Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto että tekis mieli antaa kälylle vähän perspektiiviä "rankkuudesta lasten kanssa"!

Vierailija
28.05.2011 |

Kälyllä on yksi 1,5-vuotias lapsi, ja rouvalla on niiiiiin rankkaa. Omiin harrastuksiinsakaan ei pääse "kuin" säännöllisesti 4 kertaa viikossa 2,5 tunniksi kerrallaan. Ja on kotitöitä tekevä mies apuna.

Käly voivottelee rankkuutta ja roudaa muksuaan mulle hoitoon, usein. En voi kieltäytyäkään, kun käly parkuu sitten ettei hän vaan jaksa ja on niin rankkaa eikä ketään muutakaan joka auttaisi.

Mä mietin just, että lykkään kysymättä (koska kieltäytyisi, jos kysyisin) joku päivä omat 4 lastani (joista yksi on kiukutteleva esiteini, toinen adhd-alakoululainen sekä uhmaikäiset 3-vuotiaat kaksoset) hänelle hoitoon, saisi vähän perspektiiviä elämäänsä!

Vois oikeasti tehdä hyvää tollanen shokkihoito. Viettäis päivän tämän lauman kanssa, johan luulis että tuntuu oma elämä helpolta sen jälkeen kun hakisin katraani takaisin kotiin...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sun pitää kälylle raivota tuolla tavalla?

Sun avauksesta loistaa kateus ja ilkeys jo pitkälle.

Vierailija
2/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kirjoitin, mulla on kiukutteleva esiteini, adhd-alakoululainen ja uhmaiässä olevat kaksoset.

Ja usein vielä yksi lisälapsi hoidossa.

Riittääkö syyksi? :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muista että elämän rankkuutta ei kenenkään osalta voi täysin mitata ja muihin verrata. Hienoa, jos pystyt lähipiiriä auttamaan kuuntelemalla ja tarjoamalla lastenhoitoapua. Toki voit huomauttaa joskus, jos koet ettei oma jaksamisesi riitä toisen valituksen kuuntelemiseen.

Vierailija
4/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kirjoitin, mulla on kiukutteleva esiteini, adhd-alakoululainen ja uhmaiässä olevat kaksoset.

Ja usein vielä yksi lisälapsi hoidossa.

Riittääkö syyksi? :D

ap

sieltä se vika löytyy.

Vierailija
5/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska sulla on jo kiukutteleva esiteini, adhd-alakoululainen ja uhmaikäiset kaksoset, et voi ottaa enää hoitolasta. Sillä siitä selviää eikä tarvi netissä asiasta puhkua. Käly loukkaantuu jos on loukkaantuakseen, mutta ainakaan sinun ei tarvi olla marttyyri.

Vierailija
6/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on omat rankat juttunsa. Jos et halua hoitaa kälysi lasta, sano se hänelle.

Vierailija
7/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et saa sanottua, ettei käy hoitaa kälyn lasta?

Vierailija
8/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin, että "En voi kieltäytyäkään, kun käly parkuu sitten ettei hän vaan jaksa ja on niin rankkaa eikä ketään muutakaan joka auttaisi."

tämä ei ollut arvio, vaan näin siis on käynyt.

Vaikka tietysti teitähän ei moinen asia hetkauta.. kai mun pitää opetella sama asenne.

ap

Vierailija
9/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälysi on tosiaan vähän itsekeskeinen ja empatiakyvytön, jos lykkii neljän lapsen äidille oman lapsensa usein hoitoon - varsinkin kun teillä on vielä tuo erityislapsikin.

Mutta jokainen kokee oman arkensa rankkuuden eri tavalla. On väärin, että hän työllistää sinua mutta hänellä on kuitenkin oikeus näihin tunteisiinsa etkä todella voi tietää, mitä siellä taustalla vaanii (esim. masennus).

Mielestäni voisit ihan suoraan kieltäytyä lapsen hoitamisesta vedoten siihen, että oma elämäsi on riittävän rankkaa ja että tarvitsisit myös vastavuoroista apua heiltä. Mutta kälysi tilanne voi tosiaan olla sellainen, että ihan kaikkea et sinäkään tiedä. Ei elämän rankkuutta voi verrata lapsimäärällä tai kotitöitä tekevällä miehellä.

Vierailija
10/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin, että "En voi kieltäytyäkään, kun käly parkuu sitten ettei hän vaan jaksa ja on niin rankkaa eikä ketään muutakaan joka auttaisi."

Vaikka tietysti teitähän ei moinen asia hetkauta.. kai mun pitää opetella sama asenne.

ap

Ilmeisesti todella OLET lapanen, jos annat kälyn parkumisten vaikuttaa tekemisiisi.

Vierailija
11/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ilmeisesti todella OLET lapanen, jos annat kälyn parkumisten vaikuttaa tekemisiisi.

ap

Vierailija
12/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut siskolla on niin rankkaa ku 2 lasta joista pieni vuoden vanha ja on sen kanssa kotona ja vanhempi muksu on kaikki päivät hoidossa. Ja itselllä on 4 ja vaativa työ sekä isällä että äidillä. Onneksi hoitoon ei lykkää mulle ku asuu suomen toisellapuolella.

Hän kans on ihan sekaisin jos joskus molemmat lapset kotona yhtäaikaa

Vierailija
13/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun työntää lapsensa sinulle, ilmoita - älä siis pyydä vaan kerro - että tuot sitten vuorostasi lapsesi hänelle hoitoon päivänä x klo xx. Äläkä hyväksy mitään vastaväitettä ja jos se aika ei millään sovi, niin sitten aikaisemmin.

Hae sitten katraasi pois pari tuntia myöhemmin kuin mitä olit aikonut.

Vierailija
14/14 |
28.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Siinähän sitten parkuu. En minä ainakaan ottaisi sinun tilanteessa yhtään ketään hoitoon. Sanot että et ole mikään ilmainen hoitopaikka, tai jos hän välttämättä haluaa lapsensa sinulle tunkea niin pyydät palkkaa.

Itse tekisin niin ja olen siskoni kohdalla noin tehnytkin.

Mulla syntyi esikoisina koliikkikaksoset ja sisko oli laittamassa vähän väliä omaa uhmaikäistä lastaan minulle hoitoon, kun "sulla on vauvojen kanssa vielä helppoa". Loppujen lopuksi sanoin että jos olen hänen lapsensa hoitaja niin se on sitten 8e tunti.

Ja mulla ei siis ollut näiden kaksosten kanssa helppoa. Nukuttua sain edes sen 4h putkeen vain jos menin vanhemmilleni nukkumaan..

Mutta sanot nyt vain sille kälylle että hoitaa oman lapsensa itse. Sulla on tarpeeksi tekemistä omien lapsiesi kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi