rv41+5 ja verta lääkärin kovakouraisuuden takia
tosi kiva, ihan kun en muutenkin olis kypsä tähän, niin nyt sitten tulee kuivunutta verta sen takia kun lääkäri teki sisätutkimuksen tosi kovakouraisesti. jos vielä tulee niin pitää nyt ainakin soittaa synnärille ja kysyä mitä pitää tehdä. mä en oo yhtään yllättynyt että sitä verta tulee, sen verran sattui se tutkimus. ottaa muutenkin se lääkäri pattiin. "ei ole mitään syytä käynnistää vielä, joten odotellaan perjantaihin". juupajuu, kiva.
Kommentit (21)
Eli hän vähän sormella pyöräytti kohdunsuun ja sikiökalvojen välistä. Vedet meni molemmissa raskauksissa kahden päivän kuluttua siitä.
Kolmannessa meni lapsivedet illalla, kun päivällä oli tehty kovakourainen sisätutkimus. Sisätutkimuksessa oli vielä kohdunkaulakanava kiinni ja 3 cm. Vauva pyöri ylhäällä, mutta synnytyksessä suostui laskeutumaan nätisti ulos 6 tunnissa, josta ponnistus 5 min. Käänteli vielä päätään syntyessään. Helppo synnytys kun tuli omilla supisteluillaan, niin enpä juuri itse edes ponnistanut tai pitänyt kiirettä. Aikaisemmin ei ollut supistellut, mutta heti kun vedet meni niin siitä puoli tuntia ja kaikki sujui rytmikkäästi.
ja jos ne aikoo lähettää mut kotiin viikonlopuks niin mä räjähdän. mua ei huvita "kypsytellä" enää hetkeäkään. mä en vaan yksinkertaisesti lähde kotiin sieltä ilman että tää vauva on mun kropan ulkopuolella. ei, en suostu. -ap
Jos vauvalla kaikki ok niin kai vielä voidaan odottaakin.
Ymmärrän kyllä tunteesi, mulla esikoinen käynnistettiin ja tuli rv 42. Toinen tuli itsekseen, ihme kyllä. Kävin paria päivää aikaisemmin kovakouraisella lääkärillä, ja vielä oppilaiden tutkittavana... kun oli iso maha ja tosi tukala olo (sf 38).
No, huomenna selkenee. Onnea synnytykseen.
mutta kun kaks edellistäkään ei oo käynnistyny ilman käynnistystä niin tuskinpa tämäkään. -ap
yliaikaistarkastuksessa ja kuulemma niin käy aika usein.
Mulla ainakin käynnistyi supistelu nimenomaan kovakouraisen sisätutkimuksen jälkeen. yliaikaistarkastuksessa ja kuulemma niin käy aika usein.
mutta kun kovakourainen sisätutkimus nyt ei vaan siihen auta. ellei sitten tietty mene vedet sen takia. jolloin niitten on sitten pakko käynnistää. -ap
yliaikaistarkastuksessa ja kuulemma niin käy aika usein.
mutta kun en tähän mennessä ole kokenut ensimmäistäkään luomu-supistusta niin epäilen kovasti että toi sisätutkimus auttais nytkään. -ap
jälkeen vedet. Kävin tarkastuttamassa tilanteen kun supistuksia oli ollut suht säännöllisesti jo vuorokauden. Ei kuulemma ollu synytys käynnissä.Pääsin naistenklinikan ovesta ulos ni vedet meni. Viikkoja oli 39+0.
Minulle lääkäri jopa sanoi että tutkii kovakouraisemmin niin jospa ei tarvittaisi käynnistystä ensi viikolla. Verta tuli minullakin vähän, mutta käynnistykseen kyllä jouduin. Olen kyllä useammaltakin kuullut miten kovakouraisen tutkimuksen jälkeen on synnytys lähtenyt käyntiin.
kuten epäilinkin. luulis että ne lääkäritkin sen verran osaa lukea että tajuaa että tää nyt ei vaan kertakaikkisesti tule käynnistymään ilman käynnistystä. mä en huomenna lähde sieltä sairaalasta pois, istuudun vaikka keskelle käytävää huutamaan jos ne meinaa että katellaan vielä viikonlopun yli. mä olen niin kypsä tähän ettei mitään rajaa. ja tonnista vetoa niin siellä kohdunsuulla/kaulalla ei oo tapahtunu yhtään mitään muutoksia eilisestä. vauvan pääkin heiluu edelleen tuolla jossakin yläilmoissa. ilmeisesti mun kroppa on tietoinen siitä että tää on mun vihoviimeinen raskaus, joten mä saan nyt "nauttia" tästä sitten ihan niin pitkään kuin vaan mahdollista. -ap
Ehkä veri viittaa siihen , että synnytys voisi käynnistyä?
Olisin niiiin toivonut, että oma kroppa olisi "hoitanut homman". Ja halusin odottaa viimeiseen asti, että josko se sittenkin alkais itsestään.
kuten epäilinkin. luulis että ne lääkäritkin sen verran osaa lukea että tajuaa että tää nyt ei vaan kertakaikkisesti tule käynnistymään ilman käynnistystä. mä en huomenna lähde sieltä sairaalasta pois, istuudun vaikka keskelle käytävää huutamaan jos ne meinaa että katellaan vielä viikonlopun yli. mä olen niin kypsä tähän ettei mitään rajaa. ja tonnista vetoa niin siellä kohdunsuulla/kaulalla ei oo tapahtunu yhtään mitään muutoksia eilisestä. vauvan pääkin heiluu edelleen tuolla jossakin yläilmoissa. ilmeisesti mun kroppa on tietoinen siitä että tää on mun vihoviimeinen raskaus, joten mä saan nyt "nauttia" tästä sitten ihan niin pitkään kuin vaan mahdollista. -ap
Ehkä veri viittaa siihen , että synnytys voisi käynnistyä?
joten eipä täällä tule mitään tapahtumaan. -ap
Olisin niiiin toivonut, että oma kroppa olisi "hoitanut homman". Ja halusin odottaa viimeiseen asti, että josko se sittenkin alkais itsestään.
ja oikeassa näemmä olin. mä kun tiedän että mun kroppa ei tajua "hoitaa hommaa" itse, vaan tarvii siihen apuja. -ap
oli tehty "kovakourasempi" tutkimus. ja IHAN oikeesti kätilöt sanoi että sen takia tutkimus tehdään kovemmin että käynnistyis luonnollisesti.
oli tehty "kovakourasempi" tutkimus. ja IHAN oikeesti kätilöt sanoi että sen takia tutkimus tehdään kovemmin että käynnistyis luonnollisesti.
mutta mulla se ei ole tepsinyt. niin mä kyllä epäilinkin että se lääkäri teki sen sisätutkimuksen niin ronskisti, että auttais siihen että käynnistyis. mutta kun ei niin ei. -ap
ja lähinnä mua inhottaa se tapa miten se lääkäri käyttäytyi, sillä oli niin kiire ettei ehtinyt muuta kun kouraista ja lähteä. ja tokaisi mennessään että odotellaan vielä. mä olisin voinu kertoa sille miten edelliset synnytykset on menny niin ehkäpä sekin olis jotain tajunnu. objektiivisesti katosen tai ei, niin se lääkäri käyttäytyi todella tökerösti. -ap