Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko/saako viikonlopputöistä kieltäytyä?

Vierailija
06.06.2011 |

olen huhtikuun alussa aloittanut laitoshuoltajana sairaalassa,ja työaika on 50 prossanen,eli 4 tuntia päiväs,aina 8-12 työaika..maanantaista perjantaihin.välistä on ollu täysiäkin päiviä jos joku on sairaslomalla.

no ns.siivousvastaava kyseli tänään että olenko valmis tekemään 8 tuntisia päiviä ja viikonloppusin tarvittaessa.

sanoin että viikoilla olen valmis tekemään 8 tuntisia päiviä,mutta mielummin pidän viikonloput vapaana.

mulla ei ole vielä mitään lomia eikä kerrykkään kuin ensi vuonna vasta,niin ois mukava että ees viikonloppusin sais vapaata pitää.

Ja tiedän,että jos suostuu viikonlopputöihin,niin sitä saa aina olla viikonloppusin sit töissä monet viikonloput peräkkäin.niin sano yks muukin työntekijä.

Sijaisia ei ole kuulemma tarjolla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välttämätön vai harrastatko töitä muuten vaan?

Mutta ihan mahdottomia putkia ei saa teettää eikä niihin kannata suostua; opiskele alasi TES ja työaikalaki

Vierailija
2/5 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltäytyä, mutta se on eri asia onko se järkevää tai kannattavaa sinun kannaltasi. Työskentelen itse sairaalassa ja siellä ei kovin hyvällä katsota sijaisia, jotka viikonloppuisin ei töitä tee. koska sairaalassa on toimintaa viikonloppuisinkin, niin työn luonteeseen kuuluu viikonlopputyöt. Jos haluat työsopimuksesi jatkuvan, ei kannata kieltäytyä. Näinhän asia ei saisi olla, mutta niin se valitettavasti käytännössä menee. Voithan sopia, että teet 1-2 viikonloppua kuukaudessa tarvittaessa, älä ainakaan kokonaan kieltäydy. Mutta silti kannattaa pitää puolensa, nämä tilanteet yleensä sitten lipsahtaa melkeinpä hyväksikäytön puolelle, jos aina suostuu. Eli ei kannata kokonaan kieltäytyä, mutta ei kannata joka kerta suostuakaan. Olipa sekava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti työsopimus ei sido sinua, koska pomo kyseli suostumustasi...

Viikonloppuna töissä tarkoittaa vapaata viikolla TAI ylityö korvauksia, varsinkin varsinkin 7 päiväisestä viikosta maksetaan hyvin (viikon ylimääräinen palkka). Kyllähän noi pyhät muutenkin on ihan rahakkaita vaikkei lepopäivä korvausta saisikaan.

Joka tapauksessa työilmapiirin kannalta niitä viikonloppuja kannattaa aina joskus tehdä. Pidät vain tiukan linjan heti alusta asti ettet esimerkiksi suostu peräkkäisinä viikonloppuina töihin. Jos alussa suostut tekeen kaikki viikonloput niin sitä voi olla vaikea myöhemmin muuttaa...

Vierailija
4/5 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorotöissä,ja niillä on sitten välillä arkenakin vapaata.

Vierailija
5/5 |
06.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne päättää tarjota sulle vakipaikkaa niin sitten, mutta tehdä töitä viikonloppuisinkin ilman että toinen osapuoli lupaa yhtään mitään... No way!

Nauti vapaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä