Miten puetaan ekaluokkalainen?
Lapsen tulevalta opelta tuli kirje, missä kehoitettiin käymään läpi muutamia asioita ennen koulun alkua.
Ihan hyviä vinkkejä ja juttuja, mutta minua ihmetytti kohta; "keskustelkaa lapsen kanssa pukeutumisesta", eli että kouluun tulisi pukeutua kuten "ekaluokkalaiset pukeutuvat". Siis miten??? Sitä siinä kirjeessä ei kerottu.
Kommentit (29)
Minä olen tuo Rasavil-Kuoma-Hello Kitty -haalari äiti tuolta aiemmin ja onneksi tytär on pienikokoinen niin ei näytä lastenvaatteissa oudolta!
Näyttää vähän höpsöltä ton kokosen sällin päässä kypäräpipo ja päällä haalari... 2-osainen toppapuku ja jotain kokoon sopivampaa, jos meinaatte ettei lapsenne ole silmätikku.
7-vuotias on lapsi, jonka ei kuulu kulkea muodin mukaisissa vaatteissa, vaan käytännöllisissä. Onneksi meidän koulussa on näin käytäntönä,m ,un ei asuta missään wt-ghetossa.
joo ehkä näyttäs huvittavalta se kypärämyssy ;)))
Minä olen tuo Rasavil-Kuoma-Hello Kitty -haalari äiti tuolta aiemmin ja onneksi tytär on pienikokoinen niin ei näytä lastenvaatteissa oudolta!
ja on 128 cm pitkä
alkaa oleen vaikeuksia löytää pikkutyttöjen vaatteita mistään, kun alkaa se pissis muoti jo koosta 128 :((((((
lapsi itse tykkää kaikesta ihanasta ja lapsellisesta
En ole koskaan kuullutkaan. Mulla (32v.) ja miehellä (34v.) on kontiot ainoina kumisaappaina. Miten ne voivat mitenkään olla jonkun mielestä vauvamaiset?
Vai yrititkö puhua Kuomista?
Ei kypärämyssyjä talvella, Kontioita ja muita "vauvamaisia" juttuja. Varoisin myös printtejä (Pet Shop, Hello Kitty yms.), ne aiheuttavat helposti kiusaamisia. Niin ja haalarikin on siinä ja siinä, kannataa katsoa ettei lapsesi ole ainoa haalaria käyttävä.
ne kuomat on meidän koulussa vielä kolmosellakin kaikilla, ainakin pojilla. Poika valittikin talvellä kun sekaantuu kun kymmenet kuomat naulakossa, ja nimiä ei jakseta tiirailla
ekaluokkalaiset ja jopa eskarilaiset puetaan liian teinimäisesti, etenkin siis tytöt..
on naurtoppeja, minihametta yms...
etenkin kun tyttöjen vaatteet muuttuu jo teinivaatteiksi koosta 128 cm
ewli ei enää löydä hakemallakaan kunnon vaatteita kookkaille lapsille, kaikki ei ole pieni hiirulaisia ekalle mennessään...
ja on 128 cm pitkä alkaa oleen vaikeuksia löytää pikkutyttöjen vaatteita mistään, kun alkaa se pissis muoti jo koosta 128 :(((((( lapsi itse tykkää kaikesta ihanasta ja lapsellisesta
Koko perhe olemme pätkiä :)
Pitää vissiin teettää sitten vaatteet kun lapsi kasvaa "liian" pitkäksi! Pissismuoti on inhaa minkä ikäisen päällä tahansa, samaa mieltä! Kyllä tyttö saa olla lapsi ainakin vielä peruskoulussa. Ehkä ei nyt sentään 13v enää Hello Kitty, mutta ei mitään seksivetimiäkään!!
Ei ole millään lailla sopiva kouluvaatetus, varsinkaan alakouluun.
Ei ole äitimamma pakottanut:D
Talvisin on toppavaatteet ja kuomat jalassa, mut sori että se kypäräpipo nyt puuttui ja Puuha Pete huopikkaat.
Kato kun jotkut lapset haluaa ITSE muotivaatteita. Miksi niitä ei lämpimillä säillä saisi päällä olla.t. NY-lippispojan äiti, ei wt alueelta
siinä kun aletaan aikuismaisesti tai muotivaatteisiin pukemaan lapsia. Ei kelpaa kuomat tai kontiot tai kintaat. Kummaa hommaa, ja sitten mietitän miksi lapset kulkee narutopeissa ja teinihepeneissä koulussa. Hulluja on monenlaisia.
7-vuotias on lapsi, jonka ei kuulu kulkea muodin mukaisissa vaatteissa, vaan käytännöllisissä. Onneksi meidän koulussa on näin käytäntönä,m ,un ei asuta missään wt-ghetossa.
Näyttää vähän höpsöltä ton kokosen sällin päässä kypäräpipo ja päällä haalari...
2-osainen toppapuku ja jotain kokoon sopivampaa, jos meinaatte ettei lapsenne ole silmätikku.