**LOKAKUISTEN VIIMEINEN SUNNUNTAI 30.10.**
Kommentit (27)
Hyvin nukuttu yö takana.
Miumau: Luulisi noiden kipeiden supistusten ainakin kypsyttäneen paikkoja. Jospa sulla sitten avautumisvaihe menee nopeasti..?
Kuinkahan sitä itse malttaa pysyä kotona, jos/kun tulee se ensimmäinenkin huomattava supistus...
Onnittelut muille uunituoreista vauvoista, ainakin ponnyt tulee mieleen ja muille niitä supistuksia!
Suzu 40+5
Eipä ollu meitsillä tuottelias yö. Nukuin kuin tukki siihen saakka kun tyttö tuli herättelemään sängystä 5.50. Halusi äitinsä ylös rakentamaan legopalikoilla!!!! Ei sitä lapsen kelloa hetkessä käännä, kun ei omakaan oikein käänny....ainakaan siihen kesäaikaan ;)).
Tästä lokakuisten pinkasta näyttääkin alkavan tulla pikkuhiljaa oululaisten ylijäämäpinkka ;). MITÄ, eikö OULUSSA osata määritellä laskettua-aikaa tarkasti ;-P?! Tuntuu, että muu Suomi synnyttää joko täsmällisesti LA:na tai jopa ennen, mutta me oululaiset, me täällä pinoudutaan varmaan vielä rv 43+ - puuh!
[b]JO SYNTYNEIDEN LOKALAHJOJEN ÄIDIT[/b]:
***Mukava, kun muistatte meitä ja käytte välillä täällä tervehtimässä. Toivotaan, että me loputkin pääsemme pian liittymään seuraanne vauvalle!!! *bd bd*
[b]NINNULI[/b]:
***Vaaleansinisiä onnitteluja vaavista!!! Rakkautta, iloa ja ihmetystä päiviinne sekä suojelusenkeleitä pikkumiehen elämään!
[b]MERITÄHTÖNEN[/b]:
***Mulla myös huomenna neuvola, jossa varataan varmaankin se ya-käynti Oysiin. Mä ajattelin toivoa sitä jo loppuviikolle tai PYYDÄN VARAAMAAN AJAN ja jospa sitä sitten alettas jo pikkuhiljaa käynnistellä. (Varmaan joo, mutta toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato). Eihän sitä tiedä, josko vaikka siellä törmäillään ;-).
Mutta lähdenpä imuroimaan, kun nostin sen just tuossa esille. Minä olen jo tälle aamulle keittänyt riisipuurot ja marjakiisselit ja nekin on jo syöty. Suihkussakin olen käynyt ja ihmeekseni olen ehtinyt jo meikata ja laittaa hiuksetkin. Kylläpä sitä tosiaan ehtii, kun herää ennen sian pieremää. Mutta palataanpas taas!!!
[b]SUPPARIRIKASTA SUNNUNTAITA KAIKILLE!!! LOKAKUUTA ON JÄLJELLÄ ENÄÄ TÄMÄ JA HUOMINEN, JOTEN NYT ON KORKEA AIKA JAKAANTUA!!!!!![/b]
*Vallu ja ' paavo' 40+5*
Nyt ei jaksa olla toiveikas sitten yhtään, v***taa ja masentaa kertakaikkiaan, kun tästä ei vauvaa näytä syntyvän sitten millään.. Nytkin taas pientä suppailua, mutta sitä on ollut jo ties kuinka monta viikkoa.. ei jaksa enää toivoa.. mä alan ihan oikeesti miettii onko tuolla mitään vauvaa, ja jos onkin, ei kyllä taida olla tulossa ulos..
huomenna on sitten neuvola, ei jaksa enää vitsailla itseksenikään että " mahdankohan joutua sinne enää" , kun tiedän että siellä sitä sitten taas ollaan ja ihmetellään, miten nyt vieläkin olen yhtenä kappaleena...
sori valitus, tiiän et kaikki muutkin odottaa vauvaansa kuin kuuta nousevaa, tänään vain tämä odotus tuntuu entistäkin raskaammalta...
