Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAKUISTEN VIIMEINEN SUNNUNTAI 30.10.**

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaanpa, ettei pääse valahtamaan kovin alas ;).

[b]MISULI[/b]:

[color=blue]¤¤¤

Mites Vallu luulet jos sulla menee käynnistämiseen tuo homma, niin milloin käynnistävät? Mulla taitaa mennä tuonne 8.11 ennenku käynnistävät. Viikon päästä on rv 42+0. Eli siitä eka mahollinen päivä on maanantai.

¤¤¤[/color]

[color=darkviolet]***Ainakin esikoisen raskauteen varattu käynnistysaika oli tasan rv 42. Koska mulla oli juuri tuolloin alkanut tulla limatulppaa, odotettiin vielä se muutama pv ja katottiin lähteekö luonnollisesti käynnistyyn ennen kuin lopulta laitettiin se petidiinipiikki ja puhkaistiin sitten salissa kalvot. Osastolla olin kuitenkin nuo odottelupäivätkin. Tyttöhän syntyi lopulta rv 42+3 (toistelen itseäni ;-D).

Nyt luulen, että käynnistysajaksi varattaisiin taas se rv 42 tasan eli tiistai 8.11. Kuitenkin mun mielestä yliaikaiskontrolliin pitäisi päästä jo silloin, kun LA on ylittynyt 10 pv eli mun kontrolli olisi siis perjantaina 4.11. Tämä 10 päivän yliaikaisuus katsotaan UÄ:n mukaan. (Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan *bd*) Eka raskaudessa EN kuitenkaan käynyt missään yliaikaiskontrollissa ja tuonkin olen kuullut ihan vast' ikään, että olisi pitänyt päästä. En siis osannut edes silloin siitä kysyä enkä liioin vaatia. Sain siis ihan suoraan vaan käynnistysajan (neuvolatäti soitti Oysista sen neuvolakäynnillä).

No enivei, huomenna kuitenkin yritän puhua nätisti sille neuvolatätille, että pääsisin jo torstaina tai silloin perjantaina Oysiin. Jos onnistuu, toivon Oysissa sitten, että alkaisivat pikkuhiljaa käynnistellä, koska tämä vauva ON OIKEESTI ihan LIIAN hidasliikkeinen kaveri tuolla masussa. Saan koko ajan olla varpaillaan ja maata TUNTEJA, että tunnen pienenpienen liikkeen masusta. Se alkaa huolettaa ja syödä voimia. Ois paljon helpompaa tarkkailla vauvaa täällä masun ulkopuolella entä kuin nyt. Välillä tuntuu, että kuolen huoleen :´(. En ole viitsinyt lähtee joka välissä näytille, vaan olen yrittänyt ' sinnitellä' . Väärän asianhan kanssa sitä leikkii, mutta jotenkin en vain kehtaa koko ajan olla ravaamassa ja valittamassa sielläkään.....

Mutta semmosta, huomenna olen viisaampi ja tulen kertomaan, mitä neuvolassa asiaan tuumattiin![/color]

Ihanaa, tyttö ja mies ovat mummolassa ja saan HETKEN nauttia hiljaisuudesta :). Laitan tässä samalla kyllä ruokaa, mutta joskus se oma-aika tekee vain niin terää ;). Minkähänlaista säätä se huomiseksi on luvannut? Mietin vain, että josko uskaltaisi pyöräillä siellä neuvolassa, jos tiet ei ole liukkaita.

Mutta tais tulla taas asiaa. Tyhjästä kai minäkin tätä nyhjäisen, mutta huomatkaa, ei elämää ei raatikaveria ;-P.....

Joo, meen nyt pois...

*Minä*

Vierailija
22/27 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin eri paikoissa on eri käytännöt. Kättärille soitetaan itse ja varataan se yliaikaiskontrolli ilman mitään sen kummoisempia lähetteitä tai soittoja terkkarilta. Mun pitäis varata tuo aika perjantaina, jos en ole jakautunut ennen sitä.

Supistukset hiukan helpottivat, mikä nyt tietenkään ei ole hyvä. Varmaan alkavat sitten puolenyön jälkeen pahenemaan kun nukuttais eikä jaksais mihkää lähtee. Alkaa kyl tosissaan ahdistamaan tää olotila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä nämä neljän päivän kivuliaat supistukset olleet sitten saaneet aikaan yhtään mitään. Paikat ihan pehmeät, mitä ovat olleet jo pitkään, ja sisempi kohdunsuu yhä tiukasti kiinni. Että näin. Tosi kiva. Voin sanoa jo että ONNEKSI tänään tullut taas vähemmän supistuksia - mieluummin olen kokonaan ilman kuin noiden tehottomien kanssa!

Eli, onneksi odoteltiin kotona eilinen, ois tullut turha reissu silloinkin ja oisin pahimmassa tapauksessa joutunut vain jäämään yksin yöksi sinne, mieluummin nukuin kotona.

Jätän siis supistusten toivomiset toistaiseksi muille ja luovun näistä mielelläni, parempia suppareita odotellessa... toivottavasti ovat sitten KUNNOLLA kipeitä, että otan ne tosissani.

-Kyllästynyt Miumau 40+2

Vierailija
24/27 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi harmitus :(!!! Uskon kyllä, kuinka ottaa päähän, ottaisi mua ainakin!!! Toivotaan, että saat kuitenkin niihin suppareihin tehoa ja kipua ja että alkavat saamaan edistystä kohdunsuulla *bd bd*. Mutta mä taitasin olla onnellinen edes yksistä tommosista suppareista, kun mullahan niitä ei ole yhtään, ei ainuttakaan ;-(.

Enää huominen lokakuuta ja marrasklubilla on avoimien ovien päivä :-(

*Vallu*

Vierailija
25/27 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpipimät onnittelut SONYMOMILLE!

YLIAIKAISKONTROLLISTA: Mullahan nyt viikkoja kasassa se 40+5. Neuvolassa tätsy on puhunu, että eka yliaikaiskontrolli on sunnuntaina, eli sillon ois 41+5, mutta mulla UÄ:n mukaan 42+1. En oo kuullutkaan siitä 10 pv:n yliaikaissäännöstä. Päijät-Hämeessä on yliaikaiskontrolli sellainen, että sinne ei varata aikaa vaan kaikki menee samaan aikaan venaileen. Kuulemma yleensä on sellnen 3 äitiä oottelemassa, että ei kuitenkaan sen ruuhkasempaa. En tiiä sitten, meneekö neuvolasta suoraan tieto sinne äitipolille, mutta ite ei ainakaan tartte mitään aikoja varailla täällä päin.

Joku kyseli jostain mahasta kuuluvasta ilmakuplaäänestä, oliko se lorahdus tms.. Mulla ei oo moista kuullu, mutta monena päivänä on kuulunu kummallisia rasahduksia ja napsahduksia. Aina hätkähdän niihin, kun ajattelen, että josko kalvo vaikka on repeämässä ja vedet kohta valumassa kinttuja pitkin. Mutta ei mitään, ehkä pinen pientä lorahtelua joskus. Nyt ei tunnu edes juurikaan harjoitussuppareita saati sitten niitä kipeitä. Äsken kävin suihkussa ja huomasin kaks asiaa: Ensinnäkin en meinannu enää mahtua suihkukopin " oviaukosta" , piti oikeen huolella tulla pois kun mennessä törmäsin mahalla seinämään. Toiseks alapesussa tunsin jotain kovaa emättimessä: ilmeiseti tunsin vauvan pään! Yllätyin, että se on lopulta niin lähellä, ei missään kaukana onkalossa, vaan ihan " käden ulottuvilla" . Jotenkin alkoi tuntua koko synnytys todellisemmalta. Näin ensisynnyttäjänä kun tuntuu jotenkin omituiselta, että tuolta voisi jotain noin nelikiloista jättiläistä millään mahtua tulemaan. Mutta ehkäpä se sittenkin on mahdollista ;)

Vierailija
26/27 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä täälläkään minnekään tositoimiin vieläkään olla päästy... eipä taideta päästä lokakuussa.. saunaan kohta menossa, taitaa olla viides ilta putkeen (heh, epätoivoistako...?)..

tsemppiä vaan meille viimeisille lokakuisille...

Vierailija
27/27 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva yö edessä. Supistelut jatkuu edelleen. Tyttö yskii niin että jo kerran sänkyynsä oksens. Nyt sitten pidetään naapurit tyytyväisenä ku pestään lakanoita ja peitto. Vielä olis puolisen tuntia edellistä koneellista jäljellä ja sit vois tuon peiton laittaa pesuun. PLÄÄH! Tahtoo jo sairaalaan!!