Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaatteko te kulkea samassa mekossa vuodesta toiseen juhlissa?

Vierailija
07.06.2011 |

Jos vieraat on edes osittain samoja (sukulaiset, kaverit). Itse en tykkää kulkea samassa montaa kertaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sen verran usein juhlia, ettei niihin kaikkiin viitsi eri mekkoa ostaa

Vierailija
2/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin saa asuisteilla uutta ilmettä. Joka naisella ( minun mielestä) pitäisi olla vaatekaapissa ainakin yksi musta kotelomekko. harvoin tulee juhlia joihin pitäisi mennä iltapuvulla, jos näin kävisi, olisi sen arvoinen juhla että ostaisin tai tekisin kunnon puvun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan miehilläkin sama puku vuosikaudet.

Mitä sinä oletat? Että sinua luullaan köyhäksi? Meidän suvussa KUKAAN ei taatusti katso sillä silmällä että onko puku ollut joskus päällä, meidän suvussa tykätään ihmisistä.

Vierailija
4/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on järjetöntä kertakäyttökulttuuria hankkia mekko vain muutaman kerran pidettäväksi.

Vierailija
5/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä aivan erilainen kuin talvella, hautajaisiin musta jne ap

Vierailija
6/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viisi iltapukua ja koitan vaihdella niitä eri tilaisuuksissa, sillä usein samoja ihmisiä on työjuttuihin liittyvissä juhlissa. Etenkin iltapukujen tyyliä koitan vaihdella mm. eri värisillä kengillä ja laukuilla, sekä eri kampauksella. Sukulaisten kanssa nyt yksi hailea vaikka menisi samassa puvussa kahteen peräkkäiseen juhlaan.

Vierailija
7/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se, jolla on useampi 300-800 euron juhlamekko käytössä ja käytän niitä useamman kerran.

Mutta en ikinä sellaisissa juhlissa, joissa on samat vieraat. Esimerkiksi, kun suvussamme on kolmet rippijuhlat tänä vuonna, en käytä niissä samoja mekkoja. Luullakseni joudun hankkimaan kaksi uutta juhlavaatetta tälle kesälle, ettei tule kierrätettyä niitä vanhoja, aiemmissa juhlissa pidettyjä jo samassa seurueessa.

Uusia juhlamekkoja voin käyttää uudelleen esim. työpaikan juhlissa, valmistujaisissa, häissä tai kaveripiirin juhlissa, joissa ei kierrä samat vieraat.

Tarvitsen juhlavaatteita 10-15 kertaa vuodessa.

Vierailija
8/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle äiti opetti, että samoissa vetimissä ei olla samojen ihmisten juhlissa. Mutta yleensähän ihmisellä on juhlia niin, että ei siellä ole aina samat tyypit paikalla. Sitten kannattaa olla kaapissa joku hyvin klassinen vaate, joka muuttaa muotoaan asusteilla. Hameet näyttää toiselta eri yläosalla jne.

Vierailija
9/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle äiti opetti, että samoissa vetimissä ei olla samojen ihmisten juhlissa. Mutta yleensähän ihmisellä on juhlia niin, että ei siellä ole aina samat tyypit paikalla. Sitten kannattaa olla kaapissa joku hyvin klassinen vaate, joka muuttaa muotoaan asusteilla. Hameet näyttää toiselta eri yläosalla jne.

sisälläni ei vain pystyisi tähän. Mulla oli yksi kesä viidet juhlat, joissa kaikissa osittain samat ihmiset. Olisijn siis joutunut ostamaan viisi mekkoa kahden kuukauden aikana. Ei mitään järkeä. Eikä kyllä olisi ollut opiskelijabudjetilla varaakaan.

Vierailija
10/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole yhtään vanhaa mekkoa tai vaatetta. Jos ei ole ollut ihan äskettäin käytössä niin voihan niitä pitää uudelleen ja aina paremmin jos hommaa esim. uuden huivin. Jos hommaa jonkun siistin kesähameen, niin sillä voi hyvin mennä juhliin kun on juhlava yläosa (vaikka vanhakin) ja juhlavat asusteet. Sitten trikootopissa sillä voi painella vaikka rannalle. Ja jos niitä juhlia on liukuhihnalla niin pidän itse kriteerinä samoille tyypeille samoja läheisiä tyyppejä. Jos siellä on samat serkun kummit niin noista en välitä, mutta jos varsinaiset juhlijat ja heidän lähipiirinsä on sama niin sitten minusta uudet kuteet tai siis heille uudet. Ja onko sulla samankokoisia kavereita. Ettekö te voi vaihdella juhlavaatteita. Niin me tehtiin opiskeluaikana ja edelleenkin tuttujen mammojen kanssa, kun ei aina viitsi ostaa uutta vaatetta, kun ei ole takeita mahtuuko /onko iso seuraaviin kekkereihin, kun on nuo muodot niin muuttuvaiset:)

t:äidin opettama

Vierailija
11/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat kun tulevat niin harvakseltaan, että hyvin ehtii vaatekaappia täydentää.

Vierailija
12/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole onneksi tarvettakaan, sen verran juhlavaatteita kaapista löytyy. Ja jos ei kaapista, niin sitten kaupasta :)

Vierailija
13/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä vaihtelen ja asusteilla muuttelen

Vierailija
14/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valokuvista päätellen vähintäänkin 11 vuotta kaikissa suvun kesäisissä juhlissa.

Vierailija
15/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mekko on ollut varmaan jo 15 vuotta käytössä. Se on musta, ja sen kanssa on käytetty monenlaista huivia ja jakkua ja muuta.

Nolottaisi enemmän, jos aina pitäisi olla uutta.

Vierailija
16/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en samojen ihmisten juhlissa. Yleensä juhlamekko pääsee yksiin minun suvun, yksiin miehen suvun, yksiin ystävien ja yksiin duunin juhliin. Sitten voikin odotella pari vuotta ja aloittaa uuden kierroksen tai lahjoittaa mekon eteenpäin.

Vierailija
17/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei juhlia ole kuin todella harvoin, esim. kerran kesässä? On myös ihmisiä, joilla on juhlia harva se kuukausi ja kesällä jopa viikottain, silloin on aika normaalia, että juhlavaatteitakin on enemmän.

Vierailija
18/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asusteilla erinäköiseksi, niin ilman muuta. Esim. laadukas, yksivärinen, malliltaan simppeli mekko muuntuu asusteilla ihan toiseksi.

Viime kesänä sain kommenttiakin siitä, että aina sulla on uus puku, vaikka olin jo kolmet suvun juhlat mennyt samalla mekolla ;)

Mutta jos se on hyvin erikoinen, niin sitten ei, ei tunnu kivalta, jos ihmiset tunnistaa juhlista vaatteen perusteella, kun on aina sama mekko päällä.

Vierailija
19/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan muutkin miettii minkähän niistä kolmesta mekosta näihin juhliin laitan :D. En ole kulutusihmisiä, enkä edes tykkää shoppailusta vaikka rahasta se ei ole kiinni. Pääasia että näytän huolitellulta.

Vierailija
20/28 |
07.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa on jo tosi vanhoja, mutta kun ne on klassisia, niin hyvin menee. Mä vaihtelen asusteita ja yhdistelen eri tavalla, niin aina näyttää uudelta, vaikka vanhimmat mekot taitaa olla vuodelta 2000 :D.

Mä sanoisin, että kannattaa ostaa yksinkertaisia, klassisia malleja, niin esimerkiksi sama mekko menee vuosikausia. Mulla on useita pikkumustia, joitain iltapukuja, useita erilaisia boleroita, pikkulaukkuja jne. jne.

Jos mä olen johonkin tosi kypsynyt, niin sitten se menee kiertoon eli annan siskolle tai vien kirkon kirpparille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi