Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia palkkatuella työllistämisestä?

Vierailija
04.06.2011 |

Minkälaista työtä teit, millainen palkka ja työyhteisön suhtautuminen?

Itse harkitsen työn vastaanottamista mutta nuo asiat kiinostaa.. kannattaako ottaa työ vastaan kolmen lapsen kotiäitinä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuetussa velvoitetyössä ei anneta välttämättä juuri mitään työtä. 

Sen sijaan joutuu katselemaan Internetiä melkein koko päivän työpaikalla 6 kk ajan kun ei ole muutakaan tekemistä. 

Ja ei arvosteta juuri ollenkaan. 

Vierailija
22/25 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kunnat ja valtio eivät voi jatkaa työsuhdetta, jos ei ole avointa virkaa tai tointa, johon työllistää. Niillä kun ei ole budjetoituna rahaa ylimääräisten palkkaamiseen." Vastausviesti ...päiväkodissa on aina työllistettyjä. Kiertävät ryhmästä toiseen. Kukaan ei valvo. Joka vuosi saavat uusia kovaan tarpeeseen ja pienellä budjetilla.

vaikka on tarvetta tekijöille. Eli ei ole olemassa vakanssia, johon ottaa. Ja TE-toimisto voi koska tahansa ilmoittaa, että nyt se tuki loppui.

Kunnan ja valtion kanssa on se dilemma, että niiden on tarjottava työllistymistä edistäviä palveluita, ja kyllä tämä TE-toimistossa tiedetään hyvin. Itse olin kunnalla ja puolivuotinen meni hyvin, koin tulleeni hyväksytyksi alusta asti.Tosin vasta jälkikäteen tajusin todellakin joutuneeni todistamaan vakituisille ja määräaikaisille olevani tosissani tekemässä töitä. Kuulemma kaikenlaista sielläkin on nähty.

Kyllä mielestäni nuo työkokeilut ja palkkatukityöt kannattaa ottaa tosissaan, eikä siis mennä ollenkaan jos aikoo päästä minimillä läpi, siitä ei hyödy työnantaja eikä palkkatuettu, paitsi toki mahdollisesti rahallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ ja palkka ovat aivan samat kuin muillakin. Voi ottaa esimerkiksi jonkun vakituisen työntekijän sijaiseksi palkkatuella.

Sitäkin on sattunut, että edes työntekijä itse ei ole tiennyt olevansa palkkatuella. Totuus on selvinnyt vasta sitten, kun on hakenut työttömäksi jäätyään ansiosidonnaista ja paljastunut, että siihen ei olekaan kertynyt riittävästi työssäoloehtoa palkkatuen vuoksi.

Sopimus tehdään TE-palveluiden, yrityksen tai yhteisön, ja työntekijän välillä, joten miten voi jättää allekirjoittamansa sopimuksen lukematta? Palkkatuki lukee siinä selvästi.

Vierailija
24/25 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokaupan työntekijä. Alussa oli brutto 1500. Nyt 10kk jälkeen se on 1600.

Vierailija
25/25 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistyksellä tein viittä tuntia ja sain soviteltua päivärahaa. Pärjäshän sillä.

Jos pääsis kunnalle ois melkein täyspäiväistä. eli ihan kivasti.