Jos mun lapseni pääsee ylioppilaaksi
ja järjestämme juhlat, en varmaan kykene pitämään mitään liikuttavaa ylistyspuhetta koko vierasjoukon edessä. Olen kyllä reipas ja sosiaalinen mutta esiintymään en kykene. En myöskään usko että kukaan lapsistani haluaa pitää puhetta omissa juhlissaan.
Tuli vaan mieleen kun eilen useissa juhlissa vanhemmat pitivät puheita.
Kommentit (7)
ja järjestämme juhlat, en varmaan kykene pitämään mitään liikuttavaa ylistyspuhetta koko vierasjoukon edessä. Olen kyllä reipas ja sosiaalinen mutta esiintymään en kykene. En myöskään usko että kukaan lapsistani haluaa pitää puhetta omissa juhlissaan.
Tuli vaan mieleen kun eilen useissa juhlissa vanhemmat pitivät puheita.
vieraita tuli tiputellen. Eli juhla-aika oli klo 13-21 ja sai tulla kuten parhaaksi katsoi. Paikkaan oli kutsuttu 40 vierasta, mutta esim meidän ollessa siellä puolisentoista tuntia siellä oli vain yksi toinen vieras. Ei kaikki vieraat saavu samaan aikaan.
ja ainakin meillä lapset totesivat rippijuhlansa jälkeen, että yo-juhlissa puhuu sitten äiti, isä kun ei taida tuntea heitä ollenkaan vaan muisteli jotain pikkulapsiaikoja. Ja yhdessä asutaan, ei pitäisi isälle olla yllätys, että tytär harrastaa Agatha Christieta alkukielellä eikä suinkaan haaveile lammasfarmista (kuten teki 4v iässä).
Eli puhe voi olla ihan lyhyt, silti se riittää.
vaikka veljesi, kummisedän tai isäsi. Eikä sen tarvitse olla pitkä.
vaikka veljesi, kummisedän tai isäsi. Eikä sen tarvitse olla pitkä.
Aikaa ensimmäisiin mahdollisiin juhliin on toki vielä 4 vuotta.
Mieluiten vanhemmat olisivat jättäneet juhlat järjestämättä. Ja hirveä marmatus kun sain "vain" C:n paperit.
Eilen olin tuttavan lapsen juhlissa eikä sielläkään kukaan pitänyt puhetta. Mun mies on sellainen, että sen pitäisi aina päästä esiintymään, mutta meidän lapset on kieltäneet juhlapuheitten pidon juhlissaan.
ei meillä ole kukaan koskaan puheita pitänyt. Joku voisi vaikka laulaa mieluummin.