Helteet pelottaa
En kestä 30 asteen helteitä
Kommentit (25)
ikävää toki jos ei kestä 30+ säätä... =(
Mulla on taas sellanen onkelma että palelen alta +25 asteessa, jos en kulje hupparit tms päällä
takki päällä pitää olla jos on vain +20 astetta. Ei tarkene t-paidassa millään.
Anteeksi mikä helle? Meillä on nyt täällä Etelä-Suomessa +23 enkä oikein osaa pitää tätä mitenkään tukalana. Hyvä kun t-paidassa tarkenee. Minusta koko kesän saisi olla +30...+37.
E-Suomi myös
Ja tässäkin ketjussa yksikin vakkari kirjoittaa että on nyt laittanut ilmastointilaitteen tilaukseen. miksi hitossa nyt kun kalenterista katsomalla olisi selvinnyt jo ajat sitten että kesä on taas tulossa? Ilmeisesti tuska ei ole ollut riittävän kova koska on talven aikana päässyt unohtumaan.
Viittaat tällä kirjoituksella varmasti minuun. Syy miksi en ole hankkinut aikaisemmin ilmastointilaitetta on se, että meillä on tosiaan aikaisemmin ollut sellainen 800 euron ilmastointilaite (jonka muuten maksoi Espoon kaupunki exän vakavan sairauden takia) ja se ei laskenut kuin yhdellä asteella lämpötilaa ja itse katson että yhden asteen tippuminen esim. 30 asteesta 29:ään ei nyt hevin ole 800 euron arvoinen. No viime kesän koettuani (olen itse tässä välissä ehtinyt myös sairastua vakavasti) totesin, että voin kuitenkin maksaa sen 1000 euroa siitä asteen pudotuksesta, jos se tosiaan kuivattaa ilmaa. Ja mitä tuohon tilaukseen tulee, niin tilasin sen tänään ja saamme sen laitteen tänään, joten eiköhän se tämän kesän helteille ihan hyvin riitä.
Itse olen näitä vakavasti sairaita, jolle ei valitettavasti sovi kylmä, ei kuuma eikä edes siitepölykään - apuvälineitä ja lääkkeitä on vaikka miten paljon käytössä ja lääkkeistä tulee sitten taas omia ongelmia taas lisää eli melkoinen noidankehähän tämä on. Onneksi on sentään syksy, jolloin pystyn elämään vielä jotenkuten, kun en ole luonnonhomeille vielä ainakaan altistunut.
Anteeksi mikä helle? Meillä on nyt täällä Etelä-Suomessa +23 enkä oikein osaa pitää tätä mitenkään tukalana. Hyvä kun t-paidassa tarkenee. Minusta koko kesän saisi olla +30...+37.