Mainoksissa yritetään viljellä epätoivottavia ominaisuuksia
Sori huonosti muotoilemani otsikko..
Mutta olen huomannut, että nyt pyörii muutamiakin mainoksia, jotka painottavat aika ikäviä piirteitä lapsissa.
Erityisen ikävä on mielestäni Domino-mainos, jossa synttäreille tulleet kaverit huomaavat, että " dominot" eivät olekaan aitoja Domino-keksejä ja siitä tuohtuneina marssivat hakemaan tuomansa lahjat pois ja synttärisankari jää surullisen näköisenä yksin.
Kommentit (4)
En pidä myöskään siitä, missä lapset jättävät leivistä reunat syömättä ja heitä kehutaan fiksuiksi sen perusteella, siis margariinimainos.
Lapsiin iskostetaan heti tietyt brändit ja tuotenimikkeet, vaikka paljon kalliimpia kun vastaavat (esim.pirkka, rainbow- tuotteet) Kulutustakulutusta. :(
mutta tuo Domino-mainos sai aikaan sen, että seuraavan kerran kun menin kauppaan, ostin Rainbow-dominoita =)
oo nähnyt mainosta, mutta pahalta kuullostaa.