dem@ rv 40+2
Täällä myös kasassa. En tosin ole Oulusta, että kai täällä etelässäkin osataan ;) HENNAJO ei sitten tainnut tulla treffejä Kättärille viikonlopuksi, ellei sitten sunnuntaina yllättäes alkaisi tapahtumaan :) Mitenhän HEFFAKLUMPEN...jokohan vielä notkuu yhtevä kappaleena vaiko suunta jo kohti Kättäriä ;)
Ihana lukea vauvauutisia: PONNYT ja NINNULI paaaaaaaaljon onnea pienistä miehen aluista ja JENSKULIINILLE onnittelut tyttärestä!!!!!!! Voi kumpa pian saisi itsekin laittaa tänne uutisia. Eihän niitä ole kohta kukaan enää lukemassakaan :(
MIUMAU sulla kyllä jaksaa supistaa. Mulla myös mutta ei ihan tollasessa mittakaavassa. Jos mua supistaisi noin paljon ja jo noin pitkään, niin varmaan lähtisin ainakin näytille synnärille. Voihan olla että ne paikat aukeaa kokoajan hieman lisää ja sitten kun se lähtö " oikeasti" tulee niin alkaa olla jo todella kiire eikä varaa odotella tuntiakaan!?
Ihanaa kun jo jakautuneet lokamassut käy luomassa tsemppihenkeä välillä!! Alkaa nimittäin tympimään tää ja olis jo mukava pinoutua vaihteeksi vauvapuolella. Kiitoksia siis teille!!
Jaahans, mitäs sitä tänään keksisi. Ukko on ihan maissa kun on varma että joutuu vielä huomennakin töihin ja mulla syyllisyys kasvaa kun " panttaan" tätä pientä täällä. Seksiä ei jaksais harrastaa kun onhan sitä jo nylkytetty 3 päivää putkeen ja talokin loistaa puhtauttaan. Ehkä sitten kävelemään? Liikunnastahan ei koskaan oo haittaa. Ukkokulta ehdotti jos käveltäis lähi-Teboilille ostamaan namia :) Kuullostaa hyvältä. Palailen taas asiaan myöhemmin.
Sinilainen 40+4
ps. tosiaan tämä ja huominen armonaikaa ennen marrasklubin pystyttämistä!! Nyt hippulat vinkumaan...
Onpa ollut kiirusta koko viikon, en ole paljoa ehtinyt teitä käydä tsemppaamassa :-/ Toki oon joka päivä lukenut, kuinka moni on päässyt laitokselle asti, mutta en oo kerenny itse mitään kirjoittelemaan..
[b]Vallulle[/b] koitan jossain välissä postia laittaa :) Voi että et tiedäkään miten paljon toivon ' paavon' syntyvän vielä lokakuun puolella *bd bd* Vaikka yhtä ihanahan hän on marraspalleronakin tietysti ;D Mutta kun mä vielä elävästi MUISTAN tuon odottamisen tuskan......... miksiköhän ihan oikeasti [b]kaikki[/b] vauvat ei voi syntyä sillai sopivasti hyvissä ajoin?! [b]:-O[/b]
Mitä tässä nyt oon kuitenkin teidän " oireitanne" lueskellut niin kovasti vaikuttaisi siltä, ettei kenelläkään enää totisesti kauaa mene siihen H-hetkeen!! Pian te jo nuuskitte sitä ihanaa vauvantuoksua :)
[b][color=fuchsia]KOVASTI PALJON HALEJA TEILLE KAIKILLE JAKAANTUMATTOMILLE[/b][/color]
Emppu ja rinsessa 11pv
Enpäs olis uskonu tätä päivää näkeväni!! Tänään on siis LA. Nyt mä alan jo vaipua epätoivoon ja harkitsen siirtymistä tonne joulukuisten pinoon.
Sinilainen: Jos nyt oikein yritettäis tänään vaikka treffaa! Tai viimeistään huomenissa. Joo musta jotenkin tuntuu, ettei tuolla Kättärilläkään osata määrittää oikein laskettuapäivää.
Kävihän mulla sekin mielessä, et jos tää vauva syntyykin vasta tiistain puolella tai jälkeen niin eihän niitä lapsilisiäkään saa kun vasta joulukuussa:)
Onhan mulla tullu nyt aamusta kipeitä suppareita, mut eihän se tarkoita yhtikäs mitään, vaikkakin niitä tulee tasaisesti puolen tunnin välein. Oon nyt kuitenkin asennoitunu siihen, et menen vielä yliaikaiskontrolliin.
SUPPAREITA JA SYNNYTYKSIÄ!!!!!!!!!!!!
Hennajo 40 tasan plääh!
VADELMAKERMAKAKKUA, KAHVIA, TEETÄ JA MEHUA TARJOLLA KAIKILLE OLKAAPA HYVÄT! Suu makeaksi sunnuntaiaamuna :)
MIUMAU79: olisin varmaan niin kärsimätön, että kävisin näyttäytymässä sairaalassa jo :)
HENNAJO (tai jos joku muu osaa vastata): sanoit perjantaina, että jos menee vedet, niin joudut antibioottitippaan (tms... muistankohan väärin?). Mitä tarkoittaa? En ole kuullutkaan tällaisesta? *tyhmänä suu auki*
Taas viime yönä oli sellaisia " kuukautiskipuja" , ikävästikin kramppaili välillä. Mutta supistuksia? No EI!!! Mutta mulla on ollut jo kauan aikaa aina silloin tällöin noita " kuukautiskipuja" , joten en niistäkään toivo mitään.. Marrasklubiin humps!
Kielo ja iilimato 40+0 [color=red][size=4]♥[/color]
Onnittelut vauvansa saaneille :)
Ja kiitos Kielolle tasisherkuista, ne tulee tarpeeseen, nam!!
Omassa navassa ei yön aikana mitään edistystä, ei supistuksia, mutta alapäätä vihloo niin pe******sti. Ei siis mitään uutta auringon alla taaskaan. Ei kyllä nyt keksi yhtään mitä kirjoittais, alkaa pikkuhiljaa turhautumaan tähän koko hommaan...
Tsemppiä kuitenkin kaikille!
Joh@nna 40+3
En ole pitkään aikaan kirjoitellut, kun oli tuo muutto tuossa ja netti oli pimennossa melkis kuukauden. Minäkin siis edelleen yhdessä kasassa... Onneksi meitä näyttää olevan muitakin.
Muutettiin siis Espoosta tänne Kouvolaan ja täällä olikin sellainen tapa, että kaikki pienet äidit (alle 155 cm) pääsevät synnytystapa-arvioon. Minä kävin siinä rv 37. Vauva ultrattiin ja arvioksi lasketulle ajalle saatiin n.3600g. Lantioni röntgattiin ja sen pitäisi olla ihan tilava. Huomenna olisi kuitenkin vielä samainen lääkärireissu. Lääkäri halunnee tarkistaa vielä, jottei pienokainen ole päässyt liian isoksi. Terkkari kehotti ottamaan sairaalakassin kyllä mukaan, mutta enpä usko, että sinne kuitenkaan sisälle pääsen...
Minuahan varoiteltiin jo rv 35, että saattaapi syntyä millon vaan. Jospa saisitte nyt edes muuton pois alta jne. Noh muutettu on ja huusholli puunattu eikä lapsosta kuulu. Viime viikolla useina iltoina jalkoja ja selkää särki, joskus jopa mahanpohjaa. Iltaisin jännitti käydä nukkumaan ja pari yötä tuli valvottua supistusten kanssa. Mutta niinpä sitä aamulla aina heräsi täysissä sielun voimissa. Nyt on pari päivää ollut sellainen olo niin kuin en raskaana olisikaan. voisin vaikka lähetä tanssikurssille. Joka päivä olen siivoillut, eilen pesin ikkunat. Mutta ei...
Tänään on pyykkipäivä ja toivon kyllä, ettei vaaveli saa päähänsä tänään sitten syntyä, ainakaan päivällä. Mies on auttamassa kaveria muutossa 200 km päässä...Vähän vatsan pohjaa välillä vääntää, mutta niinhän tuota on väännellyt jo monta viikkoa. Viime yönä nukkumaan mennessä sattui oli kyllä ihan outo tapahtuma mahassa. Mahassa tuntui ihan kuin iso ilmakupla olisi pulpahtanu toiseen paikkaan ja samalla kuului sellainen " plumps" . Olin juuri nukahtamaisillani ja heräsin tuohon tunteeseen. Mieskin kuuli sen äänen. Millään lailla mihinkään ei koskenut eikä mitään tuntemuksia, ääniä ollut sen jälkeen. Onko muilla ollut tuollaisia?
Camsu ja rv 40+2
Eipä mulla mitään asiaa ole, tulin vain nostamaan kekoa, joka ei kyllä raskas ollutkaan. Taitanee loputkin lähtee laitokselle...
TASISONNEA KIELO ja HENNAJO + muutkin tasikkaat. Kielon tarjoamat herkut maistuu varsinkin näin ulkoilun jälkeen, kiitti ja njam!
Nyt lähden lämmittämään tytölle lounaan ja laittamaan sen päikkäreille. Palataanpas taas :).
*Vallu ja sinnikko-paavo*
Sirpakkaa? No oon ollu niin sirpakkana, kun kokeilin äsken tuota TV1:n aamujumppaa. Mies kannusti ja naureskeli vieressä kun piti vetää napaa sisäänpäin. Ei menny, vaikka vähän painoinkin etusormella. Sitten ois pitäny mennä lattille mahalleen makaamaan va vetää napaa ylöspäin, heh.
MIUMAU79: Onpas sulla ollu supituksia! Mä oisin varmaan jo lähteny sairaalaan ainakin siinä vaiheessa, kun niitä tuli 5 min. välein. Oisin ollu malttamattomattomampi. Mutta eipähän sinne toisaalta " tarvii" mennä kun vasta sitten kun tuntuu olo kotona liian vaikealta (riippuu tietty onko eka synnytys tai onko sairaala kaukana)
HENNAJO: Älä nyt vielä joulukuisten pinoon kuitenkaan hypää, onhan tuossa marraskuukin välissä.. Mitenkäs tuo lapsilisähomma oikeen menee. En oo ottanu selvää, eli saako sitä vaan täydeltä kuukaudelta? Eli jos laps syntyis lokakuussa niin marraskuusta " vasta" sais. Mut jos syntyis marraskuussa, vaikkakin alkukuusta, niin sittenkö sais tuen vasta joulukuulta?
Oma (.), joka ei siis mennyt sisäänpäin, vaikka ois sormella painanutkin: Yöllä heräilin tunnin välein, ehkä joku lievä supistus, tai sitten vaan paikat puutu tai jotain. Aamulla herätessä oli selässä menkkajomotusta, nyt ei taas(kaan) mitään. Pitäisköhän asialle taas koittaa tehdä jotain. Täällä on ässät jääny aika vähiin, laiskuus kait vaivaa. Mutta kunpa nyt kuitenkin lokakuun puolella syntyis (ei ois kyllä pitkään siihen).
Ei tuo Olun seutu oo tosiaan ainoo, joka ei osaa laskettua aikaa arvioida, ei täällä Päijät-Hämeessäkään hyvin mee. Tai sit mä vaan oon liian hämäläinen, että ehtisin " herätä" ajallani synnyttämään. Toisaalta vaavi on kuitenkin puoliks savolainen, että voishan tuo hiukan mua hoputtaa toimintaan..
40+5 jo
Kiitos herkuista ja onnittelut myös sinne lasketunajan saavuttamisesta!!
Siitä antibiootista: Mulla on streptokokki synnytyskanavassa ja jos lapsivedet menee on infektioriski niin suuri, että tippaan laitetaan heti. Vauva joutuu jokatapauksessa tarkkailuun crp:n osalta ja päästään kotiin vasta kun lukema on alle 10, alkoi synnytys sitten miten tahansa.
Juu ne lapsilisät maksetaan seuraavalta kuukaudelta, eli siis jos lapsi syntyy nyt 31.10 saa lapsilisän marraskuussa marraskuulta ja jos lapsi syntyy 1.11. saa lapsilisän joulukuussa joulukuulta, marraskuulta ei siis makseta, jos syntyy marraskuun puolella. Mut saahan sen sitten kuitenkin aina sen kuun loppuun asti jolloin lapsi täyttää 17 vuotta, joten kaikki saa kuitenkin ihan samanverran. Toivottavasti sait edes jotain tolkkua?
Kiitos lapsilisätiedosta. Eihän se tietenkään suuren suuri oo, mut kiva ois sikäli, että ehtis syntyy lokakuun puolella, niin sais sen jo marraskuulta. Vaikee aatella vielä 17 vuoden päähän ;)
Niin, ja tasisonnittelut kaikille (ketäköhän niitä nyt olikaan) tasispäivää viettäville..
Supistukset senkun jatkuu. Kävelyllä tuli käytyä, jos vaikka olis yltyneet, mut ei ainakaan vielä ole mihkää muuttuneet. Olispa kiva jos pääsis lähtee vielä tänään.
