Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos eroaa itse kirkosta, ei ole tervetullut kummiksi!

Vierailija
06.06.2011 |

Itse on tehnyt erotessaan tietoisen valinnan, ettei tule koskaan pääsemään kummiksi, eikä myöskään kirkkohäitä saamaan.

Miksi siis täällä aina kysellään, voiko kirkkoon kuulumaton olla kummi: EI voi!

Naurettavia ovat vanhemmat, jotka pyytyvätä lapselleen "kummeiksi" ihmisiä, jotka eivät kuulu kirkkoon. Eri asia sitten, jos lasta ei edes kasteta, olkoon sitten lapsella mitä "keijuja" tahansa ne läheiset aikuiset.

Mielestäni papin ei tarvitsisi edes hyväksyä kastelle "kummia", joka ei kirkkoon kuulu.

Huolenpidossa ja ystävyydessä toteutuvat kristittynä elämisen periaatteet ja lähimmäisen rakkaus. Kummin tärkeä tehtävä on myös lapsen puolesta rukoileminen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen kummi, kuukausi sitten olin kirkossa ja kirkosta eronnut olen viime vuonna :-)

Rukoilla ja kristittynä voi elää ilman samaan kirkkoon kuulumista, ollen vaikka ortodoksi, vapaakirkkolainen tai kirkosta eronnut, uskova.

Löysenikö pipo? Vai oliko se oikeasti edes kireällä, esitit vaan. Hiukan provoa hellepäivään...

Vierailija
2/6 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten enää kuulu kirkkoon. Eikä se heille kuulukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on tehnyt erotessaan tietoisen valinnan, ettei tule koskaan pääsemään kummiksi, eikä myöskään kirkkohäitä saamaan. Miksi siis täällä aina kysellään, voiko kirkkoon kuulumaton olla kummi: EI voi! Naurettavia ovat vanhemmat, jotka pyytyvätä lapselleen "kummeiksi" ihmisiä, jotka eivät kuulu kirkkoon. Eri asia sitten, jos lasta ei edes kasteta, olkoon sitten lapsella mitä "keijuja" tahansa ne läheiset aikuiset. Mielestäni papin ei tarvitsisi edes hyväksyä kastelle "kummia", joka ei kirkkoon kuulu. Huolenpidossa ja ystävyydessä toteutuvat kristittynä elämisen periaatteet ja lähimmäisen rakkaus. Kummin tärkeä tehtävä on myös lapsen puolesta rukoileminen.

periaatteet ilmaiset hyljeksimällä kirkkoon kuulumattomia? Vai oletko niin pyhä, että et kaveeraa muiden kuin kirkkoon kuuluvien kanssa? Kristinusko on kyllä niin tekopyhä uskonto kuin olla voi. Saarnataan suvaitsevaisuudesta ja ihmisten oikeudesta olla omia itsejään, luojan luomia. Paitsi naispapit ja homot ja kirkkoon kuulumattomat ja joidenkin uskontokuntien mielestä lapsen hyväksikäyttökin on ihan ok. Puhumattakaan kirkon historiasta, kuinka paljon onkaan sotia käyty ja ihmisiä tapettu (minkä tahansa) uskonnon nimissä.

Ja ei, en kuulu kirkkoon, enkä hingu kenenkään kummiksi, pyydetty on, mutta kieltäydyin vedoten kirkkoon kuulumattomuuteeni.

Anteeksi pieni purkaus ja OT.

Vierailija
4/6 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ei ole mikään kristillisyyden auktoriteetti eikä Jumalaan uskovan auktoritetti! Miksikö näin? Kun katsoo kirkon historiaa tai sanotaan näin kun katsoo triojumalten historiaa ei voi kuin kauhistella! Mitä tekemistä Raamatun opeilla ja Triojumalten palvonnalla on keskenään?? Tämän kun joku viisas osaisi kertoa!

Muuten kummiutta ei mainita Raamatussa. Joten mitä sitä sotkemaan mihinkään kristillisyyteen? Se ei ole Raamatullinen tapa tai oppi!!

Kirkosta eronnut ja kirkosta erossa pysyvä!

Vierailija
5/6 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen hömpän pömppä!

Vierailija
6/6 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kirkko erottaa jäsenyydestään, on sitten sopivampi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi