Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Pinokkio-satukirja (n. 100 sivua) liian "lälly" lahja 5-vuotiaalle pojalle?

Vierailija
08.06.2011 |

Moi!

Auttakaas nyt poikien äidit! Meillä olisi tänään synttärijuhlat tiedossa, kutsu tuli yllättäin naapurista eilen enkä ole ennättänyt tätä lahja-asiaa siis oikein pohtia. Naapurin poika täyttää 5v. Ei ole kiinnostunut äidin mukaan esim. autoista (kun kysyin olisiko sellainen esim. hyvä pikkulahja) vaan isompien poikien jutuista kuten skeittauksesta jne. Hänellä on siis isommat veljet, näiden perässä tykkää touhuta.

Äiti sitten sanoi, että esim. kirja voisi olla hyvä lahja. MIllainen kirja sitten olisi hyvä? Meillä olisi ihan uusi Pinokkio-satukirja tuossa ylimääräisenä, sitä oltiin ajateltu kummilapselle synttärilahjaksi... Mutta onko tuollainen satukirja liian lälläri juttu 5-vuotiaalle?

Kiitos paljon jos kommentoit! Itselläni juuri 3v täyttänyt poika, jolle autot ja sadut äärettömän mielekkäitä, jotenkin hankala hahmottaa miten paljon lapset parissa vuodessa muuttuukaan....

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vsopii hyvin iltasatukirjaksi tarina seikkailevasta pojasta.

Vierailija
2/8 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luemme paljon satuja hänelle, hän pitäisi kirjasta varmasti. Samanlaista suosiota se ei tule saavuttamaan kuin legot, työkalut, pihalelut tms. mutta tykkäisi silti kovasti kirjasta.

Kirja ei ole liian "lälly" tuonikäiselle tai minkään ikäiselle. Ei kaikki halua mitän taistelu-ukkoja tai pokemoneja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai sen meiltä jouluahjaksi! :)

Omatkin pojat tykkäsivät/ tykkäävät siitä, se on hieno tarina. Kannattaa aikuistenkin lukea.

Ja siis nimenomaan mahd. alkuperäinen Pinokkio, ei mikään Disney-sovitelma.

Vierailija
4/8 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pojan äiti puhui ettei tämä oikein leiki leluilla, vaan että on enemmän kiinnostunut isompien poikien jutuista veljiensä lailla... Siis niistä skeittijutuista ja pleikkarista esim.

Ja itsekin siis olen sitä mieltä, että sadut on ihania! Mutta mietin että onko 5v:lle mieluisampi joku jännittävämpi kirja kuin Pinokkio.

Mutta loistavaa jos se teistä tuntuu sopivalta, en millään ennättäisi tänään lähteä kaupunkiin lahjan ostoon - juhlat kun ovat jo klo 14.

Ap

luemme paljon satuja hänelle, hän pitäisi kirjasta varmasti. Samanlaista suosiota se ei tule saavuttamaan kuin legot, työkalut, pihalelut tms. mutta tykkäisi silti kovasti kirjasta.

Kirja ei ole liian "lälly" tuonikäiselle tai minkään ikäiselle. Ei kaikki halua mitän taistelu-ukkoja tai pokemoneja.

Vierailija
5/8 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen Disneyn hempeähkö versio :-/

Ap

Vierailija
6/8 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kun se pinokkio on ihan jännittävä tarina. Ja kirja on hyvä lahja. Voi olla, että siellä synttäreillä intoilee enemmän muista lahjoista, mutta kirja on myöhemmin hyvä. Jos äiti on sellaista itse vinkannut, niin silloin heillä luetaan. Aikuisten mielestä niissä peleissä on aika jännät juonet (niin kuin onkin), mutta musta tuntuu, että lapset herkästi huomaavat sieltä sen kohlauksen ja jättävät huomiotta ne jännät asiat. En tiedä suojelevatko itseään vai onko se kohellus vain niin tarttuvaa vai sekä että, mutta kirjoissa tilanne on vähän toinen. Mulla on 7v poika ja tykkää kirjoista tosi paljon ja tykkäisi varmaan tuostakin kirjasta. Sille alkaa olla 2:n lastenohjelmat vähän lällyjä, mutta Pinokkio olisi varmasti hyvä lahja. Niitä lällyyksiä on hyvä miettiä, mutta ei liikaa. Muistan itse aiemmin paljonkin pohtineeni, että kannattaako tällaista ja tuollaista enää hommata. Nyt olen huomannut, että eivät ne lelut jne niin äkkiä lällyiksi muutu. Muuttuvat jos aikuiset niitä lällyiksi sanovat, mutta ei muuten.

Vierailija
7/8 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitänee lähteä paketoimaan Pinokkiota! :)

Ap

Minusta kun se pinokkio on ihan jännittävä tarina. Ja kirja on hyvä lahja. Voi olla, että siellä synttäreillä intoilee enemmän muista lahjoista, mutta kirja on myöhemmin hyvä. Jos äiti on sellaista itse vinkannut, niin silloin heillä luetaan. Aikuisten mielestä niissä peleissä on aika jännät juonet (niin kuin onkin), mutta musta tuntuu, että lapset herkästi huomaavat sieltä sen kohlauksen ja jättävät huomiotta ne jännät asiat. En tiedä suojelevatko itseään vai onko se kohellus vain niin tarttuvaa vai sekä että, mutta kirjoissa tilanne on vähän toinen. Mulla on 7v poika ja tykkää kirjoista tosi paljon ja tykkäisi varmaan tuostakin kirjasta. Sille alkaa olla 2:n lastenohjelmat vähän lällyjä, mutta Pinokkio olisi varmasti hyvä lahja. Niitä lällyyksiä on hyvä miettiä, mutta ei liikaa. Muistan itse aiemmin paljonkin pohtineeni, että kannattaako tällaista ja tuollaista enää hommata. Nyt olen huomannut, että eivät ne lelut jne niin äkkiä lällyiksi muutu. Muuttuvat jos aikuiset niitä lällyiksi sanovat, mutta ei muuten.

Vierailija
8/8 |
08.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukee satuja, jos tuon ikäinen jo viettää muuten aikansa pleikan kanssa!

Kun pojan äiti puhui ettei tämä oikein leiki leluilla, vaan että on enemmän kiinnostunut isompien poikien jutuista veljiensä lailla... Siis niistä skeittijutuista ja pleikkarista esim.

Ja itsekin siis olen sitä mieltä, että sadut on ihania! Mutta mietin että onko 5v:lle mieluisampi joku jännittävämpi kirja kuin Pinokkio.

Mutta loistavaa jos se teistä tuntuu sopivalta, en millään ennättäisi tänään lähteä kaupunkiin lahjan ostoon - juhlat kun ovat jo klo 14.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä