Kumpi kivempi kaupunki Lohja vai Hyvinkää?
Kommentit (14)
juu molemmista paikoista kokemusta.
ja ehdottomasti Lohja!!
järvimaisemat ehdoton plussa ja lohjanharju:)
ja liikkuminen lapsille ominpäin helpompaa ja turvallisempaa? Entä päivähoito ja koulut?
Molemmissa paikoissa on useampia kouluja ja päiväkoteja ja liikennejärjestelyt riippuvat siitä missä päin kaupunki asuu.
Harrastusmahdollisuuksista riippuu vähän kai siitä mistä lajista on kyse ja millä tasolla puhutaan. Esim. pesäpallo on paremmissa kantimissa varmaan Hyvinkäällä, mutta järvilajit Lohjalla. Eiköhän molemmista löyty perussetit ja vähän muutakin.
Eli kannatta yksilöidä kysymyksesi tarkemmin jos kaipaat kunnon vastauksiakin.
Etenkin luonto on upea: Lohjanjärvi, luontopolut, Liessaari, lehtometsät, Karkalin luonnonpuisto, Karnaistenkorpi, syksyisin järjestetään ihanat laavukierrokset.
Itse olen paluumuuttaja ja kyllä täällä on helppo tutustua ihmisiin. Paljon helpompi kuin esim. Länsi-Suomessa jossa aiemmin asuin.
Meillä on myös päiväkoti- ja koulukuviot luonnistuneet hyvin ja saatu hyvät paikat läheltä.
Hyvinkäällä rata etu mutta luonto karumpaa. Järveä ei ole lähellä, on vain Sveitsin maauimala.
Lohjalle ääni täältä ja tosiaan olen asunut itsekin molemmissa. Molemmat on pahaisia tuppukyliä ja palvelut vähän mitä on, mutta Lohjalla on hieno luonto, järvi- ja harjumaastot jne. Kulkuyhteydet pääkaupunkiseudulle ovat kuitenkin Hyvinkäältä paremmat. Jos töissä käy pk-seudulla niin turunväylä on viheliäisen ruuhkainen nykyään jos sinne on pakko ruuhka-aikana itsensä sovittaa.
Jso et aio sitoutua bensa-asema ja Prisma-elämään niin Hyvinkää on parempi vaihtoehto koska sen läpi kulkee päärata ja junia Helsinkiin 2 kertaa tunnissa, viimeinen palaa kolmen aikaan yöllä.
Yöbussilla reilussa tunnissa Helsingistä Lohjalle. Hyvinkäälle jos menee yöllä junalla, kestää myös yli tunnin.
Kumpikaan ei siis mitään Helsinki-bilettäjien unelmakohteita...
Ite asunut koko ikäni Lohjalla ja tuun asumaan varmaan loppu ikänikin :) Lohja on paras paikka!
ja liikkuminen lapsille ominpäin helpompaa ja turvallisempaa? Entä päivähoito ja koulut?
mutta olen nyt töissä Hyvinkäällä, ja tänne en muuttais edes kirveellä. On tää vaan niin outo paikka, joten ajattelen, että mikä tahansa vois olla parempi.
Hyvinkää: junarata Helsinkiin iso plussa,
"tarpeeksi" vaihtuvuutta väestössä -> helpompi päästä sisälle paikkakunnan juttuihin
Lohja: armoton työmatka Helsinkiin,
sisäänpäin lämpiävä ilmapiiri -> et ole tervetullut, paitsi ehkä niihin uusiin lähiöihin, joita on viime vuosina rakennettu
iso plussa luonnolle
Yöbussilla Lohjalle? Mikä, mistä, milloin?