Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannuksen vietto, ongelmatilanne!

Vierailija
05.06.2011 |

Olemme nuori pariskunta, joka asuu Pohjois-Suomessa. Juhannuksen vietto on jokavuotinen ongelma, missä ihmeessä sitä tullaan viettämään. Heti juhannuksen jälkeen olemme lähdössä etelänmatkalle. Mieheni on ehdottanut, että matkuistaisimme hänen vanhempiensa luo, ja viettäisimme siellä juhannuksen, sen pari-kolme päivää (olemme tehneet näin jo kolmisen vuotta). Minä taas en piittaa heidän luo reissaamisesta, sillä en tule heidän kanssa paljon juttuun (vaikka minua sosiaaliseksi persoonaksi kuvaillaan)ja matkustaminen olisi yhtä kiertelyä Helsinkiin suunnatessa. Itse haluaisin matkustaa suoraan kotoamme Helsinkiin, jolloin säästäisimme aikaa,vaivaa sekä rahaa. (tässä järjestyksessä)

Mielipiteitä? Minut varmasti heti leimataan omistushaluiseksi...

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ymmärtävät täysin tilanteeni. Äitinikin suositteli suoraan Helsinkiin matkustamista.

Vierailija
2/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempiani tavataan yhä harvemmin kuin miehen, mutta he jotenkin ymmärtävät tilanteen.

Mieheni on luultavasti jo puhunut äidilleen sinne juhannukseksi tulemista. Olen jo pähkäillyt, kuinka sanoa miehelle hänen mieltään pahoittamatta, etten halua lähteä hänen vanhempien luo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tapaamaan ystäviäsi juhannukseksi, mies saa mennä vanhemmilleen jos kerran silleen haluaa juhannuksensa viettää. Yhteinen loma sitten sen jälkeen.

Minä en pilaisi juhannusta vanhempien seurassa, mieluummin jotkut juhlat ystävien kesken.

Vierailija
4/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tapaamaan ystäviäsi juhannukseksi, mies saa mennä vanhemmilleen jos kerran silleen haluaa juhannuksensa viettää. Yhteinen loma sitten sen jälkeen.

Minä en pilaisi juhannusta vanhempien seurassa, mieluummin jotkut juhlat ystävien kesken.

Me ollaan vietetty monta juhannusta jommankumman vanhempien kanssa ja hauskaa on ollut. Ihan outo ajatusmalli, että kaikilla olisi samanlaiset välit kuin ilmeisesti teillä on..

Vierailija
5/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin vanhempien seura juhannuksena oli kauhistus joskus parikymppisenä nyttemmin kolmevitosena oikein mukavaa viettää perhejuhannusta useassa polvessa.

Viettääkö joku muka juhannusta VANHEMPIENSA kanssa? Mene tapaamaan ystäviäsi juhannukseksi, mies saa mennä vanhemmilleen jos kerran silleen haluaa juhannuksensa viettää. Yhteinen loma sitten sen jälkeen.

Vierailija
6/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme viettäisi paljoa juhannusta mieheni vanhempien kanssa, pääpointtina on matkustaminen heidän luokseen ja siellä majailu. Juhannusta viettäisimme miehen ja hänen ystävien kanssa. Miehen vanhempien luona majailu on minun murheen aihe, sillä en halua pyöriä "vieraiden" nurkissa.

Vierailija
7/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme viettäisi paljoa juhannusta mieheni vanhempien kanssa, pääpointtina on matkustaminen heidän luokseen ja siellä majailu. Juhannusta viettäisimme miehen ja hänen ystävien kanssa. Miehen vanhempien luona majailu on minun murheen aihe, sillä en halua pyöriä "vieraiden" nurkissa.

tavata vanhempiaan? Tuskin aikuinen ihminen yhteen kyläilyyn kuolee? Tai sitten menet myöhemmin perässä, ette kai te symbioosissa elä?

Vierailija
8/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlapäivistä sellainen vuorottelutapa, että joka toinen vuosi toisen sukulaisten luona, joka toinen vuosi toisten. Eli jos viime vuonna olitte juhannusta miehen sukulaisten luona, voisi olla nyt sinun vuorosi päättää.

Vierailija
9/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ihmeessä miehelle vähän omaa tilaakin. Mies menköön vanhempiensa ja ystäviensä luo. Teillähän on kuitenkin tiedossa paljon kahdenkeskistä aikaa heti sen jälkeen.

Vierailija
10/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä eristä miestä omasta suvustaan, se taitaa olla yleistä monille nuorille vaimoille. Ollaan mustiksia jotenkin siitä, että joo miehelläkin on äiti.

Tai anna miehen mennä itsekseen, ja sinä tulet sitten perästä sinne Helsinkiin.

Vierailija
11/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavata vanhempiaan? Tuskin aikuinen ihminen yhteen kyläilyyn kuolee? Tai sitten menet myöhemmin perässä, ette kai te symbioosissa elä?

Ei me symbioosissa eletä, mieheni on minulle monesti sanonut, että vierailu tehdään pakon edessä, jotta vanhemmat eivät pahoittaisi mieltään. En minä siihen kyläilyyn kuole, mutta koska omistan "stressivatsan", kyläilyt menee minulla AINA pilalle. Vierailuilla vatsani ei toimi kunnolla koska stressaan, muutenkin jo kärsin kamalasta ummetuksesta ja peräpukamista, johon lääkketkään eivät paljoa tehoa.

Toivottavasti joku edes ymmärtäisi.

Vierailija
12/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tulette jussiksi stadiin ja sieltä sitten matkalle

Vierailija
13/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ihmeessä miehelle vähän omaa tilaakin. Mies menköön vanhempiensa ja ystäviensä luo. Teillähän on kuitenkin tiedossa paljon kahdenkeskistä aikaa heti sen jälkeen.

Olenko pirttihirmu, jos mieheni haluaa minut mukaansa? Tuskinpa.

Vierailija
14/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehen vanhemmat ovat ongelma. Kannattasiko jäädä kotiin kykkimään niin ei tarvitse itkeä moisia asioita, aikuiset ihmiset...

Vierailija
15/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä eristä miestä omasta suvustaan, se taitaa olla yleistä monille nuorille vaimoille. Ollaan mustiksia jotenkin siitä, että joo miehelläkin on äiti.

Tai anna miehen mennä itsekseen, ja sinä tulet sitten perästä sinne Helsinkiin.

Enhän minä ole eristämässä, mieheni haluaa ottaa minut mukaansa. Olen viime vuosina lähtenyt aina vierailuille mukaan, vaikka en niistä pahemmin välitä. Ongelmana on se, että appivanhempani eivät minulle paljoa juttele, enkä itsekään tiedä, mistä minun pitäisi heidän kanssaan keskustella. On ollut tosi mukavaa istua tuppisuuna viime vierailut...

Vierailija
16/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin perhe-elämään yleensä kuuluu myös sukulaisvierialut silloin tällöin. Teillä ne ilmeisesti ovat kaiken kaikkiaan hyvin harvinaisia. Ei kai voi olla liian vaikeaa uhrautua muutamana päivä per vuosi?

Vierailija
17/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehen vanhemmat ovat ongelma. Kannattasiko jäädä kotiin kykkimään niin ei tarvitse itkeä moisia asioita, aikuiset ihmiset...

Mitä ulkomailla stressaamista on? Ei tarvitse stressata sitä, että joku olisi hengittämässä niskassa ilman hetken rauhaa.

Vierailija
18/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ulkomailla stressaamista on? Ei tarvitse stressata sitä, että joku olisi hengittämässä niskassa ilman hetken rauhaa.

harmillista miehesi kannalta, että on tuollainen ongelmakimppu perässä raahattavana.

Vierailija
19/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin perhe-elämään yleensä kuuluu myös sukulaisvierialut silloin tällöin. Teillä ne ilmeisesti ovat kaiken kaikkiaan hyvin harvinaisia. Ei kai voi olla liian vaikeaa uhrautua muutamana päivä per vuosi?

Tiedän, että sukulaisvierailut kuuluvat asiaan, vaikka hyvin harvinaisia meillä ovatkin.

Jos en ole mukana, alkavat mieheni vanhemmat utelemaan, miksi en ole mukana. Siinäpä olisi selittämistä...

Vierailija
20/26 |
05.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä voisit itse yrittää tehdä vierailuista mieluisampia. Tutustu niihin vanhempiin, jutelkaa vaikka miehen lapsuudesta, katselkaa vanhoja valokuvia yms. jos ei muuten löydy yhteisiä puheenaiheita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi