Ex on täysi idiootti, kurjan tempun teki lapsille!
Olen eronnut exästä 5 vuotta sitten, hän tapaa lapsia todella harvoin ja silloin kun tapaa niin tapaamiset ovat todella lyhyitä (vajaa vuorokausi tai vain puolipäivää)
Lasten (8v ja 10v pojat) piti lähteä huomenna isän kanssa reissuun, ilmeisesti exän vanhempien mökille ja muutenkin sukulaiskierrokselle (joka arvioni mukaan olisi tarkoittanut sitä, että ex lähtee välillä aina kavereiden kanssa vuorokaudeksi ja lapset jäävät isovanhemmille, mutta se ihan ok, saavatpahan viettää aikaa kuitenkin isänsä kanssa). Pojat ovat odottaneet reissua kovasti, viimeiset päivät ihan pistoksissa. Tänään pakattiin, mietittiin aamulla tehtäviä eväitä, uni ei meinannut tulla ("äiti, voinko soittaa sulle silloin kun haluan?" "äiti, nähdäänköhän me x (=exän kummilapsi)" jne).
Viimeiset päivät ovat olleet hankalia, pojat jännittävät reissua ja jännitys näkyy "ajoittain haastavana käytöksenä" :)
Äsken tuli exältä tekstiviesti, jossa exä kertoo, että lapsuudenystävänsä kutsui hänet viikoksi mökille kalastamaan (suomennos = kalastetaan joskus, vedetään viinaa lopun aikaa), lähtö nyt heti. Lähtee siis mökille ja kirjoitti vievänsä pojat myöhemmin kesällä reissuun. Ja koska ei mökillä ehdi vastaamaan puhelimeen eikä soittelemaan, saan minä kunnian kertoa pojille peruuntuneesta reissusta.
Eli kun aamulla yläkerrassa herää (luultavimmin kukonlaulun aikaan) kaksi jännittynyttä pientä poikaa, saan ilokseni kertoa heille, ettei mitään reissua ole, isälle tuli menoa. Jep.
Jos ex tulisi nyt tuohon eteen niin varmasti löisin ja kovaa. Useamman kerran. Eikä tekisi edes pahaa. Enkä ole tähän mennessä elämässäni lyönyt ketään. Per**le.
Kommentit (46)
anteeksi, mutta tulee mieleen näistä "soitat nyt anopille ja se sitten käskee" jutuista mieleen teinien parisuhdesotkut.
sanoisinko, että aika mielenkiintoisia vastauksia osa.
Ensinäkin, kuten aiemmin kirjoitin, ex oli ihan ok kuopuksen syntymään asti, näitä "vähemmän kivoja" luonteenpiirteitä alkoi tulla esiin vasta lasten synnyttyä.
Toisekseen, ex-anoppi kyllä tietää poikansa ohareista, tuntee poikansa. Ex on aikuinen ja tekee oman päänsä mukaan, siihen eivät muut voi vaikuttaa.
En silottele exän elämää, aikuista ei ikävä kyllä voi pakottaa toimimaan tietyllä tavalla tai kantamaan vastuuta.
En valehtele enkä kaunistele lapsille totuutta, en myöskään räväytä sitä ihan raaimmillaan heidän eteensä. Pojat siis kuulivat aamulla, ettei isä tulekaan, isälle tuli muuta menoa kaverinsa kanssa. En koe mitenkään järkeväksi räväyttää pojille "isä valitsi mielummin ryyppäämisen kuin teidät" - sen lapset kyllä tajuavat ajan kanssa.
Lapsen itsetunnon kehittymiselle on äärimmäisen tuhoisaa se, että hän kokee ettei ole tärkeä omalle vanhemmalleen - siksi nämä aikuisten totuuksien kailottamiset tekevät lapsille vain hallaa, vaikka vanhempi lapsen parasta tarkoittaakin.Pojat olivat aamulla äärimmäisen pettyneitä, mutta "korvaava" ohjelma on jo yhdessä mietitty ja osittain toteutettukin. Huomenna lähdemme mökille.
Ja exä saa tosiaan olla yhteydessä sitten kun itsestään siltä tuntuu, elleivät pojat sitten itse soittele sinne päin.
Olin tuolla alkupäässä kommentoimassa heti kärkeensä. Veikkailin ja veikkaan yhä, että teille tulee USKOMATTOMAN UPEA kesä!
Moni tietysti Sinun tilanteessasi miettisi kostoa ja miten saa toisen ottamaan vastuuta teoistaan. Jos vastuunotto ei ole onnistunut tähän saakka, niin ei onnistune jatkossakaan. Ja Sun ja poikien energian voi käyttää niihin kaikkiin kivoihin asioihin mitä kesä tuo tullessaan, ei kostoon.
Olen onnellinen teidän kolmen puolesta. Mä luulen, että Sulle on kasvamassa fiksut pojat kun saavat fiksun esimerkin äidiltä.
Kaikesta huolimatta onnellista kesää!
ei soittele kenenkään äidille,exälle,kaverille tai nyxälle.Niin ei vaan tehdä.Niin monesti täällä huudellaan narsismin nimeen mut mun mielestä vain oikea narsisti soittaa ex-puolison äidille ,siskolle tai kaverille jotta mies saataisiin ruotuun.Ei hyvää päivää.Kannattas tollasten naisten mennä itseensä ja miettiä johtuuko miehen käytös siitä ettei halua tavata lapsia vai siitä ettei halua tavata mielisairasta lasten äitiä.Huhhuh.
siellä isovanhemmilla ja isän puolen sukulaisilla? Soittaisit ja kertoisit, että isä perui lomasuunnitelmat ja tapaamisen, mutta lapsille olisi tärkeää nähdä pitkästä aikaa sukulaisia. Silloin lapset saisivat melkein sen, mitä oli luvattu, vain "isä" puuttuisi. Varmasti ottavat teidät vastaan. Sinäkin saisit vahvistaa suhteita, jotka ovat tärkeitä lastesi hyvinvoinnin kannalta.
tsemppiä ap. Tekisin tilanteen mahdollisimman helpoksi lapsille, mutta exälle "kostaisin" niin, etten vastaisi mitään enkä ottaisi mitään yhteyttä, ennen kuin itse ottaa (jos ottaa) - jospa edes hiukan omatunto pistelisi...
Vaikuttaa kyllä joltain kehitysvammaisen tasolla olevalta idiootilta tuo exä. Olen kokenut samoja asioita, ainoa keino oli ottaa yhteys anoppiin ja uhata tapaamisten loppumisella. Johan alkoi lyyti kirjoittaa ja aikaa lapsillekin järjestyä. Jotkut miehet ovat vain niin typeriä, etteivät vielä 50-vuotiainakaan osaa ottaa vastuuta itse mistään, mutta kuuntelevat kyllä äitiään.