Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään kissa-allergisia joilla on kissa

Vierailija
07.06.2011 |

Kokemuksia kissasta kissa-allergikolla.

Minulla on kissa- ja koira-allergia ollut lapsesta. Vaihto-oppilasvuotena sattumien kautta jouduin koiraperheeseen puoleksi vuodeksi ja koira-allergiaoireet hävisivät tuona aikana kokonaan. Ajattelin kokeilla kissan ottamista meille. En näin aikuisen reakoi kissaankaan enää voimakkaasti. Äitini ottaisi kissan, jos minulle tulisi myöhemmin ongelmia. Äidilläni on ollut monta kissaa lapsuudessa ja ennen minun syntymääni joten hän tuskin koskaan allergisoituisi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on karkeakarvainen koira, sekä kiharalyhytkarvainen kissa. Kissan rotu on Devon Rex ja ei aiehuta minulle minkäänlaisia oireita. Devonin luonne ei ole kissamainen, on mukana kaikessa, leikkisä, oppivainen, ja seurallinen sylikatti;) Suosittelen rotuna allergikolle. Kannattaa kuitenkin käydä esim. tutustumassa rotuun kasvattajalla. Silitellä ja oleskelemalla vähän aikaa kissan lähettyvillä tiedät tuleeko oireita.

Vierailija
2/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi maatiaiskissaa löytyy talosta, ihan sisäkissoja ovat, eikä äidille oo tullut niistä mitään oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitten oireet ovat parantuneet täysin sen jälkeen kun meille tuli oma kissa.

Suosittelen kyllä testaamaan eri rotuja; kaikki ei käy kaikille. Maatiaiskissojenkin karvanlaadussa (juu, tiedän, etteivät ne karvat aiheuta allergiaa - karvanlaadulla on silti vaikutusta siihen, miten allergisoiva kissa on!) on huikeasti eroja!

Vierailija
4/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukehtuisin jos ottaisin kissan.

Vierailija
5/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellä kissa-allergia ja meillä on nyt vuoden verran ollut kissa. Alussa hengitysoireita, mutta nyttemmin ei enää mitään! Ei edes nuhaa. Maatiaiskissa meillä.

Vierailija
6/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille hankittiin kissa kun olin lapsi. Se muuttui astmaksi. Kissa lähti, astma jäi.

Vierailija
7/13 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äiti vei mut allergiatesteihin jatkuvan nuhan takia. Meillä oli silloin kissa. Löytyi koivu- ja heinäallergia, ja lääkäri väitti myös kissa-allergiaa, vaikka sitä testit ei näyttäneet. Jatkuva nuha tosin hävisi heti, kun muutettiin siitä kerrostalokämpästä veks. Niin hävisi kyllä kohta kissakin, isä ampui sen allergiaani vedoten, siihen aikaan ei vielä tiedetty eläinlääkärilopetuksista.

Kun olin 19-v., otin koiran. Kun olin 23-v., otin kissan. Koira toi nuhan, mutta kun koira kuoli 7-v. sairauteen, kissasta ei tullut mitään. Koivusta on toukokuisin aivastelua. Kissa olí mustavalkoinen, kiiltävä, sellainen pitempikarvainen otus, jolla ei ollut juurikaan alusvillaa. Eli taloudessa 17 vuotta.

Epäilen sen jatkuvan nuhan olleen peräisin -70 luvun lastulevyjen formaldehydistä. Silloinen kissaparkani sai maksaa siitä.

Vierailija
8/13 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aiemmin ollut kaksi aivan ihanaa kissaa, ja niin haluaisin kissan ottaa, mutta en voi. Vaikka lapseni ei enää asu kotona, mutta koska hän on kissoille allerginen ja hänen puolisollaan on astma ja paha kissa-allergia, niin olisi tosi ikävä, jos heillä tulisi aina hankala olo meillä kissan vuoksi.

Voihan elämässä olla pahempiakin ongelmia, kuin kissanpuutostauti, mutta kissattomuus surettaa silti. :(  Uskon, että kissoja rakastavat tämän ymmärtävät.

Olisipa edes jollain tutullani kissa.  

Vierailija
9/13 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kuolleen sukulaisen vanhan kissan hoitooni. Kyllä minä tämän kanssa pärjään. Käytän allergialääkettä ja nenä on tukkoisempi, mutta nuha, aivastelu  ja silmien vetistely pysyvät poissa. Makuuhuone on kissalta suljettua aluetta. Kunhan kissasta aika jättää, nautin taas selvemmästä nenästä, enkä ota toista kissaa!

Vierailija
10/13 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin kuolleen sukulaisen vanhan kissan hoitooni. Kyllä minä tämän kanssa pärjään. Käytän allergialääkettä ja nenä on tukkoisempi, mutta nuha, aivastelu  ja silmien vetistely pysyvät poissa. Makuuhuone on kissalta suljettua aluetta. Kunhan kissasta aika jättää, nautin taas selvemmästä nenästä, enkä ota toista kissaa!

Toivottavasti siedätyt kissalle, niin et ehkä tarvitse enää allergialääkettä ollenkaan ja oireet pysyvåt poissa. :)

Vierailija
11/13 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen kissoiöle, mutta meillä on yksi cornish rex-naaras ja kolme eurooppalaisnaarasta. En saa niistä oireita.

Vierailija
12/13 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun äiti vei mut allergiatesteihin jatkuvan nuhan takia. Meillä oli silloin kissa. Löytyi koivu- ja heinäallergia, ja lääkäri väitti myös kissa-allergiaa, vaikka sitä testit ei näyttäneet. Jatkuva nuha tosin hävisi heti, kun muutettiin siitä kerrostalokämpästä veks. Niin hävisi kyllä kohta kissakin, isä ampui sen allergiaani vedoten, siihen aikaan ei vielä tiedetty eläinlääkärilopetuksista.

Kun olin 19-v., otin koiran. Kun olin 23-v., otin kissan. Koira toi nuhan, mutta kun koira kuoli 7-v. sairauteen, kissasta ei tullut mitään. Koivusta on toukokuisin aivastelua. Kissa olí mustavalkoinen, kiiltävä, sellainen pitempikarvainen otus, jolla ei ollut juurikaan alusvillaa. Eli taloudessa 17 vuotta.

Epäilen sen jatkuvan nuhan olleen peräisin -70 luvun lastulevyjen formaldehydistä. Silloinen kissaparkani sai maksaa siitä.

Julma isä sulla:( kissaparka!

Vierailija
13/13 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen allerginen kissoiöle, mutta meillä on yksi cornish rex-naaras ja kolme eurooppalaisnaarasta. En saa niistä oireita.

Kiitos kun kerroit tuon. Ehkä läheiseni voivat käydä tutustumassa eri rotuisiin kissoihin, ja  jos he eivät saakaan kaikista kissoista allergiaoireita, niin voisin ottaa kissan sitten meillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi