Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yläkoulun tyttöjen pukeutuminen kevätjuhlassa - huh huh!

Vierailija
05.06.2011 |

Olen yläkoulun ope, enkä edes mielestäni mikään tiukkapipo - mutta kyllä jälleen ihmetytti koulumme tyttöjen pukuvalinnat kevätjuhlassa! Lähinnä vastaavia virityksiä näkee elokuvien "katujen naisilla", enkä itse laittaisi moisia edes illalla baariin. Lyhyempääkin lyhyempiä vartalonmyötäisiä "mekkoja", jotka hädintuskin peittävät vesirajan ja pakarat. Siis todella hädin tuskin. Kaikki on esillä, usein yläosakin avonainen. usein ilman sukkahousuja reidet paljaana. Ja jalassa stilettikorot tietenkin. Miten kukaan ostaa tuollaisia vaatteita teinilleen, saatikka päästää sen näköisenä ihmisten ilmoille? Eikö tytöille opeteta ollenkaan, mitä on tyylikäs ja juhlava pukeutuminen? Häpesin silmät päästäni heidän puolestaan, kun kävelivät rehtorin luo koko juhlakansan eteen todistuksiaan hakemaan.

Kommentit (184)

Vierailija
1/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi "kaikki näytillä"

Vierailija
2/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli varmaan vaan tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi "kaikki näytillä"

aika paljon FIKSUJA vaihtoehtoja!!!

Vierailija
4/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuudesluokkalaisia tyttöjä...

Eikö äidit oikeasti puutu heidän pukeutumiseensa mitenkään??? Sellaisissa "vaatteissa" ei lähtisi minun lapseni ovesta ulos!

Ja sille joka ehdotti burkhaa niin eikö oikeasti huoran vaatetuksen ja sen välillä ole mielestäsi välimuotoa?

Vierailija
5/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaat?

Vierailija
6/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun ope, enkä edes mielestäni mikään tiukkapipo - mutta kyllä jälleen ihmetytti koulumme tyttöjen pukuvalinnat kevätjuhlassa! Lähinnä vastaavia virityksiä näkee elokuvien "katujen naisilla", enkä itse laittaisi moisia edes illalla baariin. Lyhyempääkin lyhyempiä vartalonmyötäisiä "mekkoja", jotka hädintuskin peittävät vesirajan ja pakarat. Siis todella hädin tuskin. Kaikki on esillä, usein yläosakin avonainen. usein ilman sukkahousuja reidet paljaana. Ja jalassa stilettikorot tietenkin. Miten kukaan ostaa tuollaisia vaatteita teinilleen, saatikka päästää sen näköisenä ihmisten ilmoille? Eikö tytöille opeteta ollenkaan, mitä on tyylikäs ja juhlava pukeutuminen? Häpesin silmät päästäni heidän puolestaan, kun kävelivät rehtorin luo koko juhlakansan eteen todistuksiaan hakemaan.

Vierailija
7/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsevärjättyä pinkkiä ja ties mitä. "Paras" oli musta nahkatakki,verkkosukkahousut, minisortsit ja mielettömät stilettikorot. Ja niillä koroilla ei edes osata kävellä.

Vierailija
8/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippijuhlissaan oli pukeutunut tosi tosi niukkaan mekkoon. Pakarat vaan vilkkui. Siitä asusta taisi olla usko aika kaukana, ei siveellisyydestä tietoakaan. Siis RIPPIJUHLISSA!

Vierailija
9/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsevärjättyä pinkkiä ja ties mitä. "Paras" oli musta nahkatakki,verkkosukkahousut, minisortsit ja mielettömät stilettikorot. Ja niillä koroilla ei edes osata kävellä.

Vierailija
10/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä luokkaaste sai tokarin rehtorilta? Ylioppilaat?

Koulujen käytänteet varmaan vaihtelevat. Meillä rehtori ojentaa todistukset peruskoulun päättäville yseille.

-ap

Vierailija
11/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo tytöt ovat vielä lapsia, jotka eivät pukeutumisellaan ole viestimässä mitään seksuaalista. He vain haluavat näyttää hyviltä! Kaikki se paljaus ja avonaisuus on aikuisten silmissä.

Oma tyttö on sellainen Gossip Girl -tyylinen neulejakku+vekkihame -tyttö, joka laittoi kevätjuhlaan varmaan luokkansa pisimmän hameen, jonka helma oli 10 cm polvien yläpuolelle.

Vierailija
12/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saadaan rehtorilta ja luokanohjaajalta koko koulun ja yhdeksäsluokkalaisten huoltajien edessä lavalla. Näin ainakin meidän koulussa.

Ja samaa niukkaa pukeutumista katsoin eilen, kun omille ysiluokkalaisilleni jaoin rehtorin kanssa päättötodituksia. Ja koska vaatteet ovat pieniä ja korot korkeita, tyttöjen koko aika menee sen jännittämisessä, pysyvätkö vaatteet päällä tai pysyvätkö pystyssä.

Vierailija
13/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilaat?

Vierailija
14/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ysiluokkalaiset ole enää niin tolloja, etteivät tajuaisi mitä viestittävät. Harrastaahan ne jo monet seksiäkin sen ikäisenä. He haluavat näyttää seksikkäältä, mikä johtunee nykymediasta- ja muodista, koska ainakin omina kouluaikoinani kaikki pukeutuivat ylisuuriin kauhtanoihin.

Vierailija
15/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo tytöt ovat vielä lapsia, jotka eivät pukeutumisellaan ole viestimässä mitään seksuaalista. He vain haluavat näyttää hyviltä! Kaikki se paljaus ja avonaisuus on aikuisten silmissä. Oma tyttö on sellainen Gossip Girl -tyylinen neulejakku+vekkihame -tyttö, joka laittoi kevätjuhlaan varmaan luokkansa pisimmän hameen, jonka helma oli 10 cm polvien yläpuolelle.

Vierailija
16/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli rippijuhlassaan kaula imettynä siniseksi fritsuista, ja veti norttia yhdessä äitinsä ja muiden sukulaisten kanssa. Oli tosi juhlavaa. :/ Samalla tytöllä jäivät koulut ysiluokan jälkeen, nyt on jo äiti. Etta sellaista... Eipä olla kauheasti tekemisissä.

Vierailija
17/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mummokin vaan kehu mun horatsu asui et kyl kauniin nuoren kelpaa esitellä omaa kauneuttaan kun sitä viel on :D

ja isä kehus kans aina et oon maailman kaunein tyttö (horatsu asut pääl)

Vierailija
18/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mummokin vaan kehu mun horatsu asui et kyl kauniin nuoren kelpaa esitellä omaa kauneuttaan kun sitä viel on :D ja isä kehus kans aina et oon maailman kaunein tyttö (horatsu asut pääl)

Joka tapauksessa ei horatsuasut ole päättäjäisiin sopiva.

Vierailija
19/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päättää mikä on sopivaa? Jos puolet vanhemmista oli näystä mielissään (miehet) ja puolet ei, niin kumpi on oikeassa?

Vierailija
20/184 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti siltä pohjalta vastausta omaan kysymykseesi.