Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko vesilaskut teillä 4 henkilön perheissä?

Vierailija
06.06.2011 |

Eli 3kuukauden lasku?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain ajankysymys milloin suomalaiset maksaa vetensä "australiaan"  -  nykyinen summa x2

Vierailija
62/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivan tilastoa vedenkulutuksesta.

http://www.motiva.fi/koti_ja_asuminen/mihin_energiaa_kuluu/vedenkulutus

Hörhöillä on aika kunnianhimoinen tavoite tuossa 100 litraa per henkilö. Tähän ei henkilö pääse jos on kotona 24/7 esim työttömänä tai eläkkeellä. Tämä kunnianhimoinen tavoite johtaa siihen että ei voi vetää vessaa.

Aika köyhä maa kun ei ole varaa edes veteen. Suomen päättäjät ajattelee asoita niin että on liian halpaa jos kansalaiselle jää rahaa itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

okt, 4 hölöä, 240 euroa / 3kk.

Ihan sama.

Vierailija
64/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vesimaksu kerrostalossa 25e/kk/hlö. Ihan älytöntä. 4 henkilölle tekee siis 300e/3kk.

Vierailija
65/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä n. 300e ja tasaus siihen päälle kun mittari luetaan.... aina tulee maksettavaa. Kaksi aikuista ja kaksi ala aste ikäistä lasta.

Vierailija
66/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vesimaksu kerrostalossa 25e/kk/hlö. Ihan älytöntä. 4 henkilölle tekee siis 300e/3kk.

Se on realistinen hinta. Sanotaan, että noin se menee ilman säästömietteitä käytettynä, saa vaikka perhe saunoa useamman kerran viikossa.

Vierailija
67/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 100 kuutiota vuosi 2 aikuista ja 2 lasta.

Käydään vuoropäivisin suihkussa. Vessa vedetään vain ison asian ollessa kyseessä, muuten ollaan kusen hajussa. Siihen hajuun muuten tottuu eikä sitä oikein enää noteeraakkaan. Toki pönttö on aika keltainen. Kesäaikaan mies kuseksii pääsiassa ulkona ja näin säästää vesilaskuissa ja nurmikon lannoittamisessa.

Lasten kavereilla hiukan totuttelemista siihen että vessaa ei saa vetää.

Tunnen itseni etuoikeutetuksi kun saan asua rikkaassa Suomessa. Meillä on niin kaikkea täällä. On puhdas vesi ja kaikki kaikki.

Vierailija
68/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä hintaa mitä maksatte vedenkulutuksenne olis n. 183 litraa vuorokausi per henkilö. Eli vesimaksunne on aika kohtuullinen jos vertaa tuohon keskimääräiseen kulutukseen.

Laskin vetenne hinnaksi 4e kuutio jäteveden kanssa.

Vierailija
69/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko 55 kuutiota vuodessa realistinen kulutus/ henkilö?

Vierailija
70/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6 henkinen perhe, jossa 4 teini-ikäistä tyttöä 12v-19v. Saunotaan joka päivä ja neidit vielä käyvät usein suhkussa aamuisinkin. Vesilasku yleensä 3kk ajalta noin 120€. Oma lämminvesivaraaja joka lämmittää veden öisin.

Vierailija
71/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 hlö n. 130 € 3 kk eli n. 40 €/kk.  Vesi ja jätevesi kunta laskuttaa normaalisti.

Vierailija
72/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 6 henkinen perhe, jossa 4 teini-ikäistä tyttöä 12v-19v. Saunotaan joka päivä ja neidit vielä käyvät usein suhkussa aamuisinkin. Vesilasku yleensä 3kk ajalta noin 120€. Oma lämminvesivaraaja joka lämmittää veden öisin.

Sieltä se tulee putkesta siihen varaajaankin se vesi, eli ei merkitystä missä se vesi lämpiää. Halpa on teillä lasku.  Mikä kunta, muutan sinne.  Laskuttaako meidän kunta tahallaan liikaa.

Vierailija
73/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on saunattomassa yksiössä vesimaksu kiinteä 20e/kk. Uskon kyllä, että minulla ei noin paljon uppoa veteen joka kuukausi, joten tappiolle tässä jäädään. Toisaalta otan joskus pitkiä suihkuja ihan vain tasoittaakseni tuota erotusta.

Vierailija
74/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on saunattomassa yksiössä vesimaksu kiinteä 20e/kk. Uskon kyllä, että minulla ei noin paljon uppoa veteen joka kuukausi, joten tappiolle tässä jäädään. Toisaalta otan joskus pitkiä suihkuja ihan vain tasoittaakseni tuota erotusta.

Riippuu ihan siitä missä asut. Esimerkiksi Jyväskylässä tuo olisi todella halpa. Yritän käyttää vettä todella säästeliäästi, mutta silti se maksaa yli 25€/kk. En käy lämpimässä suihkussakaan kuin ehkä kaksi kertaa kuussa ja ne on noin 15 minuutin mittaisia. Tässä kerrostalossa lasku tulee kulutuksen mukaan. Kylmävesikuutio on 4,9€ ja lämmin 14€. 

Vierailija
75/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 teini ja vettä kuluu. Kaikki käy päivittäin suihkussa. Teinit pitkään

Menee n. 120 kuutiota vuodessa

Maksaa n. 25 e henkilö kuukaudessa

Vierailija
76/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa meillä 3 kuukauden vesilasku on 80 euroa.

2 aikuista, 12-v tyttö ja 5-v poika.

Pyykkiä pestään ja suihkussa käydään. Hirveästi ei säästetä vettä, toki ei mitään maratonsuihkuja eikä kastella vesijohtovedellä mitään ulkokasveja tai käytetä vesijohto vettä ulkona. Meillä on pihassa oma kaivo.

Vierailija
77/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä n. joka toinen viikko lisäksi 5. henkilö perheessä (miehen poika), mutta vesilasku 3kk n.180€. Ihan liikaa :( Tiskikone ja pyykkikone käyvät keskimäärin kerran päivässä, tiski ehkä useammin, kun on pieni kone. (liian pieni). Lapset käyvät enemmän kylvyssä kuin suihkussa, eli veden kanssa ei läträtä. Ei myöskään aikuiset, paitsi minä joskus, mutta en edes käy joka päivä välttämättä suihkussa, vaan ehkä 4-5 krt/vko jos olen vain kotona, ja usein olen. (kotiäiti). Kylpytynnyri täytetään ehkä keskimäärin kerran kuukaudessa, mutta olen laskenut senkin maksavan "vain" n. 7€/täyttökerta. 

Vierailija
78/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

170e/3kk. 4 henkilöä, omakotitalo.

Vierailija
79/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä n. joka toinen viikko lisäksi 5. henkilö perheessä (miehen poika), mutta vesilasku 3kk n.180€. Ihan liikaa :( Tiskikone ja pyykkikone käyvät keskimäärin kerran päivässä, tiski ehkä useammin, kun on pieni kone. (liian pieni). Lapset käyvät enemmän kylvyssä kuin suihkussa, eli veden kanssa ei läträtä. Ei myöskään aikuiset, paitsi minä joskus, mutta en edes käy joka päivä välttämättä suihkussa, vaan ehkä 4-5 krt/vko jos olen vain kotona, ja usein olen. (kotiäiti). Kylpytynnyri täytetään ehkä keskimäärin kerran kuukaudessa, mutta olen laskenut senkin maksavan "vain" n. 7€/täyttökerta. 

Tuo on äärimmäisen pieni vesilasku 3 kuukaudelta 4,5 hengelle. Eihän se ole kuin jotain 13€/hlö/kk? Minulla vesi maksaa kiinteästi 30€/kk.

Vierailija
80/81 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on äärimmäisen pieni vesilasku 3 kuukaudelta 4,5 hengelle. Eihän se ole kuin jotain 13€/hlö/kk? Minulla vesi maksaa kiinteästi 30€/kk.

Yksin siis asun kerrostalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä