Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö sinä kesälomallasi isäsi luo, kun hän soittelee kännissä

Vierailija
06.06.2011 |

ja uhkailee että pistää välit poikki jos ei käydä. Lisäksi vaatii ihan pokkana, että koska hän on sinulle antanut joskus rahaa, niin sinun täytyy nyt ostaa hänelle lentoliput, jotta hän pääsee kylään. Itse ei muista lapsenlapsiaan syntymäpäivinä, jouluna jne. Ja joka puhelussa haukkuu miehesi ja sinun harrastukset jne.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä mennytkään, enkä vastaillut puhelimeen, enkä antanut rahaa. Pistin itse välit poikki, oli liian raskasta olla sen alkkiksen kanssa väleissä.

Vierailija
2/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma äitini tuli esikoisemme ristiäisiin humalassa. Sitä ennen kerkesi pilata mun lapsuuteni viinalla ja isä ihan samanlainen juoppo. Mä pistin välit poikki kokonaan. Viina meni lapsenlastenkin edelle. Ja arvaa vaan kuka se paska ihminen nyt on? No mä tietenkin, kun en anna kännissä meille tulla ja soitella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös pahasti persoonallisuushäiriöinen alkoholisti-isä. Kun toinen soittaa, ei tiedä onko se kännissä vai ei, vuorokaudenajasta riippumatta. Joitakin vuosia yritin luoda aikusmaista" kontaktia häneen,koska lapsena kontaktia ei ollut lainkaan, vaikka saman katon alla asuttiin. Ei onnistunut, viina meni edelle. Enää en soita, enkä vastaa. Miljoona mahdollisuutta antanut, mikään ei silti muutu. Ehkä olen julma, huono tytär, mutta 30 vuoden kokemuksella voin sanoa, että ko. mies ei edes halua muuttua.

Mitä tulee lapsiin, heitä en ole edes tutustuttanut isääni. Parempi niin. Jos minulta haluat neuvoja, älä kuuntele uhkauksia ja katso toteuttaako lupauksensa. Kiristys on p*skanjauhantaa alkoholistilta.

Vierailija
4/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistien kanssa on aina se ongelma, että ikinä ei tiedä, onko se siellä selvinpäin vai ei. Lasten kanssa en menisi, jos varmuutta ei ole. Vaikka kuinka uhkailisi.

Voimia sulle, ap! Mun isä oli myös alkoholisti ja jouduin rajoittamaan tapaamisia. Sanoin isälle ystävällisesti, mutta suoraan, että en tule lasten kanssa, jos hän on humalassa. No kun ei niitä selviä päiviä oikein ollut, niin ei siellä sitten käytännössä juuri koskaan käyty. ALkoholi tappoi lopulta isäni.

On ymmärrettävää, että murehdit isääsi ja sitä, että lapset saisiavat kunnon vaarin ja haluaisit mennä käymään. Aikuinen voi vielä mennäkin humalaisen luo, mutta lapsia en veisi. Heillä on oikeus selvään vaariin. Huolehdi kuitenkin itsestäsi ja perheestäsi, se on tärkeintä. alkoholistia et voi parantaa, älä sairastu itse hänen mukanaan.

Vierailija
5/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä, jos menet ja juo, niin on jonkinlainen viesti isällesi, että on ihan ok ryypätä sinun ja lastesi läsnäollessa, tai soitella kännissä. Sanot, että sitten voidaan puhua, kun on selvinpäin, voi toimia tai sitten ei, alkoholismihan on sairaus ja alkkikselle se viina on tärkeämpää kuin mikään muu. Jotkut tajuaa, kun lopettaa yhteydenpidon, jotenkin "heräävät" siihen, että on hyljätty ja raitistuvat. Ei tietenkään kaikki niin tee, mutta on niitä onnellisiakin loppuja. Älä anna juopon isäsi enää pompotella sinua, olet aikuinen ja voit määrätä pelisäännöt, missä kunnossa lapsiasi pääsee tapaamaan. Raskastahan se on, onhan se oma isäsi, mutta nyt sinun on aika ajatella itseäsi (ja lapsiasi)

Vierailija
6/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mennään käymään koko perhe (viime kesänä olin lasten kanssa 2 pv ja oli ihan mukavaa). Nyt kuitenkin on alkanut tämä mollaaminen ja kännissä soittelu, vaikka olen ilmoittanut aikaisemmin että kännissä ei kannata soitella. Ahdistaa ajatuskin, että pitäisi lähteä katsomaan sitä kännäämistä ja sönkkäämistä ja vielä lasten kanssa...

t.ap

Vierailija
7/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa juoda kaipuuseensa ja yksinäisyyteensä.

Sanot, että puhutte, kun on selvin päin, älä suostu kännisen kanssa puhumaan tai se on hänelle palkinto olotilastaan. Palkitse selvinpäin olemista yhteydenpidolla. Ja hankkikaa vaikka internet-yhteys nettikameralla, sieltä vilkuttelette toisillenne riittävän tiheään. Molempien hermot säilyy ja rahat lentolipuista.

Vierailija
8/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännisten katseluun

Vierailija
9/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa juoda kaipuuseensa ja yksinäisyyteensä.

Sanot, että puhutte, kun on selvin päin, älä suostu kännisen kanssa puhumaan tai se on hänelle palkinto olotilastaan. Palkitse selvinpäin olemista yhteydenpidolla. Ja hankkikaa vaikka internet-yhteys nettikameralla, sieltä vilkuttelette toisillenne riittävän tiheään. Molempien hermot säilyy ja rahat lentolipuista.

juhannukseksi ja vierailu meni sitten kaljan ja väkevämmän lipittämiseen, terassillekin piti päästä. Yöt huusi humalassa itsekseen ja lapset olivat ihan ihmeissään. Lastenlasten kanssa ei tehnyt mitään.

t.ap

Vierailija
10/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja soittaisin sitten isipapalle, kun hän on selvinpäin.

Sitten kertoisin, että isi varmaan ymmärrät, että sinä et enää omien lastesi ja oman mielenterveytesi vuoksi pidä häneen mitään yhteyttä, niinkauan kuin hän ei tunnusta, että ei hallitse alkoholinkäyttöään.

Meillä ei ole yhteyttä vastaavanlaiseen anoppiin eikä ketään itketä.

Vierailija
11/11 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hirveeltä kuin se kuulostaa, minä olen pannut välini poikko alkoholisti-isääni.

Aikani jaksoin vaan en enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi