Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mlaista mahtaa olla puutarhattomalla näin kesäaikaan?

Vierailija
07.06.2011 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunoita voi kylvää ämpäriin esim

Vierailija
2/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi puutarhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ihanaa ja toisilla ei.

Vierailija
4/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadekade.

Vierailija
5/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten niin millaista? Ihan kivaa. En mä puutarhalla mitään tee, ei kiinnostanut silloinkaan kun asuin omakotitalossa, kokeiltu on.

Millaista elämää on sellaisella jolla ei ole parveketta?

Vierailija
6/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi oiha on yksi helevatan työleiri... ;) Mutta toisaalta, muksujen kanssahan tuo iso piha on ihana, ankeatahan se olisi näin hellepäivinä aina lähteä johonkin.

Vierailija
7/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin mukavaa. En harrasta puutarhanhoitoa, joten mitä tekisin puutarhalla? Mitä sellaista puutarhassa on, jota ei saa missään muualla?

500 metrin säteellä kodistani on sekä oman taloyhtiön hoidettu piha syreeneineen, mansikka- ja kukkaistutuksinene, nurmikoineen, oleskeluryhmineen ja grilleineen että 3 eri puistoa, joissa on kukkaistutuksia, patsaita, suihkulähteitä, leikkipaikkoja, jäätelökioskeja yms. Mitä teidän pihassanne on enemmän?

Vierailija
8/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kokemusta on kaikista asumismuodoista. En edes ole perinteinen "puutarhaihminen" sikäli, että stressaisin hulluna rikkaruohoista jne. Puutarha ja tontti suunniteltu helppohoitoiseksi ja perheelle käytännölliseksi. Kesät tulee vietettyä enemmän ulkona kuin sisällä, siis jos keli vain on edes kohtuullinen :)

Vierailija
9/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkapa oma rauha? En viitsisi lähteä 500 metrin päähän esim. bikinit päällä kuljeskelemaaan tai kuljettamaan perunakattilaa oleskeluryhmälle kun voidaan syödä omassa pihassa...

500 metrin säteellä kodistani on sekä oman taloyhtiön hoidettu piha syreeneineen, mansikka- ja kukkaistutuksinene, nurmikoineen, oleskeluryhmineen ja grilleineen että 3 eri puistoa, joissa on kukkaistutuksia, patsaita, suihkulähteitä, leikkipaikkoja, jäätelökioskeja yms. Mitä teidän pihassanne on enemmän?

Vierailija
10/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parvekkeettomassa asunnossa. Aika tylsää oli kesäisin, kun maalaistalosta kotoisin olen.

Nyt meillä on ok-talo, pihan laittoa vasta suunnitellaan. Tavoitteena mahdollisimman helppohoitoinen piha. Ei työleiriä, mutta nurmikkoa, kiveystä, pensaita ja pari kukkapenkkiä. En koe nurmikonleikkuuta, kukkien istutusta tai rikkaruohojen kitkemistä tai haravointia työleirinä, kivaa vaihtelua sisätyöhön. Meillä on myös iso terassi, jossa on kiva istuskella, grillailla, ottaa aurinkoa, lueskella.

Tietty sit jos on kauheasti kaikkea, laajalti kasvimaata ym. niin työstä käy, lapsuudenkodissani oli paljon työtä pihalla kun oli hurjasti leikattavaa nurmea, kasvimaata, marjapensaita, kukkapuskia, pensasaitaa ym. ym. ym..

Vierailija
11/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan kaipaa mitään helppohoitoista puutarhaa, vaan vaikeahoitoisen, haastavan, runsaan ja esteettisen puutarhan, jossa nautin joka hetki olostani ja puuhailusta.

Vierailija
12/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 13

Vierailija
13/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä puutarhassa on aina jotain KIVAA pientä laitettavaa, muttei niin väliä tekeekö sen tänään vai ylihuomenna. Ei stressiä!

Mutta ei mulla keskusta-asukkaana kaupunkikesästäkään ole nurisemista: uimaranta, kauppatori, leikkipuistot jne. kivenheiton päässä.

Molempi parempi toteaa nykyinen minä!

Vierailija
14/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kovasti puutarhanhoidosta, mutta kyllä nyt helteillä tämä on yhtä kastelua ja työleiriä. Jos ei olisi muuta tekemistä niin mikäs sen ihanempaa, mutta kun on niin paljon kaikkea muutakin, huh!

Vierailija
15/15 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lasitettu parveke. Olen sinne pari kukkaa ostanut, mutta toinen on jo nuupahtanut ja toisesta pitäisi nyppiä niitä kuihtuneita kukkasia.. ei vaan tahdo olla aikaa (viitseliäisyyttä).

Meillä on nätti piha. Etupihalla kukkaistutuksia, takapihalla koivuja ja kaunis piha muutenkin. Huoltoyhtiö ja alakerran eläkeläismummot hoitaa.

Töissä tänäänkin istuskelin useaan otteeseen nätillä pihalla puutarhatuoleilla ja paistattelin päivää, ja nautin kukkaistutuksista jotka joku toinen sinne on laittanut (ei kuulu mun hommiin, onneks!)

Lapsille on leikkipuisto tuossa 50 metrin päässä.

En mä kaipaa omaa pihaa, ajatus puutarhan hoidosta stressaa.

haluaisin mä kyllä mökin järvenrannalta joskus, tosin en puutarhan takia, vaan että pääsisin pulahtamaan uimaan näin kuumina kesäpäivinä :)