Meille syntyi pieni tyttö keskiviikkona, raskausviikkoja oli kasassa 39+4. Tytöllä oli mittaa 50,5cm ja painoa 3605g. Synnytys oli nopea ja helppo, spinaalin avulla mentiin.
Loppuraskaus tuntui pitkältä, mutta tuo pieni nyytti on niin ihmeellinen, että kyllä kannatti odottaa! Eilen kotiuduttiin ja nyt koetetaan sopetua elämään 4-henkisenä perheenä. Isoveli on tilanteesta ihmeissään, vaikka kovin innokkaasti osallistuu siskon hoitoon. Oma vointi on hyvä, mitä nyt hormonit vähän heittelee...
Tsemppiä vielä omaansa odottaville ja kaikille jakautuneillekin!
Onnellinen sony' s rv 0+0
[color=red][b]SONYMOMille pikkuisen tyttölapsen syntymän johdosta!!![/color][/b]
[color=darkviolet]" Hiukkasista elämän
on suuret ihmeet luotu.
Lahja kaikkein arvokkain
on iloksenne suotu." [/color]
Toivottelee; Vallu ja ' paavo'
Täällä vielä näkyy olevan raskautettuja =)
Niille jotka kamppailevat supistelujen kanssa muistuttaisin...
* ensisynnyttäjät lähtevät sairaalaan kun säännöllisiä supisteluja (5-10minvälein) tullut 2 tunnin ajan
* uudellensynnyttäjät säännöllisiä supisteluja 10min välein tunnin ajan
SEKÄ käy suihkussa ja pane kyljelleen maate sohvalle tai sängylle... jos supistelee silloinkin säännöllisesti -> sairaalaan..
Itsehän pomppasin reilun tunnin supistelujen jälkeen sairaalaan!
Onnea nyyttinsä saaneille ja tseppiä kaikille sitä vielä odottaville!!
Waimo72 sekä neiti 2vkoa 1päivä
Vauva kairaa kyllä kipeästi tonne alas, mutta mitään sen kummempaa. Ei supistele jne. Marrasklubiin taidettiin siis päästä. Mitään en aio enää kikkailla, nyt olen jo luovuttanut. Syntyy sitten ku käynnistetään.
Paljon Onnea kaikille jo nyyttinsä noutaneille!!!
Mites Vallu luulet jos sulla menee käynnistämiseen tuo homma, niin milloin käynnistävät? Mulla taitaa mennä tuonne 8.11 ennenku käynnistävät. Viikon päästä on rv 42+0. Eli siitä eka mahollinen päivä on maanantai.
Miumau79 paljon tsemppiä suppareitten kans, mä voisin kyllä ottaa osan niistä, et pääsis kans tositoimiin.
Oloonsa kyllästynyt misuli lopettelee nyt :) rv 41+0
Ensimmäinen pinonaloitukseni, edistystä! :)
Niin, edistystä, toisin kuin synnytyksessä, voisi sanoa. Kuulkaahan tätä, onko oudompaa kuultu: eilen supisteli kipeästi jo NELJÄTTÄ päivää (eilen vielä väitin että kolmas, mutta neljäs se oli oikeasti), ensin 6 tuntia 10 minsan välein, sitten 7 TUNTIA 5-6 minuutin välein!! Ja KIPEÄSTI!!! Sitten sopivasti puolenyön jälkeen supistukset tulivat jo 3 minuutin välein, ja tehtiin siinä lähtöä synnärille (mies teki jo eväät, minä vaihdoin vaatteita) niin supistukset rupesivat tulemaan taas kuuden, sitten kahdeksan minuutin välein ja eipä sitten lähdettykään OYSiin vaan unten maille. Yöllä heräsin muutamaan kipeään suppariin, mutta en jaksanut unenpöpperössä ottaa niitä vakavasti ja sainkin sitten nukuttua aamuun asti.
Mulla on maailman hitain kohtu oikeasti. 4 VUOROKAUTTA eikä vieläkään vauvaa! :/ Onneksi nyt sentään supistukset oli niin siedettäviä, että pystyi kotona olemaan. Saapa sitten nähdä mitä tämä päivä tuo tullessaan, kun noilla supistuksilla on sentään ollut tapana aina kiihtyä ja kipeytyä edellisestä päivästä.
Mitäs teille, oliko tuottelias yö??
-Miumau 40+2