Pärjäänkö sydämen magneettikuvauksessa vauvan kanssa....
Sain ajan yllätysnopeasti, lappu tuli tänään ja aika olisi perjantaina.
Ongelma se, ettei minulla ole ketään, joka pääsisi kanssani mukaan tutkimukseen ja olisi 4kk vanhan vauvani kanssa sen aikaa, kun olen koneessa sisällä. Luultavimmin vauva nukkuisi kaukalossaan tai katsoisi leluja mutta jos sattuukin tyytymättömämpi hetki, niin tutkimus menee varmaan mönkään. Tuskin siellä kukaan ehtii vauvaa heijata.
En edes tiedä, kuinka pitkästä tutkimuksesta lienee kyse? Kauankohan laitteessa yleensä ollaan?
No, eipä tänne kirjoittaminen mitään selvitä, kunhan vaan "ääneen" pohdiskelen.
Kommentit (19)
Voisiko nukkua vaunuissa odotustilassa tai vier. huoneessa.
Sydämen kuvauksesta mulla ei käsitystä, mutta jos esim. rankaa kuvataan, voi mennä tuntikin.
Kukaan ei kerkee vauvaa siellä perään katsella.
miehesi voi noin vakavan asian takia ottaa palkatonta?
Hän tekee silloin 12-tuntisia yövuoroja parin tunnin ajomatkan päässä. Eli ei ole silloin juuri töissä, mutta pakko olisi nukkua että jaksaa taas yön eikä se onnistu, jos ajelee sairaalaan ja takaisin.
Ja tietysti juuri silloin parhaat ystäväni ovat tavoittamattomissa: toinen ulkomailla ja toisella tärkeä työjuttu. Ja kaikki sukulaiset kaukana. MLL:n hoitajaakin mietin, mutta kun se sairaala, jossa tutkimus tehdään on toisessa kaupungissa tunnin matkan päässä. En voi jättää rintaruokinnassa olevaa vauvaa niin pitkäksi ajaksi kotiin vieraan hoitajan kanssa.
Huh, olipas monimutkaista. Täytyy varmaan vaan soittaa ja pyytää uutta aikaa sellaiseen ajankohtaan, että mies on kotona. ap
asia järjestyy. Kuvashuoneessa vauva ei tietenkään voi olla, mutta jos soitat ja kerrot tilanteen, niin sieltä osataan sanoa mitä voivat tehdä. Voihan siellä olla vaikka joku opiskelija, joka mielellään katsoo vauvaa kuvauksen ajan.
Olet varmaankin saanut peruutusajan, kun se on noin pian.
sairaala kaupungista se mll hoitaja, teette treffit sinne sairaalaan:)
Ei hitsi, ei todella kuvauspaikoissa hoideta lapsia!
tai jotain harjoittelijoita.
Olen itse hoitaja, ja monenlaisia tilanteita on tullut vastaan. Kyllä sitä joustoa joskus löytyy, tosin jos vaan yksi hoitaja hoitaa kuvausta, niin sitten ei ehdi vahtia. Mutta kuten ap sanoi, vauva saattaa olla ihan tyytyväisenä kaukalossaankin sen ajan. Sydämen kuvaukseen ei luulisi menevän tuntikaupalla.
Turha tätä täällä kuitenkaan on arvuutella, soittamallahan se asia selviää eikä sitten tule yllätyksenä kummallekaan osapuolelle.
sairaalan kansliaan tms tai sitten isä tulee mukaan ja hoitaa.
mll:n lapsenvahdille, että tulee mukaan sairaalaan, hoitamaan lasta. Mutta kannattaa soittaa sairaalaan ja tiedustella asiaa, koska magneettikuvauksiin saattaa olla pitkäkin jono jos joudut siirtämään. Ja hyvähän on etukäteen tietää kauanko toimenpide kestää, ihan sen mll:n hoitajan takiakin.
tai jotain harjoittelijoita.
Olen itse hoitaja, ja monenlaisia tilanteita on tullut vastaan. Kyllä sitä joustoa joskus löytyy, tosin jos vaan yksi hoitaja hoitaa kuvausta, niin sitten ei ehdi vahtia. Mutta kuten ap sanoi, vauva saattaa olla ihan tyytyväisenä kaukalossaankin sen ajan. Sydämen kuvaukseen ei luulisi menevän tuntikaupalla.
Turha tätä täällä kuitenkaan on arvuutella, soittamallahan se asia selviää eikä sitten tule yllätyksenä kummallekaan osapuolelle.
jos kerran nukkuisi sairaalassakin.
Jos kyseessä olisi yövuorossa oleva äiti ja isän magneettikuvaus ei kukaan ihmettelisi missä vauva olisi kuvauksen ajan.
Nukkuu siellä työsuhdeasunnossaan.
Ei olisikaan mitään ongelmaa, jos hän olisi töissä täällä kotikaupungissa. Mutta nyt hän on töissä yövuorossa klo 19-7. Lääkärini on klo 11. Sieltä pääsisi sitten ehkä 13 aikaan ajelemaan takaisin työkaupunkiin, siellä olisi klo 15. Sitten ehtisi nukkua jokusen tunnin ennen kuin taas töihin klo 19-7. Olisi aika rankkaa, puhumattakaan siitä, että hän joutuisi ajamaan heti 12-tuntisen yövuoron jälkeen. En halua hänen riskeeraavan sillä tavalla liikenteessä omaa ja toisten henkiä. ap
ei heitä voi laittaa hoitamaan vieraan lasta.
Kyllä se vaan on itse järjestettävä. Tuohon menee kuitenkin niin kauan aikaa, äiti aivan eri huoneessa kuin vauva.
magneettikuvaukseen. Ensinnäkin kuvauslaite pitää KOVAA ääntä, vauva pelästyy, toiseksi huoneeseen ei voi ottaa mukaan metalliesineitä, että mitään rattaita tms ei missään nimessä magneettihuoneeseen, kone imaisee ne itseensä ja tulee suuria vahinkoja.
Itse olen suuressa röntgenyksikössä töissä ja magneetissa ei todellakaan ole aikaa kenenkään lapsia vahtia. Tässäkin tapauksessa kuvaus kestää pitkään, vauva kyllä kyllästyy ja huonoimmassa tapauksessa vain itkee äitiä. Siksi sääntönä on, että lapsia ei oteta magneettikuvauksiin mukaan. Se on myös turvallisuusriski, etenkin kun isompia juoksee ympäriinsä ja hoitajan huomio on muualla.
Ehdotan, että hankit hoitajan, tai koitat siirtää aikaa (magneettitutkimuksiin on jonoa, joten voi mennä pitkällekin), mutta ET ota vauvaa mukaan.
T: Röntgenhoitaja
soitat kuvausyksikköön ja kerrot ongelmastasi. Luulen, että vauvan hoito kyllä järjestyy jotenkin.