan ei tarvinnut noita!    

ei ole mahdollista että elintason parannuttua 50% väestöstä olisi AIDOSTI noiden lääkkeiden tarpeessa.  

jengi kuvittelee tarvitsevansa noita, ja BIG PHARMA kiittää nauraen koko matkan pankkiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme